//
کدخبر: ۱۱۲۵۲۸ //
ربیعی تاکید کرد

با تامین منابع مالی، حقوق مستمری‌بگیران را افزایش می‌دهیم/دستاوردهای دولت در هیاهوها گم نشود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بدنه سازمان تامین اجتماعی به کار گرفته شده است و امروز بازنشستگان و کارگران بزرگترین اعتماد را به سازمان تامین اجتماعی دارند. خادم و مخدوم جایش عوض شد و سازمان تامین اجتماعی از جایگاه مخدوم به جایگاه خادم بازگشته است. امروز این سرمایه اجتماعی بزرگی است که شما در این جامعه بزرگ چنین آرامشی را دارید. اینها همه با تلاش بدست آمده است.

با تامین منابع مالی، حقوق مستمری‌بگیران را افزایش می‌دهیم/دستاوردهای دولت در هیاهوها گم نشود
به گزارش فرتاک نیوز،

دکتر علی ربیعی در سفر به شیراز و مراسم آغاز پروژه بیمارستان تامین اجتماعی شیراز، اظهارکرد: در هفته تامین اجتماعی و بهزیستی هستیم که هر دو اینها با دهک های پایین جامعه سرو کار دارند.

وی با اشاره به تحولات بین المللی و اقدامات خصمانه آمریکا علیه کشورمان، گفت: ما با یک دیوانه بین‌المللی مواجه هستیم که مردم خودش هم نسبت به آن دچار تردید هستند.

ربیعی به حمایت از دستاوردهای سیاسی مذاکرات هسته ای پرداخت و گفت: در این ۴ سال زحماتی کشیده شده و من برجام را موفقیتی برای نظام سیاسی ایران می دانم و معتقدم که برجام مسیر درستی بوده است. سال ۹۳ که برای اولین بار به ILO رفتم غالبا با این سوال که چرا ایران به مسیرهای بین المللی بی اعتنا است مواجه بودیم و امسال همه به اتفاق بر درایت ایران و اخلال و بی نظمی که آمریکا ایجاد می کند و دفاع از ایران صحبت می کنند. این دستاورد کمی نیست.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه به دستاوردهای اقتصادی دولت پرداخت و گفت: ما در این مدت رشد زیادی را تجربه کردیم. دستاوردهای دولت در هیاهوها گم نشود. ما دستاورد داشتیم و امروز هم معتقدم که من ترامپ را به مثابه خوشبختی جامعه ایران و فرصت جامعه ایران می دانم و ما از این فرصت برای قوی تر شدن اقتصاد استفاده خواهیم کرد. ثبات به جامعه ایران بر می گردد و برگشته است.

ربیعی با تاکید بر اینکه کشور ما در مسیر صحیح پیشرفت و توسعه قرار دارد، گفت: من معتقد نیستم که با بحران مواجه هستیم، مسئله و مشکل داریم، پیچیدگی داریم اما بحران نداریم، بحران وقتی است که ما با ظرفیت هایمان نتوانیم بر شرایط غلبه کنیم. و ما حتما می توانیم بر شرایط غلبه کنیم.

وی افزود: دورانی که آمریکا در پیش گرفته است، هدف آن مردم هستند، وقتی اجازه می دهد که کالای لوکس وارد کشور شود برای این است که هم ارز از کشور خارج شود و هم مردم وقتی کالای لوکس را می بینند، تعارضشان بیشتر می شود یعنی این تحریم ها دقیقا مردم را نشانه گرفته است و هدف آن بی اعتماد کردن مردم است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی توسعه همه جانبه خدمات تامین اجتماعی را از مهمترین اولویتها دانست و گفت: در این شرایط ما به تامین اجتماعی نه محدود به سازمان تامین اجتماعی نیازداریم. تامین اجتماعی به معنی کاهش ریسک مردم. ما به دنبال این هستیم که تحریم ها بر زندگی اجتماعی مردم تاثیری نداشته باشد.

ربیعی گفت: از ۴ دهک باید به طور حدی حمایت کنیم. یک دهک تحت پوشش نهادهای حمایتی هستیم که دریافتی آنها به حداقل مزد نزدیک کرده‌ایم و امروز یک خانواده ۵ نفری ۸۰ درصد حداقل مزد را دریافت می کند. یک میلیون نفر دیگر را به سازمانهای بزرگ خیریه اضافه می کنیم. از سوی دیگر امسال قانون جامع حمایت از معلولان را اجرا می کنیم.

وی افزود: در حوزه تامین اجتماعی تاب آوری زندگی و معیشت را دنبال خواهیم کرد. و این برنامه را در دولت دنبال می کنیم.

ربیعی با تاکید بر اینکه همه این برنامه ها در سایه اجماع بزرگ بدست می آید، اظهار کرد: ما بیش از هر زمان دیگری به مدارا و اجماع نیازداریم و ما مسئولین با اعتماد به هم باید اعتماد مردم را جلب کنیم.

ربیعی ادامه داد: باید با مردم در کنار هم بایستیم و سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان بزرگ که ریسک بیکاری و از کار افتادگی را برعهده دارد در این زمینه نقش مهمی بر عهده دارد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عدم اطلاع کافی جامعه از اهمیت و بزرگی کار تامین اجتماعی را یاد آور شد و اظهار کرد: متاسفانه عدم بیان مطالب و کم حرفی ما عظمت کار تامین اجتماعی را به خوبی منعکس نکرده است.

ربیعی با اشاره به بودجه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی تامین اجتماعی، گفت: ویژگی ممتاز تامین اجتماعی درآمد هزینه‌ای بودن است و این سازمان باید ۱۰۰ هزار میلیارد تومان را بدست آورد و هزینه کند.

وی ادامه داد: روزی که من وزیر شدم بودجه درمان تامین اجتماعی ۷ هزار میلیارد تومان بود و امسال ۲۶ هزار میلیارد تومان برای درمان هزینه می شود.

ربیعی ضمن ابراز خوشحالی از توسعه خدمات درمانی در سطح کشور، گفت: در برخی استانهای محروم در این ۴ سال به اندازه بیش از ۴۰ سال گذشته مراکز درمانی ایجاد کردیم. گرایش ما به سمت مناطق محروم بود. حتی در تهران نیز بیمارستان جدید را در کنار بیمارستان شهید فیاض بخش می سازیم و در منطقه حضرت عبدالعظیم بیمارستان دیگری را احداث می کنیم.

وی توسعه درمان تامین اجتماعی در ۴ سال اخیر را بسیار خوب دانست و گفت: از ۱۰ هزار و ۷۲۰ تخت تامین اجتماعی، ۲۵۰۰ تای آن در ۴ سال اخیر ساخته شده است. ۴۳ مرکز در دست ساخت داریم. از ۲۸۹ مرکز درمانی ۳۸ تا را ساختیم ۴۳ مرکز در دست ساخت و ۵۸ مرکز در دست طراحی داریم. اینها اقدامات بزرگی است.

وی در ادامه به تعهدات بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: یک روز حقوق مستمری بگیران عقب نیافتاده است و بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان مطالبه داریم.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: ما سازمان تامین اجتماعی را بین نسلی دیده ایم و من هرگز حاضر نشدم که به قیمت رضایت امروز فردای سازمان را خراب کنم.

وی به انتقاد از اقدامات شتاب زده در سازمان تامین اجتماعی در ادوار قبل پرداخت و گفت: بیشترین اتفاقات در سال ۸۸ و ۹۲ افتاد و بازنشستگان این سازمان به ۳ میلیون نفر رسید. رضایت کوتاه مدت و هدر دادن امکانات در دراز مدت صورت گرفت اما ما تامین اجتماعی را بین نسلی دیدیم.

ربیعی ضمن اظهار خوشحالی به دلیل حساسیت و توجه عمومی نسبت به شستا، گفت: بیشترین نظارت و گفتگو پیرامون شستا صورت گرفته است و من خیلی خوشحالم که بیشترین نورافکن روی آن است. شما شستا را با سایر ارگانهای اقتصادی که هم اندازه شستا هستند، مقایسه کنید. کل شستا را اگر کسی نقد بخرد می شود ۵ ماه حقوق مستمری بگیران!.

وی با بیان اینکه ساختار قدرتمند فساد ستیزی در شستا ایجاد شده است، گفت: با این وجود ما همه تلاش خود را کردیم که ساختارهای فساد سوز ایجاد شود. ممکن است تخلفاتی هم روی دهد اما بنای ما مبارزه با فساد بوده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی،  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین برنامه هایی قوی برای بخش سرمایه گذاری خبر داد و گفت: برنامه هایی از ابتدای سال ۹۷ آغاز شده است که شستا از بنگاه داری خارج شود. امیدوارم تا پایان ۹۷ و نیمه ۹۸ به نتیجه برسد و شستا از بنگاه داری خارج و سرمایه های بیمه شدگان و بازنشستگان در بهترین جاها سرمایه گذاری شود.

ربیعی واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به صندوق های بازنشستگی را سیاست غلطی عنوان کرد و گفت: از کل خصوصی سازی ۴۰ درصدش رفت به سهام عدالت و ۴۰ درصد را به صندوق ها و بخش‌های دیگر دادند و تنها ۲۰ درصد خصوصی سازی واقعی بود که طی ۸ سال انجام شد.

وی ادامه داد: ما با برنامه صحیح و با دقت قطعا از سرمایه گذاری خارج می شویم. باید سازمان تامین اجتماعی سرمایه‌ای داشته باشد که بتواند ۴ سال خود را اداره کند نه ۴ ماه.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تبدیل سازمان تامین اجتماعی به محلی برای زندگی اجتماعی را از دیگر دستاورد های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: روزی که من آمدم اینجا تامین اجتماعی صندوق کارپردازی بود نه خانه مستمری بگیران و امروز به خانه مستمری بگیران تبدیل شده است.

ربیعی بهبود معیشت بازنشستگان را از راهبردهای خود اعلام کرد و افزود: در اولین فرصتی که بتوانیم منابعی را تامین کنیم، برای افزایش حقوق مستمری بگیران اقدامات موثری را آغاز خواهیم کرد. در صندوق کشوری از سال ۸۴ تا سال ۹۲ قدرت خرید ۷۴ درصد کاهش یافته بود و ما برای جبران آن اقدام کردیم ما نمی توانستیم در یک سال این مشکل را حل کنیم و برای همین پیشی دادن افزایش حقوق نسبت به تورم دنبال شد. و هر سال مقداری از این عقب ماندگی جبران شد.

وی ادامه داد: می دانیم که مستمری بگیران یه سختی زندگی می کنند اما جهت گیری ما صحیح بوده است و سعی کرده ایم که در هر سال مقداری از خواسته ها را برآورده کنیم.

ربیعی پرهیز از اقدامات شعاری را ویژگی مدیریت سازمان تامین اجتماعی دانست و گفت: برای این کار برنامه منصفانه و خداپسندانه اجرا می شود نه برنامه ای برای گرفتن رضایت کوتاه مدت مردم که در سالهای ۸۸ و ۹۲ انجام شد. باید کاری کنیم که مستمری بگیر زندگی خوبی داشته باشند. و سعی می کنیم که این کار را ادمه دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز پروژه بیمارستان تامین اجتماعی شیراز را آغاز می کنیم. از پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس و تشکل های کارگری و بازنشستگی تشکر می کنم و از حمایت های استاندار نیز سپاسگذاری می کنم.

ربیعی گفت: هر تخت بیمارستانی این پروژه بین یک میلیارد و ۵۰۰ تا یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه دارد و پروژه بسیار بزرگی است. که بیش از ۵۴۰ میلیارد تومان است و امروز آغاز به کار می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۲۵۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان