//
کدخبر: ۱۴۷۱۰ //
موزه‌ها ۳۰ اسفند باز هستند

بیرون آوردن آثار ارزشمند مخازن کاخ نیاوران

موزه‌ها در روز ۳۰ اسفند باز هستند تا مردم بتوانند در داخل موزه‌ها یا محوطه‌های تاریخی سال‌ تحویل را بگذرانند. همچنین رونمایی از آثار مخازن کاخ نیاوران نیز در نوروز صورت می‌پذیرد.

 بیرون آوردن آثار ارزشمند مخازن کاخ نیاوران
به گزارش فرتاک نیوز،

محمدرضا کارگر - مدیرکل امور موزه‌های میراث‌فرهنگی در نشست خبری برگزاری نوروزگاه‌ها و جشن جهانی نوروز اظهار داشت: سیاست ما در پیش رو بودن نوروز در هر سال یک سری اتفاقات است که به‌صورت عمومی انجام می‌شده که از جمله آنها بحث روشنایی موزه‌ها، رنگ‌آمیزی و افزایش ساعت کاری است.

وی ادامه داد: در سال جاری مقرر شده که موزه‌ها حتی روز 30 اسفند نیز باز باشند تا مردم بتوانند در داخل موزه‌ها یا محوطه آنها یا محوطه‌های تاریخی سال‌ تحویل را بگذرانند. همچنین تمام موزه‌ها موظف هستند که به هر شکلی آمدن نوروز را خبر دهند. بنابراین عموماً موزه‌ها دارای هفت‌سین‌های متفاوت خواهند بود برای مثال در کردستان هفت‌سین مختص به آن منطقه به نمایش در می‌آید.

کارگر گفت:‌ کاخ سعدآباد ضمن اینکه در تمام ایام نوروز باز است میزبان برنامه‌های نورزی زیادی نیز خواهد بود. همچنین طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، موسیقی محلی تمام کشور به‌صورت متناوب در آنجا اجرا خواهد شد. همچنین مباحث راهنمایی مسافران نیز از دیگر برنامه‌های سعدآباد به‌شمار می‌رود.

برنامه‌های کاخ نیاوران و کاخ گلستان در ایام نوروز

همچنین رحمت‌الله رئوف - مدیر مجموعه نیاوران نیز در این نشست خبری عنوان کرد: ما در کاخ نیاوران جشنواره‌ای با عنوان «جشنواره مظاهر زندگی ایرانی» با موضوع میراث‌فرهنگی، محیط‌زیست و اصول شهروندی پیش‌بینی کردیم که با هدف آشنایی هرچه بیشتر مردم با موزه‌ها از 30 اسفند تا 12 فروردین از ساعت 9 تا 17 و اگر نیاز باشد تا 19 برپا می‌کنیم.

وی تأکید کرد: در این ایام اجرای خیمه‌شب‌بازی، تئاتر خیابانی با موضوع بهزیستی را از 1 تا 6 فروردین و اجرای سیاه‌بازی از 1 تا 5 فروردین و اجرای تئاتر خیابانی و نقاشی خیابانی را از 6 تا 8 فروردین و موسیقی اقوام را از 30 اسفند تا 4 فروردین برپا خواهیم کرد. همچنین رونمایی از آثار مخازن در هر یک از موزه از دیگر برنامه‌های ایام نوروز است.

رئوف بیان کرد: تصمیم داریم تمام تصویر مربوط به قبل و بعد از مرمت را در این مجموعه‌ها به‌نمایش درآوریم تا مردم بتوانند اتفاقات و کارهای انجام‌شده را ملاحظه کنند. همچنین در کاخ صاحبقرانیه گزارش کاملی از کارهای انجام شده به بازدیدکنندگان ارائه می‌شود.

مدیر مجموعه نیاوران گفت: سال گذشته سعی کردیم با اعتباراتی که از سازمان میراث‌فرهنگی تامین شد مرمت‌هایی در مجموعه انجام دهیم که تاکنون اتفاق نیفتاده بود.

همچنین مسعود نصرتی - مدیر کاخ گلستان نیز در پایان این نشست خبری خاطرنشان کرد: کاخ گلستان در ایام نوروز روزانه پذیرای 3500 تا 7500 بازدیدکننده است به‌طوریکه گاه صف بازدیدکنندگان تا صوراسرافیل ادامه دارد.

13951224183614684102800510

منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۷۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان