//
کدخبر: ۱۲۳۷۳۴ //

توقف صدور پیش فاکتور«تاکسی‌های جدید» تا مشخص شدن قیمت نهایی ارز قطعات وارداتی

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ضمن تشریح آخرین وضعیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی از ثبت نام ۸۵۰ دستگاه تاکسی برلیانس از خردادماه سال جاری خبرداد.

توقف صدور پیش فاکتور«تاکسی‌های جدید» تا مشخص شدن قیمت نهایی ارز قطعات وارداتی
به گزارش فرتاک نیوز،

مرتضی ضامنی آخرین وضعیت نوسازی تاکسی‌های فرسوده را تشریح کرد و گفت: هفته گذشته دولت مصوبه‌ای داد که که براساس آن نرخ ارز قطعات وارداتی خودرو از  نرخ دولتی به نرخ توافقی تغییر کند، یعنی از حدود ۴۲۰۰تومان به حدود ۱۰هزار تومان تغییر یابد برهمین اساس نیز شرکت خودروساز از هفته گذشته صدور پیش فاکتور را متوقف کرده است.

وی ادامه داد: شرکت‌های خودروساز ایران خودرو و سایپا که صدور پیش فاکتور را با روندی کند انجام می دادند بعد از اعلام این مصوبه برای مشخص شدن قیمت نهایی ارز وارداتی تا اعلام نهایی آن، صدور پیش فاکتور را متوقف کردند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری بابیان اینکه گفته شده دولت این مصوبه را اصلاح کرده است و همان ارز دولتی برای واردات قطعات خودرو تخصیص داده می شود گفت: باید منتظر نتیجه آن بعد از تعطیلات اخیر باشیم.

ثبت نام ۸۵۰ تاکسی برلیانس از خردادماه

وی در بخشی دیگری از صحبت‌هایش به ثبت نام تاکسی برلیانس و آریو که از خردادماه سال جاری آغاز شد اشاره کرد و گفت: تاکنون ۸۵۰ نفر برای دریافت تاکسی برلیانس و آریو ثبت نام کردند که از این تعداد ۲۸۰دستگاه تحویل متقاضی شده است و مابقی متقاضیان نیز در حال تکمیل فرآیند ثبت نام خود هستند.

ضامنی درپایان صحبت‌هایش تصریح کرد: اگر نرخ ارز توافقی بر واردات قطعات خودرو گذاشته شود طبیعتا قیمت خودرو بالاتر خواهد رفت و اگر ارز دولتی تعلق گیرد قیمت تغییری نخواهد کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۳۷۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان