//
کدخبر: ۱۴۸۴۰۸ //

فرایند پذیرش زنان آسیب دیده در سامانسرای بانوان لویزان تشریح شد

شهردار منطقه ۴ تهران با تاکید بر اینکه ساکنان محدوده لویزان گلایه را نسبت به فعالیت این مرکز ندارند،گفت: این مرکز هیچ مشکل امنیتی ندارد علاوه بر اینکه زنان آسیب دیده به صورت رایگان در این مرکز پذیرش می‌شوند.

 فرایند پذیرش زنان آسیب دیده در سامانسرای بانوان لویزان تشریح شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 شب گذشته تعدادی از اهالی رسانه به همراه سیدعلیرضا حسینی شهردار منطقه 4 بازدیدی را از برخی از پروژه‌های منطقه داشتند( سامانسرای بانوان لویزان و مددسرای آقایان و همچنین دو پروژه حیات شبانه) از بخش‌های بود که مورد بازدید قرار گرفت.

به گفته حسینی شهردار منطقه 4 راه‌اندازی محل‌های برای حضور شبانه شهروندان از برنامه‌های شهرداری منطقه است که در این زمینه 12 محل برای این بخش پیش بینی شده است که قرار است این محل‌ها در اختیار سرمایه‌گذاران قرار گیرد.

شهردار منطقه4 به نحوه واگذاری این محل‌ها اشاره کرد و گفت: طی مراحل اداری و برگزاری مناقصه این مکان‌ها واگذار می‌شود که اکثر این محل‌ها در مجاورت بوستان‌ها است ضمن اینکه در مقابل واگذاری این محل‌ها به سرمایه گذاران آنها نیز متعهد می شوند که نسبت به نگهداشت بوستان همجاور اقدام کنند و در واقع آنها پولی را بابت اجاره پرداخت نمی کنند.وی اظهار امیدواری کرد سایر محل‌های اشاره شده نیز در ماه‌های آتی به بهره برداری برسد.

بازدید از سامانسرای بانوان لویزان مقصد بعدی بازدیدکنندگان بود، این سامانسرا  در شرقی ترین قسمت پایتخت واقع است، این مرکز تنها مرکز شبانه‌روزی نگهداری زنان است این سامانسرا محلی برای اسکان زنان کارتن خواب، بی‌خانمان و متکدی است.

   این مرکز ظرفیت نگهداری 150 نفر دارد و هم اکنون 120 نفر از زنان کارتن خواب، بی خانمان و.. حضور دارند و نحوه پذیرش افراد در این مرکز نیز فقط با حکم است و البته زمان حضور آنها نیز در این مکان بستگی به نظر قاضی دارد.

سامانسرای لویزان تنها مرکزی است که در تهران به صورت شبانه روزی به افراد اشاره شده خدمت رسانی می‌کند که این مرکز در دوره قبل مدیریت شهری فعالیت خود را آغاز کرد. در این مرکز خدماتی از جمله مددکاری، حقوقی-قضایی و بهداشتی ارائه می‌شود علاوه بر اینکه در هر شیفت روانپزشک و پزشک در مرکز مستقر است.در خصوص کیس‌های این مرکز نیز باید به این موضوع اشاره شود که برخی از آنها دچار اختلالات روانی و همچنین اعتیاد دارند.

در این سامانسرا زنان سالمند، معتاد، مادران و کودکان آسیب دیده و همچنین بیماران خاص حضور دارند ضمن اینکه تعدادی از این افراد نیز از طریق دستگاه های حمایتی (کمیته امداد و سازمان بهزیستی ) و همچنین مراکز خیریه معرفی می شوند.

سامانسرای بانوان لویزان بر خلاف مددسراها و سامانسراهای آقایان بیش از ظرفیت خود پذیرش نمی کند و در واقع تعداد پذیرش شدگان بر اساس ظرفیت مرکز است ضمن اینکه برخی پذیرش کنندگان مدت زمان طولانی را بین 5 تا 7 ماه در سامانسرا حضور دارند.

به گفته شهردار منطقه 4 تهران سامانسرای بانوان لویزان به صورت رایگان اقدام به پذیرش زنان آسیب دیده می‌کند ضمن اینکه بر اساس اظهارات شهردار منطقه این مرکز و همچنین مددسرای آقایان هیچ مشکل امنیتی را ندارند.

بازدید از مددسرای آقایان آخرین مقصد بازدیدکنندگان بود این مددسرای ظرفیت نگهداری 60 نفر را دارد که البته در ایام سرد سال تعداد مراجعه کنندگان در این مرکز به حدود 100 نفر می‌رسد.

توزیع یک وعده غذای گرم در شب و همچنین خدمات بهداشتی و در نهایت توزیع صبحانه از خدماتی است که در این مرکز به افراد آسیب دیده ارائه می‌شود، نحوه پذیرش این مرکز نیز با سامانسرای بانوان متفاوت است و افراد می‌توانند از ساعت 5 بعدازظهر به این مرکز مراجعه کنند علاوه بر اینکه محدویت زمانی  از سوی مرکز وجود ندارد و در برخی از شب‌ها افراد ساعت 2 بامداد پذیرش می شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۸۴۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان