//
کدخبر: ۱۲۱۴۸۱ //

ارائه طرح «رتبه‌بندی معلمان» به دولت به‌زودی/تغییر نظام پرداخت معلمان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از طی مراحل پایانی آماده سازی طرح رتبه بندی معلمان خبر داد و گفت: طرح رتبه‌بندی کمتر از 10 روز دیگر به دولت ارائه می‌شود.

ارائه طرح «رتبه‌بندی معلمان» به دولت به‌زودی/تغییر نظام پرداخت معلمان
به گزارش فرتاک نیوز،

علی الهیار ترکمن درباره آخرین وضعیت آماده سازی و اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اظهارکرد: رتبه‌بندی در سال‌های گذشته به اشکال مختلفی اجرا شده است. یک بار از طریق طرح ارتقای شغلی و یک بار با مصوبه دولت در سال 1394 و با استفاده از سازوکارهای ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری شاهد اجرای رتبه‌بندی بوده‌ایم.

وی افزود: البته آنچه انجام شد مورد نظر و خواسته قانونگذاران و فرهنگیان کشور نبود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از شروع برنامه ششم توسعه، رتبه بندی را به شکل خاص‌تری دنبال می‌کنیم، گفت: در برنامه ششم توسعه به دولت تکلیف شده یک نظام رتبه‌بندی را تنظیم کند که بر اساس آن بتوانیم نظام‌های پرداخت را طراحی کنیم. در واقع باید بگونه‌ای باشد که بتوانیم نظام پرداخت‌ها را بر اساس تخصص و صلاحیت‌های حرفه‌ای تنظیم کنیم و دوم آنکه یک مهندسی نیروی انسانی از طریق رتبه‌بندی انجام شود.

الهیار افزود: این طرح اجزای مشخصی دارد  و دولت ملزم است در لایحه تقدیمی به مجلس این موارد را رعایت کند. برای آنکه بتوانیم همه این اجزا را ببینیم و یک بار برای همیشه موضوع رتبه بندی را در نظام آموزشی کشور حل کنیم باید مطالعاتی انجام می‌دادیم که این کار به شورای عالی آموزش و پرورش محول شد.

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش بیش از  12 جلسه برای تدوین لایحه رتبه‌بندی برگزار کرده و کار در مراحل نهایی است، گفت: کمتر از 10 روز دیگر لایحه را از سوی آموزش و پرورش به دولت تقدیم می‌کنیم که پس از تصویب در دولت در قالب لایحه به مجلس ارائه می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۱۴۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان