//
کدخبر: ۱۵۲۹۳۰ //

حکیم زاده: چیزی به اسم حذف تکالیف دانش‌آموزان نداریم

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به طرح تکالیف مهارت محور در راستای پرورش خلاقیت محور اشاره کرد و گفت: در این خصوص اشتباه برداشت شده است؛ ما چیزی به اسم حذف تکالیف نداریم بلکه جایگزین مهارت‌های تکالیف محور به جای مشق شب داریم.

 حکیم زاده: چیزی به اسم حذف تکالیف دانش‌آموزان نداریم
به گزارش فرتاک نیوز،

 جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانش‌آموزی صبح امروز در مدرسه دخترانه یاس نبی برگزار شد.

رضوان حکیم‌زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم به اهمیت پژوهش و ویژگی‌های پژوهشگر اشاره کرد و گفت:  خوب شنیدن، خوب مشاهده کردن، تعقل کردن و خردورزی از جمله ویژگی‌های پژوهشگر است؛ تقلید بی چون و چرا نمی‌تواند کمک کند که انسان در مسیر پژوهش قرار گیرد و در کتاب الهی به این موضوع اشاره شده است.

وی ادامه داد: امسال به درستی به دانش‌‌آموزان دوره دبستان در پژوهش توجه شده است و به درستی یکی از بهترین جلوه‌های خلاقیت یعنی داستان نویسی در هفته پژوهش مورد توجه قرار گرفته است.

حکیم‌زاده افزود: اولین جلوه‌های خلاقانه در کودکان که ذهن آنها را پرورش می‌دهد، داستان نویسی است؛ این دانش‌‌آموزان برگزیدگان برنامه عید و داستان هستند که امسال به جای تکلیف نوروزی، به نوشتن و خواندن داستان پرداختند.

وی با تأکید بر اینکه در قرآن نیز داستان یکی از بهترین بسترهای انتقال آموزه‌های دینی است، گفت: علاوه بر این در معاونت آموزش ابتدایی به دلیل اهمیت یادگیری، طرح یادگیری از طریق بازی را به صورت آزمایشی در ۱۰ استان کشور اجرا می‌کنیم که مفاهیم پیچیده علمی از طریق فعالیت‌های عملی، بازی و دست‌ورزی، منتقل می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش به طرح تکالیف مهارت محور در راستای پرورش خلاقیت محور اشاره کرد و ادامه داد: در این خصوص اشتباه برداشت شده است؛ ما چیزی به اسم حذف تکالیف نداریم بلکه جایگزین مهارت‌های تکالیف محور به جای مشق شب داریم.

 وی توضیح داد: سالهای سال است که بچه‌ها رونویسی می‌کنند اما یاد نگرفتند که نظر، احساس و فکر خود را بنویسند این یعنی مهارت نوشتن را ندارند؛ ما رونویسی زیاد کردیم اما مهارت نوشتاری نداریم؛ در طرح تکالیف مهارت‌محور خواستیم به سمت مهارت‌های خواندن و نوشتن حرکت کنیم یعنی امروز افراد یک مهارت ساده مانند گرفتن اندازه یک پرده را بلد نیستند اما این مهارت‌ها را بچه‌ها باید از طریق دست ورزی و مهارت یاد بگیرند امیدوارم زمینه پژوهش محوری نیز فراهم شود.

حکیم‌زاده به طرح جابربن حیان اضافه کرد: این طرح بارقه‌های امید را در دل ما زنده نگه می‌دارد که اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری قطعا دست یافتنی است زیرا بسترهایی فراهم شده است که دانش‌‌آموز از پیش‌دبستانی شروع می کند و از سمت حافظه محوری به خلاقیت محوری و تولید دانش برود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۲۹۳۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان