//
کدخبر: ۱۲۱۵۸۱ //

دردسرهای یک لباس؛ کارگروه برای لباس فرم مدارس تشکیل می‌شود

لباس فرم مدارس موضوعی که سال‌ها با عناوین مختلف اخباری درباره آن می‌شنویم، البته هیچ‌یک از طرح‌ها و تصمیمات نیز تا به امروز به نتیجه‌ای نرسیده است، حالا مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان خبر می‌دهد که لباس فرم مدارس هم صاحب کارگروه شد.

 دردسرهای یک لباس؛ کارگروه برای لباس فرم مدارس تشکیل می‌شود
به گزارش فرتاک نیوز،

سال‌هاست که بحث طراحی لباس فرم برای دانش‌‌آموزان مطرح است. زمانی با عنوان لباس فرم واحد و زمانی با عنوان استفاده از لباس‌های بومی و محلی، البته در هر مرحله نیز کار به نتیجه‌ای نرسیده است تا هم‌اکنون شاهد باشیم برخی مدارس برای تهیه لباس فرم، خانواده‌ها را به خیاطی مدنظر خود ارجاع دهند، البته اگر مناطق آموزش‌وپرورش همین یک محور اجبار برخی مدارس را مدیریت کنند،‌ بخش زیادی از شکایات و مشکلات در این حوزه حل خواهد شد.

نورعلی عباس پور مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش درباره تعیین تکلیف لباس فرم دانش‌آموزان اظهار کرد: در بحث لباس فرم دانش‌‌آموزان در هر منطقه و استان به شکل‌های مختلف تصمیم‌گیری می‌شد و این مسئله شکایات بسیاری راه به همراه دارد در حالیکه مبنای عمل دراینباره سند تحول بنیادین است. در زیر نظام مدیریت و رهبری سند تحول بحث لباس فرم مدارس به حوزه انجمن اولیا و مربیان سپرده شده است تا مطالعات تطبیقی بر روی آن انجام دهد والگویی را تحت عنوان الگوی لباس و پوشش متنوع و متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی طراحی کند.

وی در پاسخ به این پرسش که خروجی این همه ماده واحده چه خواهد بود؟ افزود: امسال بحث لباس فرم دانش‌آموزان را با دعوت از افرادی که در این حوزه کار می‌کنند از وزارت ارشاد تا وزارت صنعت و اساتید دانشگاه در قالب کارگروهی تعیین تکلیف خواهیم کرد و فعلا هیچ قضاوتی نمی‌کنیم چون مطالعه‌ای را انجام نداده‌ایم و تا پایان امسال چارچوبی درباره لباس فرم تهیه می‌شود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان اضافه کرد: هم‌اکنون در آئین نامه اجرایی مدارس شاخص‌های کلی آمده است مبنی براینکه لباس فرم متناسب با فرهنگ جامعه بوده و تحمیلی نباشد اما سلیقه‌های مختلفی در اینباره مطرح می‌شود البته برخی استان‌ها با دعوت از اصناف و حضور آموزش‌وپرورش کارگروهی را تشکیل داده‌اند و تولیداتی را معرفی می‌کنند تا مدارس و خانواده‌ها بتوانند راحت‌تر تصمیم بگیرند.

عباسپور بیان کرد: انجمن اولیا و مربیان منتخب خانواده‌ها هستند و باید اجازه دهیم درباره لباس فرم دانش‌‌آموزان آنها تصمیم بگیرند و امسال این تکلیف قانونی به ما واگذار شده است و با کارهای کارشناسی دستورالعمل آن را تدوین خواهیم کرد. امسال بخشنامه‌ای را به استان‌ها ارسال کرده‌ایم تا مانع تحمیل لباس فرم به خانواده‌ها شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۱۵۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان