//
کدخبر: ۱۶۳۸۶۹ //

اعمال تخفیف ۲۵ درصد به بدهکاران طرح ترافیک/ وام ۳۰ میلیونی ازدواج به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

"آغاز عملیات گسترده پلیس برای جمع‌آوری معتادان متجاهر و پاکسازی مناطق، بررسی امکان لقاح مصنوعی پلنگ ایرانی برای نخستین بار در کشور، تسهیل در پرداخت حق‌التدریس معلمان، وام ۳۰ میلیونی ازدواج به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟، پرداخت «عیدی» بازنشستگان کشوری تا پایان بهمن و همراه با حقوق، احتمال پرداخت «سبد حمایتی» به مددجویان در دهه فجر، نحوه اعتراض جاماندگان بسته حمایتی دولت، نسخه‌پیچی الکترونیک تا سال آینده تکمیل می‌شود و اعمال تخفیف ۲۵ درصد به بدهکاران طرح ترافیک" از مهم‌ترین خبرهای اداره اجتماعی ایسنا در روز سه‌شنبه هستند.

اعمال تخفیف ۲۵ درصد به بدهکاران طرح ترافیک/ وام ۳۰ میلیونی ازدواج به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟
به گزارش فرتاک نیوز،

پرداخت «عیدی» بازنشستگان کشوری تا پایان بهمن و همراه با حقوق

جمشید تقی زاده، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری آخرین اخبار از زمان پرداخت عیدی، وام و سفرهای بازنشستگان را اعلام کرد.

تقی زاده درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: همسان سازی به کمیسیون تلفیق رسیده و امید است در صحن مجلس حال و هوای خوبی برای بازنشستگان با مصوبات همسان سازی مجلس رقم بخورد. برای سال آینده به ۱۵ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی نیاز داریم. پیشنهاد دولت ۲,۰۰۰ میلیارد تومان بوده‌است. پیشنهاد کمیسیون اجتماعی به کمیسیون تلفیق ۸,۰۰۰ میلیارد تومان دیگر بوده اما هنوز نهایی نشده است.

در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی صورت گرفت

آغاز عملیات گسترده پلیس برای جمع‌آوری معتادان متجاهر و پاکسازی مناطق

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ از آغاز عملیات گسترده پلیس برای برخورد با فروشان موادمخدر و جمع آوری معتادان متجاهر در پایتخت خبر داد.

وی با بیان اینکه این طرح در مناطق شوش، مولوی و هرندی و … به مرحله اجرا درآمده است، ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح مناطق از وجود فروشندگان موادمخدر و معتادان متجاهر پاکسازی می‌شود.

بررسی امکان لقاح مصنوعی پلنگ ایرانی برای نخستین بار در کشور

ایمان معماریان، دامپزشک باغ وحش تهران گفت: هفته آینده با همکاری یک تیم حرفه‌ای آلمانی امکان لقاح مصنوعی کیجا- پلنگ ایرانی ماده باغ وحش تهران - با دو پلنگ نر ایرانی بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه تکثیر گونه‌های در معرض انقراض یکی از برنامه‌های اتحادیه باغ وحش‌های اروپا است، گفت: باغ وحش تهران نیز عضو این اتحادیه است و برنامه تکثیر گونه‌های در معرض انقراض در همه باغ وحش‌هایی که تحت نظر اتحادیه هستند و استانداردهای لازم را دارند بررسی می‌شود.

پیش‌بینی وضع بارش و دمای ایران در سه ماه آینده

ایمان بابائیان، سرپرست پژوهشکده اقلیم‌شناسی گفت: طی سه ماه آینده در بیشتر مناطق ایران بارش‌ها نرمال است و پیش‌بینی می‌شود که در سه ماه آینده دمای کشور ۰.۵ تا ۲ درجه سانتیگراد بیشتر از حد نرمال باشد.

بابائیان در ادامه در مورد شرایط دمایی کشور در ماه‌های آینده اظهارکرد: دمای هوا در بهمن‌ماه بین ۱ تا ۲ درجه بیش از حد نرمال مورد انتظار است. هر چند در این بازه زمانی بخش‌هایی از نوار شمالی و غربی کشور دمای متعادل‌تری را تجربه خواهند کرد. دمای هوا در اسفند ۹۷ و فروردین ۹۸ بین ۰.۵ تا ۲ درجه بیشتر از نرمال است.

تسهیل در پرداخت حق‌التدریس معلمان / متقاضیان از شنبه آینده به ادارات بروند

مسعود ثقفی، رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران جزئیات برقراری فوق‌العاده ویژه برای دبیران و هنرآموزان متقاضی افزایش ساعت تدریس تا سقف ۳۰ ساعت را اعلام کرد.

وی افزود: به موجب این بخشنامه متقاضیان می‌توانند از روز شنبه ۱۳ بهمن با مراجعه به امور اداری درخواست مکتوب خود برای برقراری این فوق‌العاده ویژه را ارائه کنند تا در صورت نیاز به جنسیت و رشته درخواست آنها ثبت و اعمال شود.

وام ۳۰ میلیونی ازدواج به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

محمدمهدی تندگویان، معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان از افزایش وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان به ازای هریک از زوجین خبر داد.

وی درباره مشمولان دریافت وام ۳۰ میلیونی ازدواج نیز توضیح داد: افرادی که تا پایان سال درخواست وام ازدواج خود را تکمیل کرده و ضمن معرفی به شعبه بانک، در انتظار دریافت این وام هستند، مشمول وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی می‌شوند. همچنین ممکن است افرادی که تشکیل پرونده خود را موکول به سال آینده می‌کنند، این وام را به دلیل تأخیر در تأمین بودجه، با فاصله چند ماهه و در اوایل سال ۹۸ دریافت کنند و این دسته از افراد مشمول دریافت وام ۳۰ میلیونی می‌شوند.

مجوز «کهریزک» صادر شد

فرزانه جوادی، معاون توسعه پیشگیری و درمان بهزیستی استان تهران از صدور مجوز مرکز درمان معتادان متجاهر کهریزک با نام «سروش مهر» خبر داد.

وی با بیان اینکه ظرفیت نگهداری فراهم شده در مرکز «سروش مهر» ۶۰۰ نفر است، افزود: این مرکز برای درمان معتادان مرد آغاز به فعالیت کرده است و در فاز اول حدود ۱۰۰ معتاد را برای درمان پذیرش می‌کند.

احتمال پرداخت «سبد حمایتی» به مددجویان در دهه فجر

پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) از افزایش ۲۰ درصدی مستمری افراد تحت پوشش کمیته امداد خبر داد.

فتاح با اشاره به سبد حمایتی دولت نیز گفت: مرحله اول سبد کالا به افراد تحت پوشش و پشت نوبتی‌ها پرداخت شده است. نامه‌ای را به رئیس جمهور نوشتم و قرار بر این شد که افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تا پایان امسال دو نوبت سبد دریافت کنند. امیدواریم نوبت دوم در دهه فجر پرداخت شود و نوبت سوم به نظر می‌رسد در نیمه‌های اسفند توزیع شود. امید است با همت دولت و وزارت رفاه پرداخت شود.

کدام شهرهای کشور مترو دارند؟

در حال حاضر پنج کلانشهر در کشور دارای خطوط حمل و نقل ریلی مترو هستند که پیش‌بینی می‌شود تا پنج سال دیگر تعداد آنها به ۹ کلانشهر افزایش یابد.

در حال حاضر کلانشهرهای تهران، مشهد، شیراز، اصفهان و تبریز دارای خطوط مترو هستند که در تهران طول خطوط در دست بهره برداری ۲۰۵ کیلومتر، در مشهد ۳۴ کیلومتر، در شیراز ۲۴.۵ کیلومتر، در اصفهان ۲۰.۲ کیلومتر و در تبریز ۱۰.۵ کیلومتر است.

نحوه اعتراض جاماندگان بسته حمایتی دولت

احد رستمی، مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که تا کنون ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار بسته حمایتی در سطح جامعه توزیع شده است که از این تعداد، شش میلیون و ۱۵۶ هزار بسته حمایتی به کارگران بیمه پرداز تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی اختصاص پیدا کرده است.

وی درباره نحوه اعتراض آن دسته از بیمه پردازان تأمین اجتماعی که از دریافت بسته حمایتی دولت جا مانده‌اند، توضیح داد: چنانچه مجموع درآمد اعضای خانواری که بیمه پرداز سازمان تأمین اجتماعی هستند کمتر از ۳ میلیون تومان در ماه است و تا کنون بسته حمایتی خود را دریافت نکرده‌اند، در صورت دارا بودن شماره تلفن همراه اول، لازم است کد ملی خود را به #۸*۱۴۲* و درصورت دارا بودن شماره همراه ایرانسل و رایتل باید کد ملی خود را به #۸*۱۴۲۰* ارسال کنند.

خانه جذامیان دیگر سیاه نیست

"این خانه سیاه است"؛ روایتگر آنهایی است که روزگاری در سایه هراسی واهی کوچ کردند تا شاید مرهمی یابند برای زخم‌هایشان؛ خانه‌ای که امروز دیگر سیاه نیست....

دکتر مهشید ناصحی - مدیر کشوری برنامه کنترل سل و جذام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تشریح ماهیت جذام و اقدامات انجام شده برای حذف این بیماری در کشور گفت: جذام یک بیماری با منشأ عفونی بوده، عامل آن باکتری سرما دوست که دمای مناسب برای رشد آن ۳۰ تا ۳۳ (یعنی کمتر از درجه حرارت متعارف بدن انسان که ۳۷ درجه سانتی‌گراد است) می‌باشد. به همین دلیل تمایل دارد عمدتاً بافت‌های محیطی و خنک بدن مانند پوست، اعصاب محیطی و راه‌های هوایی فوقانی را درگیر کند و به همین دلیل است که لائم اولیه بیماری نیز در همین بافت‌ها تظاهر می‌کند.

اعضای شورای شهر تهران تصویب کردند

اعمال تخفیف ۲۵ درصد به بدهکاران طرح ترافیک

اعضای شورای اسلامی شهر تهران به ارائه تخفیف ۲۵ درصدی به بدهکاران عوارض تردد را تصویب کردند.

در جلسه شورای اسلامی شهر تهران لایحه دو فوریت شهرداری تهران مبنی بر اخذ تخفیف به بدهکاران عوارض تردد را روی میز بررسی قرار دادند و بر اساس این پیشنهاد توسط این لایحه پیشنهاد شده است که بدهکاران عوارض تردد در صورت تسویه بدهی تا پایان اسفند ماه سال ۹۷ از تخفیف ۲۵ درصدی بهره مند شوند و بدهی آنها به جای این که با ضریب یک محاسبه شود با ضریب هشت دهم محاسبه شود.

معاون درمان وزارت بهداشت:

نسخه‌پیچی الکترونیک تا سال آینده تکمیل می‌شود

دکتر قاسم جان‌بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه اجرای نظام ارجاع الکترونیک، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌هایمان باید کل نظام ارجاع را الکترونیک کنیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای الکترونیک شدن نسخ پزشکی نیز گفت: در حال حاضر نسخه‌نویسی الکترونیک به طور کامل در استان کرمان به صورت پایلوت اجرا شده و در مازندران هم نسخه‌نویسی الکترونیک در یک شهر اجرا می‌شود. امیدواریم در همه مراکزی که پزشک خانواده دارند و در قالب نظام ارجاع ارائه خدمت می‌کنند، نسخه الکترونیک اجرا شود.

توضیحات معاون شهردار در مورد اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد

محسن پورسید آقایی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد چرایی اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد توضیحاتی را ارائه کرد.

وی با بیان این‌که قرار بود از همه روزها و نه صرفاً روزهای مخالف پلاک، عوارض اخذ شود، ادامه داد: این ردیف حذف شد و به جای آن تبصره‌ای اضافه شد که هرکسی که موافق پلاک‌اش وارد محدوده شود به صورت رایگان و اگر در روز مخالف پلاک وارد شد باید عوارض طرح ترافیک بدهد که همه عوارض با ضریب طرح ترافیک محاسبه می‌شد. حالا اگر کسی تخلف کرد و در روز مخالف آمد و عوارض هم نداد تکلیف چیست؟ در ماده هشت مصوبه شورا گفته شده است هر کسی که عوارض محدوده را پرداخت نکرد شهرداری می‌تواند آن را به حساب بدهی‌اش لحاظ کند و این بند اعلام کرده است که اخذ عوارض مانع جریمه پلیس نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۶۳۸۶۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان