//
کدخبر: ۱۵۹۹۸۷ //

وعده "به زودی" برای حذف گیت های اخذ عوارض آزادراهی

معاون ساخت و توسعه آزادراه ها گفت: پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراه‌های کشور به‌زودی به مرحله اجرایی می‌رسد.

 وعده "به زودی" برای حذف گیت های اخذ عوارض آزادراهی
به گزارش فرتاک نیوز،

  میرشفیع با بیان این که از نظر پوشش جاده‌های آسفالته در کشور یک حرکت جهشی را طی 40 سال دوره انقلاب شاهد بوده‌ایم، اظهار کرد: در شرایطی که برخی از مراکز استان‌های ما پیش از انقلاب مانند استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد راه‌های آسفالته بودند امروز بسیاری از مسیرهای شبکه اصلی و فرعی کشور تکمیل‌شده و بسیاری از جمعیت روستایی نیز از راه‌های آسفالته بهره‌مند شده‌اند.

وی بیان کرد: همه کشورها این دغدغه را دارند منابعی که باید برای توسعه زیرساخت‌ها اختصاص یابد منابع محدودی هستند بااین‌حال ما شرایط‌مان به دلیل فروش نفت بهتر است و درآمدهای نفتی از سال 50 باید قاعدتاً به بهبود بهتر توسعه زیرساخت‌ها اختصاص می‌یافت ولی باعدم مدیریت منابع این امر محقق نشد.

میرشفیع افزود: متأسفانه نظام توزیع اعتبارات و فنی اجرایی کشور درگیر موضوع بودجه است و تا زمانی که بودجه مصوب تخصیص نیابد پروژه‌ها اجرایی نمی‌شود درحالی‌که در کشورهای دیگر اگر یک قرارداد پیمانی بسته می‌شود منابع موردنیاز پروژه توسط بانک تأمین‌شده و دولت یا پیمانکار با بانک تسویه‌حساب کرده و تأخیری در تأمین منابع وجود ندارد.

وی بابیان اینکه کشور با پروژه‌های نیمه‌تمام بسیاری مواجه است تصریح کرد: باوجوداینکه در پروژه‌های نیمه‌تمام سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی صورت گرفته است اما به دلیل عدم تخصیص منابع در حال حاضر این پروژه‌ها قابل بهره‌برداری نیستند.

وی با بیان این که پرداخت عوارض الکترونیک آزادراه‌ها به به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد:  الکترونیکی کردن پرداخت عوارض آزادراه‌ها تأثیر بسزایی داشته و بعد از اجرایی شدن این پروژه دیگر اتومبیل‌ها در آزادراه‌ها نیاز به توقف ندارند و این امر باعث ایمنی و حذف گره‌های ترافیکی خواهد شد. از سوی دیگر پرداخت عوارض از طریق منابعی مختلفی که کاربر تعریف می‌کند انجام خواهد گرفت که می‌تواند از طریق اپلیکیشن یا یکی از قبض‌های خدماتی و یا خودپرداز و غیره باشد.

 

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۹۹۸۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان