//
کدخبر: ۱۲۲۱۷۶ //

وجود بیش از ۳ میلیون نفر بیکار مطلق در کشور

پارسا با بیان اینکه نرخ بیکاری در کشور ۱۲.۱ درصد است، گفت: سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیکار مطلق در کشور وجود دارد.

 وجود بیش از ۳ میلیون نفر بیکار مطلق در کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

امید علی پارسا ضمن بیان اینکه سهم بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از کل بیکاران در کشور ۳۶ درصد است، ابراز داشت: طی سه‌ماهه نخست سال جاری جمعیت در سن کار کشور ۶۶ میلیون و ۶۰۰هزار نفر برآورد شده است که از این تعداد ۴۱ درصد جویای کار و ۵۹ درصد مابقی به دنبال کار نبودند.

وی بابیان اینکه ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در کشور دنبال کار هستند، افزود: سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیکار مطلق در کشور وجود دارد که یعنی طی این مدت هیچ کاری نکرده‌اند و معادل ۱۲.۱ درصد را شامل می‌شود.

رئیس مرکز آمار ایران بابیان اینکه ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیش از ۴۴ ساعت قانون کار در هفته کار کرده‌اند، ابراز داشت: ۹ میلیون و ۸۰۰هزار نفر کمتر از قانون کار فعالیت داشتند که حدود دو و نیم میلیون نفر حدود ۲۵ درصد افراد اشتغال ناقص داشته و متقاضی کار بیشتر هستند در حالی که ۷۵ درصد مابقی دنبال کار اضافه نبودند.

تورم شامل متوسط افزایش قیمت کالا و خدمات است

پارسا در ادامه تصریح کرد: زمانی تعداد نفرات را کنار گذاشته و فقط تعداد ساعات افرادی که کارکردند را جمع می‌زنیم و بر ۲۴ ساعت قانون کاری تقسیم می‌کنیم به بیش از یک میلیارد ساعت می‌رسیم که یعنی به‌طور متوسط ۲۴ میلیون نفر از افراد تمام‌وقت در بهار امسال طبق قانون کار، کارکرده‌اند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا آمارها برای مردم ملموس نیست، ابراز داشت: در صفحه اول سایت مرکز آمار حدود ۴۰ صفحه درباره آنکه چرا احساس مردم با محاسبات رسمی تورم متفاوت دارد مطلب ذکرشده است اما در وهله نخست باید بدانیم تورم چه هست و چرا این اختلاف وجود دارد، مردم معمولاً بیشترین رشد و افزایش قیمت که می‌بینند آن‌را تورم می‌گویند اما مرکز آمار به متوسط افزایش قیمت کالا و خدمات برای همه مردم را تورم تعریف می‌کند لذا این اختلاف در ارائه آمارها وجود دارد.

رئیس مرکز آمار ایران در پاسخ به این پرسش که چرا مسئولان استان سمنان می‌گویند نرخ بیکاری در استان هفت درصد ولی دیگر مسئولان از جمله نمایندگان مجلس آن‌را در شرق استان ۲۴ درصد عنوان می‌کنند، ابراز داشت: این‌یک ادعا است و هیچ راهی جز آمارگیری ندارد لذا باید همه شاغلان و بیکاران را در کنار هم قرار دهیم تا درصد آن‌ها مشخص شود و این کاری که هر فصل به‌جای مسئولان در مرکز آمار انجام می‌شود لذا اعداد و ارقام‌ این مرکز قابل دفاع است.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۲۱۷۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان