//
کدخبر: ۱۳۰۵۳۷ //

شهردار مشهد در نزدیکی درب خروجی تالار شهر؛ لیست ناامیدی به دنبال نیروی جدید

قاسم تقی زاده خامسی شهردار کنونی شهر مشهد مقدس به دلیل تصویب قانون عدم به کارگیری بازنشستگان در صف مدیرانی قرار دارد که به احتمال فراوان برکنار خواهد شد.

شهردار مشهد در نزدیکی درب خروجی تالار شهر؛ لیست ناامیدی به دنبال نیروی جدید
به گزارش فرتاک نیوز،

در روزهای اخیر و در کشمکش تصویب قانون عدم به کارگیری بازنشستگان در مجلس شورای اسلامی و سپس شورای نگهبان، گمانه زنی های مختلفی در خصوص تغییرات مدیریتی کلان در شهرها و استان های مختلف و حتی در سطوح وزرا و ... مطرح شد اما پس از تصویب و ابلاغ آن از سوی رئیس جمهور همچنان برداشت ها و بعضا سوءبرداشت های مختلفی از متن صریح این قانون می شود؛ یکی از اصلی ترین گمانه زنی ها مربوط به مشمول یا عدم مشمول شدن شهرداران به این قانون است که در راستای آن وزارت کشور استفساریه ای را به مجلس فرستاده است تا تکلیف این بند نامعلوم در قانون مشخص شود.

تحلیل برداشت شده از قانون تاکنون بر این بوده است شهرداران مشمول این قانون می شوند و افراد بازنشسته باید جای خود را به جوان ترها بدهند؛ از مشهد به عنوان یکی از پرچالش ترین کلانشهرهای ایران خبرهای جالبی به بیرون درز پیدا کرده است که قاسم تقی زاده خامسی که نتوانست در دوران مدیریت خود عملکرد چندان مثبتی را از خود به جای بگذارد در حال گذراندن آخرین روزهای حضور خود در تالار شهر است و به زودی جای خود را تغییر می دهد.

رسانه ها هنوز نتوانسته اند علت اصلی این اتفاق را به دست آورند اما باتوجه به اینکه قاسم تقی زاده خامسی که فعالیت خود را بیشتر به واسطه اینستاگرام به مردم منتقل می کند، طی چند روز گذشته چندین بار مورد هجوم مردم مشهد قرار گرفته است که بیشتر آنها خواستار استعفای شجاعانه یا خداحافظی زودهنگام او با پست کنونی اش بودند؛ گویا افراد شورا علی رغم تفرقه موجود به دنبال تحکیم اتحادی هستند تا بتوانند یک نیروی جدید جوان اما کاربلد را به عنوان شهردار جدید منصوب کنند که باید در خصوص تصمیم گیری های اینچنینی منتظر روزهای آینده ماند.

اما آنچه گفتنی است اینکه قاسم تقی زاده خامسی در واپسین روزهای عمر کاری خود در شهرداری مشهد روزهای خوشی را نمی گذارند؛ او چند روز پیش اول سالگرد خود در شهرداری را تجربه نمود اما اکنون خیلی زودتر از آنچه تصور می کرد غزل خداحافظی را دیر یا زود باید بخواند و صندلی اش را تقدیم شخص جدیدی کند. برخی مردم و رسانه های خراسانی در فضای مجازی به دنبال آن هستند تا بتوانند خامسی را پیش از اجرای رسمی قانون، به استعفا متقاعد کنند تا همچون رحیم نوروزیان معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی بتواند با چهره ای موجه و حرفه ای سمت خود را ترک کند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۰۵۳۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان