//
کدخبر: ۱۰۷۹۷۷ //
استاندار تهران:

استان تهران با کمبود ۴ هزار مگابابیت برق مواجه است

استاندار تهران از کاهش 28 درصدی نزولات آسمانی در این استان خبر داد و گفت: استان تهران با کمبود 4 هزار مگابابیت برق مواجه است.

استان تهران با کمبود 4 هزار مگابابیت برق مواجه است
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمدحسین مقیمی ظهر امروز در حاشیه افتتاح پروژه آب‌رسانی به روستاهای کلاک و یدره از توابع شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق گزارش‌ها، 86.8 درصد از روستاهای استان تهران از آب مطمئن برخوردار هستند.

وی افزود: آب آشامیدنی تعدادی از روستاها زیر نظر شوراها یا به‌صورت هیأت امنایی مدیریت می‌شود که از قدیم آب‌رسانی را انجام می‌دادند؛ در این زمینه، شرکت آبفای روستایی نیز در امر تصفیه و کلرزنی و همچنین نظارت کمک می‌کند.

استاندار تهران گفت: همه روستاهای استان تهران به‌نوعی از آب‌رسانی بهره‌مند هستند، اما باید به‌مرور 13 درصدی که جزو شبکه مطمئن ازنظر پایداری سیستم نیستند به مجتمع‌های آب‌رسانی تبدیل شوند.

مقیمی در خصوص وضع ذخیره آب در کشور تصریح کرد: امسال در کل کشور با کمبود بارندگی مواجه بودیم و در استان تهران 28 درصد کمبود نزولات آسمانی نسبت به سال قبل داشته‌ایم؛ با مدیریتی که در بخش کشاورزی و شرب در حال انجام است، سعی کرده‌ایم تا با کمترین مشکلات مواجه شویم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش آب شرب از مردم خواسته‌ایم که در مصرف صرفه‌جویی کنند و از دستگاه‌های دولتی خواسته‌ایم که 20 درصد از مصرف خود را تقلیل دهند که خوشبختانه هم مردم و هم دستگاه‌های دولتی رعایت می‌کنند.

استاندار تهران با اشاره به مصرف برق بیان کرد: با توجه به اینکه آب پشت بعضی از سدها کم است و نیروگاه‌های آبی نمی‌توانند در حد ظرفیت برق تولید کنند، حدود چهار هزار مگابایت کمبود برق در این نیروگاه‌ها داریم که باید این کمبود را مدیریت کنیم.

مقیمی ساعت پیک مصرف در شهرستان‌ها را متفاوت دانست و افزود: در زمان پیک باید مصرف برق را به حداقل برسانیم و لازم است که شهروندان از وسایل الکترونیکی که برق زیادی مصرف می‌کنند، استفاده نکنند.

وی در خصوص تغییر ساعت کار اداری دستگاه‌ها در استان تهران گفت: همه دستگاه‌های دولتی باید سیستم‌های سرمایشی خود را تا ساعت 13:30 خاموش کنند و شرکت نیرو در این خصوص نظارت خواهند کرد که اگر دستگاهی رعایت نکند، با قطعی برق مواجه خواهد شد.

استاندار تهران اضافه کرد: امیدواریم با مدیریتی که نسبت به مصارف آب و برق انجام می‌دهیم، با کمبود انرژی مواجه نشویم تا مجبور شویم که قطعی داشته باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۷۹۷۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان