//
کدخبر: ۱۴۹۰۱۷ //

سه علت شکست در کسب و کارهای نوظهور

یک شغل با جرقه ایده شروع می‌شود ولی با صدها هنر و شیوه باید در کورس رقابت پابرجا بماند. مهمترین عامل شکست استارت آپ ها و کسب و کارهای نوظهور، ضعف مدیرتی در برنامه ریزی، آماده سازی و بهروری از نیروی انسانی است.

 سه علت شکست در کسب و کارهای نوظهور
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد صابری با بیان این مطلب اظهار داشت: در طول هفته، ده ها کارآفرین در قالب استارت آپ و کسب و کارهای جدید اعلام موجودیت می‌کنند که البته اغلب آنها با وجود ارائه محصولات خلاقانه و جذاب به دلیل ضعف در مدیریت، پس از مدتی با ورشکستگی روبرو شده و از چرخه اقتصادی خارج می شوند.

استاد دانشگاه و نویسنده مجموعه کتاب های مدیریت تصریح کرد: کارآفرین شدن فقط به خلاقیت و ارائه محصولات و خدمات جدید خلاصه نمی شود بلکه اداره و نگهداری از کسب و کار مهمتر از راه اندازی آن است، چراکه یک شغل با جرقه ایده شروع می شود ولی با صدها هنر و شیوه باید در کورس رقابت پابرجا بماند.

صابری ادامه داد: کارآفرینان باید بدانند که بقای کسب و کار آنها در فضای رقابتی بازار ملزم به برنامه‌ریزی، آماده‌سازی، برآورد بودجه، مدیریت هزینه، تامین منابع، تحقیق بازار، استراتژی منطقی و توانمندسازی نیروی انسانی است.

وی با بیان اینکه بی توجهی کارآفرینان به نقشه استراتژیک، آنها را دچار انحراف از هدف می کند، افزود: نوسانات بازار، ناکارآمدی نیروی انسانی و کمبود منابع اغلب باعث می شود تا کسب و کارهای نوظهور دچار حاشیه و انحراف از هدف شوند که همین امر آنها را از مسیر اصلی خود خارج می کند، در چنین شرایط نقش مدیر در کنترل فضای پرتنش و البته تصمیم‌گیری منطقی در حل مسئله بسیار حیاتی است.

این مشاور کسب و کار اضافه کرد: تمامی استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ هویتشان را از مدیر خود می‌گیرید و در واقع نوع نگرش مدیران یک مجموعه در کیفیت و ارائه یک محصول تجلی پیدا می‌کند، امروزه وقتی از مایکروسافت، اپل و ده ها محصول دیگر نام برده می‌شود بسیاری از افراد به یاد مدیران موفق این کمپانی‌ها می افتند چراکه در بازار رقابتی امروز فقط پول و تبلیغات راهگشای موفقیت نیست بلکه نوع استراتژی مدیران، ارزش و عیار یک محصول را نشان می دهد.

صابری خاطر نشان کرد: در بازار رقابتی مدرن، ارائه طرح و راهبرد مدیریتی عاملی تأثیرگذار در تداوم فعالیت‌های تجاری شناخته می‌شود به همین دلیل کارآفرینان و صاحبان مشاغل می بایست به طور جدی به موضوع مدیریت و استراتژی کسب و کار خود توجه کنند بخصوص اینکه استراتژی آنها باید بتواند دربرگیرنده تمامی تغییرات بنیادین و تضمین‌کننده توسعه مستمر باشد تا بتوانند در بازار پابرجا بمانند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۹۰۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان