//
کدخبر: ۱۴۷۹۴۰ //

اجرای جدیدترین نظام مدیریت محیط زیست در دستور کار شهرداری تهران

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از پیاده‌سازی و استقرار جدیدترین نسخه نظام مدیریت محیط زیست در شهرداری تهران خبر داد.

اجرای جدیدترین نظام مدیریت محیط زیست در دستور کار شهرداری تهران
به گزارش فرتاک نیوز،

 صدرالدین علی‌پور تاکید کرد: در چند دهه اخیر بسیاری از دولتمردان، متخصصان و کارشناسان با تلاش گسترده به حفاظت از زیستگاه انسان و محیط پیرامون آن همت گمارده و با تدوین مقررات و الزامات قانونی کوشیده‌اند تا زندگی نسل‌های کنونی و آینده بشر را از خطرهای جدی مصون نگاه دارند که یکی از این مجموعه قوانین و مقررات استاندارد ایزو  ۱۴۰۰۱ است.

وی در ادامه با بیان اینکه هدف اصلی استاندارد ایزو ۱۴۰۰۱  ایجاد رویکردی نظام‌مند برای کاهش آسیب‌هایی است که یک سازمان می تواند به محیط زیست وارد کند، گفت: کاهش آلودگی هوا، آب، خاک و ...، صرفه جویی در مصرف انرژی، جایگزینی انرژی‌های تجدیدپذیر، به‌کارگیری مواد و فرایندهای کم‌آلاینده و افزایش بهره‌وری و بازدهی خدمات از جمله فواید استقرار این استاندارد است.

مدیر کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران خاطر نشان کرد: شهرداری تهران به عنوان یکی از عمده‌ترین نهادهای درگیر با مسائل و مشکلات محیط‌ زیستی کلانشهر تهران بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، موظف به اجرای نظام مدیریت محیط‌ زیست است که هدف کلی آن حرکت در راستای الگوی توسعه پایدار شهری است.

علی‌پور ضمن اشاره به اجرای نسخه به‌روز ایزو ۱۴۰۰۱ در مجموعه شهرداری، ویژگی‌های منحصر بفرد این نسخه را افزایش میزان اهمیت مدیریت محیط زیستی در فرایندهای برنامه ریزی استراتژیک شهرداری، تمرکز بیشتر برمدیریت و رهبری، در نظر گرفتن راهکارهایی جهت حفظ محیط‌ زیست از آسیب‌ها با استفاده از منابع پایدار، توجه به چرخه عمر هنگام بررسی جنبه‌های محیط زیستی، گسترش استراتژی ارتباطات و افزایش فرصت‌هایی جهت صرفه‌جویی بیشتر مالی در مجموعه شهرداری برشمرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، وی در پایان گفت: در این راستا با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده مناطق ۲۲گانه در حال برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی استاندارد مذکور جهت توانمندسازی پرسنل منطقه به منظور پیاده‌سازی آن  تا پایان سال جاری هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۷۹۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان