//
کدخبر: ۱۲۶۸۵۷ //

بهره برداری از نخستین پایانه مسافربری شرق تهران در منطقه ۴

فرماندار تهران در جلسه شورای ادارای منطقه ۴ از پایان عملیات احداث نخستین پایانه مسافربری شرق تهران خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پروژه بزرگ شهری، ترافیک شرق تهران روان‌تر می‌شود.

بهره برداری از نخستین پایانه مسافربری شرق تهران در منطقه ۴
به گزارش فرتاک نیوز،

عیسی فرهادی ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگراری سیدالشهدا (ع) و با اشاره به اقدامات ارزشمند شهرداری منطقه ۴ در احداث پروژه های بزرگ شهری افزود: چنانچه بخواهیم وضعیت منطقه ۴ را با سایر مناطق و بالطبع اقدامات صورت گرفته مقایسه کنیم خواهیم دید که خوشبختانه اقدامات خوبی در این منطقه به ویژه در حوزه صیانت از حریم صورت گرفته است.

وی با اشاره به احداث نخستین پایانه مسافربری شرق تهران گفت: این پایانه که به عنوان مجهزترین پایانه شرق تهران نیز است، امکاناتی شامل سالن انتظار، سکوهای پیاده و سوار کردن مسافر، ۲تا ۳ کیلومتر خط ریلی و تسهیل مسیرهای دسترسی مردم، امکان پارک طولانی مدت حداقل ۴۰۰ خودرو در آن، به پارکینگ بلند مدت پارکینگ مسقف و فضای وسیع برای توقف خودروهای سواری و جانمایی بوفه‌ها است.

فرهادی در ادامه با اشاره به اقدامات ارزنده و قابل تقدیر منطقه ۴ گفت: حفظ و صیانت از حریم یکی از اقدامات بسیار خوب منطقه  است که با انجام آن دست بسیاری از زمین خواران کوتاه شده است.

فرماندار تهران اضافه کرد: احداث بیمارستان هزارتخت خوابی درشرق تهران، احداث ایستگاه آتش نشانی و اورژانس در شیان ، آماده سازی زمین برای احداث کلانتری از پروژه هایی است که با توجه به نیاز این منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه به مأموریت‌های شورای اداری در پایتخت اشاره کرد و گفت: از مهمترین اهداف برگزاری شورای اداری در مناطق ارایه گزارش ، آشنایی با عملکرد دستگاه ها و رفع اختلافات اداری است که در راستای سیاست ها و ماموریت های جدید دولت برای خدمت رسانی مطلوب به شهروندان برگزارمی شود.

فرهادی به بیان اینکه نیاز به یک منطقه گردشگری در شرق تهران احساس می شود گفت: با توجه به ظرفیت های منطقه ۴ باداشتن منطقه گردشگری تلو ، می توان با جذب بخش خصوصی این منطقه را قطب بزرگ گردشگری شرق تهران برای استفاده شهروندان تبدیل کرد.

فرماندار تهران خاطرنشان کرد: رسیدگی ویژه به بافت فرسوده درمحلات منطقه ۴ بسیار حائز اهمیت است و اسکان خانواده برای ساخت و ساز این محلات، هماهنگی همه دستگاه ها را می طلبد.

وی افرود: تکریم ارباب رجوع درقالب فضایی به عنوان"خیر مقدم "بسیار مهم است که می بایست کلیه ارگانها به آن توجه بیشتر کنند.

وی با اشاره به اهمیت مبحث خدمت رسانی به شهروندان گفت: به منظور صرفه جویی در مصرف آب و برق، بدون هماهنگی با فرمانداری هیچ یک از حوزه های خدمات رسان حق قطع آب و برق معابر، بوستانها ، پل های مکانیزه و سایر امکانات رفاهی شهروندان را نخواند داشت.

بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۴ تهران، فرهادی با تاکید بر پیگیری مشکلات بیان شده افزود: از مدیران، مسئولین و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی شهر تهران درخواست می‌شود تا ضمن ارایه توضیحات لازم و راهکارهای مناسب برای برون‌رفت از مشکلات مطرح شده، اقدام لازم را به منظور تسریع در رسیدگی به مسائل و مشکلات مطرح شده، به عمل آورند.

مازنی: تبدیل حوزه سینما به بخش صنعتی یکی از اولویت های مهم فرهنگی است

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در نخستین جلسه شورای اداری شرق تهران در منطقه ۴ گفت: اگر سینما به یک صنعت تبدیل شود، علاوه بر کار فرهنگی موفقیت های اقتصادی بیشماری را به دنبال خواهد داشت.

حجت الاسلام احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام حسینی و گرامیداشت بیست و یکم شهریور روز سینما گفت: متاسفانه سینما در دنیای امروزی کشور ما تنها یک فرهنگ و هنر دیده می شود حال آنکه پرداختن به این امر به صورت یک صنعت از واجبات فرهنگی کشور ما به شمار می رود. تبدیل حوزه سینما به یک بخش صنعتی با داشتن امتیازهای صنعتی ویژه یکی از اولویت های فرهنگی ما محسوب می شود.

وی ادامه داد: امروزه در سبد کالای مورد نیاز مردم کالای فرهنگی دیده نمی شود. مردم علاوه بر نیازهای معیشتی خود به احتیاجات روانی و اجتماعی نیز نیاز دارند که اگر به این مهم توجه نشود، تلاش های حوزه معیشتی به صورت یک ضد ارزش دیده خواهد شد. هرآنچه که در ارتقاء امید و شادی در میان مردم نقش داشته باشد، چه سینما، چه تئاتر، چه مسجد و برنامه های دینی، هرکدام در حوزه دین و فرهنگ نقش اساسی خواهند داشت.

سهم ۶ دهم درصدی فرهنگ از بودجه کشور

مازنی با اشاره به سهم فرهنگ در بودجه سال ۹۷ گفت: سهم فرهنگ و هنر در بودجه سال جاری شش دهم درصد است که بیشترین سهم آن مختص به صدا و سیما بوده و مابقی در سایر بخش های فرهنگی هنری ما تقسیم می گردد.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت سینما به عنوان یک صنعت گفت: اگر سینما به یک صنعت تبدیل شود، علاوه بر کار فرهنگی موفقیت های اقتصادی بیشماری را به دنبال خواهد داشت. اگر به چند سال گذشته برگردیم این بحث در تبدیل صنعت گردشگری نیز موفقیت های بیشماری در این زمینه برای کشورمان به همراه داشت.

مازنی در پایان سخنان خود با اشاره به سرانه های شهر تهران در حوزه فرهنگی گفت: متاسفانه شهر تهران از نظر حوزه های فرهنگی شهری غنی و قوی نیست و در این میان منطقه ۴ نیز از مناطق فقیر این شهر به شمار می آید. ما در اینجا آمادگی کامل خود را در زمینه مساعدت به شهرداری این منطقه اعلام می کنیم تا در اغنا و بالا بردن منابع و شرایط فرهنگی و هنری این منطقه هرگونه کمک ائم از تغییرات قانونی، معرفی سرمایه گذار، ارائه و مطرح ساختن مشکلات .... را بر عهده گیریم.

سالاری: احیای بافت های فرسوده باید به دغدغه و یک جریان عمومی تبدیل شود

به گزارش ایسنا، محمد سالاری عضو و رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نیز با تشکر از شهردار منطقه ۴ درخصوص تشکیل جلسه شورای اداری در این منطقه گفت: امروزه کلان شهرها با مشکل نبود مدیریت شهری مواجه هستند. پیش بینی می شود در سال ۱۴۳۰ هشتاد و پنج درصد از جمعیت کشور در کلان شهرها از جمله شهر تهران جمع خواهند شد. لذا چالش های فراروی شهرها و کلان شهرها تفاوت های بنیادی ایجاد خواهد کرد و قطعا می بایست حاکمیت جمهوری اسلامی یک تغییر سیاست مدون داشته باشد.

وی افزود: بحث مدیریت هماهنگی حوزه شهری از برنامه سوم در برنامه کشور آغاز شده است و همواره در جلسات به موضوعات و چالش های شهری پرداخته شده است. امروزه رفتارهای مسئولان نسبت به سال های گذشته تغییرات مطلوبی داشته است که برگزاری اینگونه جلسات از جمله این تغییرات نیکو و اساسی است.

سالاری با اشاره به شهرداری به عنوان یک دولت ملی گفت: شهرداری یک شهر به مثابه یک دولت ملی است. اگر مصوبات شورا و تصمیم گیری آن به صورت قانونی عملیاتی نشود، با وجود چنین جایگاهی با مشکلات اساسی روبرو خواهیم بود.

وی ادامه داد: شهر تهران ظرفیت های بسیار بالایی برای خدمات رسانی به شهروندان دارد. بعضا برخی از مدیران با دیدن این ظرفیت‌های بالا و پیچیده و وسیع برای تصمیم گیری این شهر متعجب می شوند، اما متاسفانه با وجود تمدن کهن کشورمان هنوز نتوانسته ایم به این موضوعات به طور کامل بپردازیم. اما چنین جلساتی با بیان مشکلات و معضلات مطرحه و تصمیم گیری های به جا و صحیح می تواند در به ثمر رسیدن این طرح های نیکو موثر باشد.

سالاری با اشاره به مشکل جمع آوری دکل‌های برق فشار قوی و نارضایتی‌های مردمی از دفاتر خدمات الکترونیک، مساعدت از بخش های خصوصی را یکی از راه حل های مهم این مشکلات دانست.

شهردار منطقه ۴ : شورای اداری، منشاء همدلی و هم افزایی میان مدیران شهری است

سید علیرضا حسینی نیز در این جلسه گفت: برگزاری جلسه شورای اداری می تواند ضمن ایجاد همدلی و هم افزایی، بستر توسعه متوازن را در کلانشهر تهران فراهم کند.

وی ضمن خیرمقدم و فرارسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان و هفته دفاع مقدس گفت: اصلی ترین هدف از قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود و یکی از موارد آن ایجاد حکومت اسلامی است که به لطف الهی بعد از ۱۴ قرن این مهم با انقلاب اسلامی محقق شد و حفظ نظام و ارزشهای نظام اسلامی و ایجاد رضایتمندی یک از اهداف انقلاب است که باید در حفظ آن با خدمت کوشا باشیم.

حسینی بابیان اینکه این جلسات می‌تواند منشأ خیر و رفع مشکلات شهروندان محلات شهر تهران باشد، افزود: همدلی و هم سویی و هم افزایی در جلسه شورای اداری باعث پیشبرد اهداف مشترک می شود و آن چیزی جز خدمت رسانی به شهروندان نمی باشد و با همکاری با یکدیگر معضلات و مشکلات را کاهش می‌دهیم.

وی گفت: منطقه 4 با داشتن جمعیت بیش از یک میلیون نفر در کنار جمعیت شناوری که روزانه وارد این منطقه می شوند دارای مشکلات و معضلات فراوانی است که با برگزاری این جلسات با حضور نماینده حاکمیت در منطقه موثر خواهند بود.

شهردار منطقه 4 با تاکید بر اهمیت حضور شورایاران در این جلسه افزود: شورایاران همکاران افتخاری مادر منطقه و محلات هستند و با توجه به شناخت از محلات و احصاء کمبودها، لذاحضور آنها دراین جلسات بسیار مثمرثمر خواهد بود و می توانند در جهت پیشبرد اهداف و رسیدن به نتیجه مطلوب مارا یاری کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۶۸۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان