//
کدخبر: ۱۲۷۸۸۰ //
قائم‌مقام شرکت فرودگاه‌ها خبر داد

پرونده سفرهای حج بسته شد

قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها از پایان یافتن رسمی عملیات بازگشت حاجیان ایرانی در سال 1397 خبر داد.

پرونده سفرهای حج بسته شد
به گزارش فرتاک نیوز،

حسین اسفندیاری با اعلام این خبر گفت: بامداد امروز (یکشنبه) آخرین پرواز بازگشت حاجیان ایرانی از عربستان سعودی در شهر گرگان به زمین نشست و به این ترتیب تمامی حاجیان ایرانی به کشور بازگشتند.

به گفته وی، در طول این مدت 316 پرواز برای بازگرداندن حجاج انجام شد که حدود 52 درصد معادل 185 پرواز توسط ایرلاین‌های ایرانی و 131 پرواز توسط ایرلاین سعودی انجام شده است.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها با بیان این‌که پروازهای حج امسال با نهایت هماهنگی و در بالاترین سطح از ایمنی انجام گرفت، توضیح داد: خوشبختانه درصد پروازهایی که تاخیر داشتند بسیار کم بود و تا بخشی از پروازهای برگشت در شرایطی که هماهنگی‌های لازم انجام گرفته بود با سرعت قابل توجه زودتر از زمان مقرر حاجیان را به کشور بازگرداندند. به این ترتیب برنامه‌ریزی 21 روزه برای بازگرداندن حاجیان ایرانی رسما اجرایی شده و پرونده عملیات حج تمتع سال 1397 بسته می‌شود.

فرآیند بازگشت حاجیان ایرانی از پنجم شهریورماه امسال رسما کلید خورده بود و در این دور از سفرها شرکت هواپیمایی قشم‌ایر نیز به کمک ایران‌ایر آمد تا شرکت‌های ایرانی سهم خود را به طور کامل اجرایی کنند.

با پایان یافتن عملیات حج تمتع سال 1397 و با توجه به متوقف شدن عملیات حج عمره به نظر می‌رسد تا یک سال آینده پروازی میان ایران و عربستان سعودی در حوزه حج برقرار نخواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۷۸۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان