//
کدخبر: ۱۲۱۳۷۴ //

۲۵ هزار شکایت از مراکز درمانی ثبت شد

معاون دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت از تشدید پیگیری موضوع ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان برای تهیه ملزومات، دارو یا تعرفه در مراکز درمانی خبر داد و گفت: 25هزار شکایت از مراکز درمانی ثبت شده است.

25 هزار شکایت از مراکز درمانی ثبت شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، علی مشکینی روز پنجشنبه درباره موضوع نظارت بر مطب ها افزود: حدود 25 هزار و 164 مورد شکایت از اول سال 96 تا امروز در سامانه 190 ثبت شده است و اطلاع رسانی به مردم و آگاه سازی آنها با سامانه 190 باید در تمام مراکز اعم از سرپایی و بستری ادامه یابد.

وی گفت: اتفاقات خوبی در حوزه درمان در سطح کشور در حال وقوع است. نظارت جامع و هدفمند بر موسسات پزشکی، مطب ها و مراکز با هدف برخورد با متخلفان در حال انجام است و تاکید بر لزوم هماهنگی با سازمان نظام پزشکی برای اطلاع دقیق از پروانه های مطب صادره و بازدیدهای منظم قبل و بعد از تاسیس از سوی این دفتر صورت می گیرد.

مشکینی افزود: گزارش 28 گانه وقایع ناخواسته درمانی در دانشگاه های علوم پزشکی در سامانه 190 در حال ارسال است. البته این سیستم باید به همه مراکز و موسسات تشخیصی و درمانی تعمیم داده شود.

وی افزود: سناریوهایی نیز برای پیشگیری از بروز خطا به عنوان تجربه در سامانه بارگذاری می شوند و لازم است بازخوانی در کمیته های مربوطه از جمله کمیته خطا در دستور کار قرار گیرد.

وی یادآور شد: همچنین از سوی دفتر نظارت بر درمان وزارت بهداشت بر بازدیدهای ادواری که نوعی نظارت مستمر بر کیفیت خدمات در بیمارستان هاست همواره تاکید شده است و گزارش های دریافتی وضعیت مطلوبی از نظارت را دانشگاه های علوم پزشکی نشان می دهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۱۳۷۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان