//
کدخبر: ۱۱۷۶۱ //
دانشور:

بنگاه‌ها باید بر اساس اصول اخلاقی کسب درآمد کنند

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: حادثه پلاسکو نمادی از توجه نکردن به مسئولیت‌های اجتماعی در محیط کسب و کار بود.

بنگاه‌ها باید بر اساس اصول اخلاقی کسب درآمد کنند

به گزارش فرتاک نیوز، فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در همایش جایگاه مسئولیت اجتماعی در بهبود و تسهیل فضای کسب و کار که امروز(دوشنبه) در اتاق بازرگانی برگزار شد، با بیان اینکه هر بنگاهی باید بر اساس اصول اخلاقی کسب درآمد کند، اظهار داشت: بدون شک هر بنگاهی باید به جایگاه مسئولیت اجتماعی در کشور توجه ویژه‌ای داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه در دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران طرح مسئولیت اجتماعی به تصویب اعضا رسید، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر شد که پیمانکاران شهرداری تهران اجازه بهره‌گیری و بکارگیری از کودکان کار را نداشته باشند.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: مسئولیت اجتماعی در رهبری و فرآیندهای درون سازمانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

دانشور تصریح کرد: در سال‌های اخیر مفهوم مسئولیت اجتماعی توسط  وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مختلف دیگری به کار گرفته شده است.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اهمیت مسئولیت اجتماعی در محیط کار، تصریح کرد: حادثه پلاسکو نمادی از توجه نکردن به مسئولیت‌های اجتماعی در محیط کسب و کار بود به همین منظور مالکان ساختمان پلاسکو به هیچ وجه بحث ایمنی را مورد توجه قرار نداده بودند و همین امر باعث وقوع آن اتفاق شد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران به رعایت نشدن بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی در محیط زیست در نقاط مختلف کشور، گفت: در این خصوص شهر اهواز نمادی است که می‌توان از آن یاد کرد چراکه این شهر امروزه با وجود پالایشگاه‌های بزرگ توجهی به موضوع محیط زیست و سلامت مردم نکرده است.

دانشور گفت: باید در بنگاه ها و شرکت ها کمیته ای تحت عنوان مسئولیت اجتماعی راه اندازی شود تا از این طریق شرایط برای کارکنان بنگاه ها و همچنین سایر ذینفع ها بهبود پیدا کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۷۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان