//
کدخبر: ۱۰۸۶۳ //

اولین مرکز دیالیز خیرساز کشور در زنجان افتتاح می شود

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: اولین مرکز دیالیز خیر ساز کشور با بهره گیری از تجهیزات به روز دنیا روز 13 اسفند سال جاری با حضور مسئولان استانی و کشوری در زنجان افتتاح می شود.

اولین مرکز دیالیز خیرساز کشور در زنجان افتتاح می شود

محمد رضا طهماسبی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: بخش دیالیز خیری ساختمان جدید بیماران کلیوی شهر زنجان در زمینی به مساحت 800 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال افتتاح می شود.

وی یادآوری کرد: برای خرید تجهیزات مورد نیاز این مرکز 50 میلیارد ریال هزینه شده است و طی مراسمی ویژه همزمان با برگزاری همایش روز جهانی کلیه افتتاح می شود.

طهماسبی افزود: تمرکز خدمات برای بیماران دیالیزی این استان، افزایش کیفیت خدمات را به همراه داشته است و علاوه بر آن، امکان استفاده از حمایت خیران در این حوزه نیز بیش از گذشته مهیا می شود.

وی بیان کرد: این مرکز خیری با دریافت مجوز از دانشگاه علوم پزشکی 30 تخت آماده ارائه خدمات به بیماران کلیوی تحت پوشش دیگر مراجعه کنندگان را دارد که تمامی تجهیزات جانبی آن مطابق با استانداردهای بین المللی است.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان ادامه داد: با بهره برداری از این مرکز 200 بیمار دیالیزی شهر زنجان در سه شیفت تحت درمان قرار می گیرند.

وی، ارائه خدمات آموزشی و درمانی به صورت کامل و جلوگیری از ورود افراد جدید به چرخه دیالیزی را از اهداف مهم راه انداری این مرکز برشمرد.

طهماسبی افزود: با افتتاح این مرکز 30 نفر پرستار که آموزش های تخصصی لازم را فرا گرفته اند، مشغول به کار خواهند شد همچنین برای 20 نفر نیز اشتغال غیرمستقیم ایجاد شده است.

هم اکنون استان زنجان 75 تخت و دستگاه دیالیز دارد که علاوه بر خدمات رسانی به بیماران کلیوی این استان به بیماران برخی استان ها نیز خدمات رسانی می کند.

انجمن کلیوی استان از سال 63 آغاز به کار کرده است.

وی همچنین اظهار کرد: همزمان با افتتاح اولین مرکز دیالیز خیرساز در این استان مجموعه ورزشی چند منظوره بیماران خاص و پیوند اعضا نیز طی مراسمی 13 اسفند جاری همزمان با برگزاری همایش روز جهانی کلیه کلنگ زنی می شود.

طهماسبی افزود: تاکنون چنین مجموعه ورزشی برای بیماران خاص و پیوند اعضاء در کشور ساخته نشده است و در نوع خود اولین آن به شمار می رود که با ساخت آن می توان نیازهای این قشر را برطرف کرد.

وی یادآوری کرد: این مجموعه در سه طبقه و با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال بدون هزینه های مربوط به تجهیزات ساختمانی و با کمک خیران ساخته می شود.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان خاطرنشان کرد: با ساخت این مجموعه ورزشی بیماران می توانند در رشته های بدمینتون، شنا، آب درمانی، شطرنج، دارت، بولینگ، پتانگ، یوگا، ایروبیک و دو و میدانی فعالیت کنند که طبق برآوردها 500 نفر از بیماران خاص و پیوند اعضاء واجد شرایط ورزش کردن هستند.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۸۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان