//
کدخبر: ۱۰۷۰۳۲ //

پرونده‌های فساد مدیریت شهری گذشته در حال پیگیری در قوه قضاییه

سخنگوی شورای شهر تهران صبح امروز در نشست خبری به برخی سؤالات خبرنگاران در خصوص مصوبه برج - باغ، باغ برره،مصوبه عدم استفاده از چمن در فضای سبز، نقش شهرداری در کاهش آسیبهای اجتماعی،صندوق ذخیره کارکنان شهرداری،آخرین وضعیت پرونده‌های فساد مدیریت شهری قبلی، بدهی دولت به شهرداری،آخرین وضعیت مجوز پلاسکو و ...پاسخ داد.

پرونده‌های فساد مدیریت شهری گذشته در حال پیگیری در قوه قضاییه
به گزارش فرتاک نیوز،

علی اعطا در رابطه با آخرین وضعیت پرونده‌های فساد دوره قبل مدیریت شهری اظهارکرد: گزارش‌هایی در دوره شهرداری قبلی به دستگاه قضایی ارسال شده که در دستگاه مربوطه در حال طی کردن مسیر خود است و اینکه در حال حاضر در چه مرحله‌ای است اطلاعی ندارم و باید از مسیر قضایی پیگیری شود.

وی درادامه صحبت هایش به لایحه یکپارچه شهری و درآمدهای پایدار شهری اشاره کرد و گفت: لایحه مدیریت یکپارچه سال‌هاست که معطل مانده زیرا اگر بخواهد محقق شود تعدادی از وزراتخانه‌ها باید بخشی از اختیارات خود را به سیستم مدیریت شهری محول کنند که این امر طبیعتا با مقاومت هایی مواجه است. همچنین تردیدی در این خصوص وجود دارد که اگر مجموع اختیارات در حوزه مدیریت شهری به شهرداری واگذار شود آیا شهرداری از چنین پتانسیلی برخوردار خواهد بود که مسئولیت امور را عهده دار شود؟

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین عامل دیگری که باعث شده این لایحه تا کنون به نتیجه نرسد ابراز تردید از سوی برخی افراد در مدیریت شهری است اما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد و خوشبین نیستم در کوتاه مدت حادث شود. از طرفی در رابطه با لایحه درآمدهای پایدار شهری مطالعات مفصلی انجام شده و بیش از ۳۰سال است که مطرح بوده و در حال حاضر نیز به نقطه ای رسیده که همه اشتراک نظر دارند تا زودتر تصویب شود البته ممکن است در جزییات اختلاف نظر باشد که درخواستمان از دولت این است که کمک کنند تا در این دوره این موضوع به نتیجه برسد.

وی در ادامه به کاهش عوارض ساخت و ساز در برخی مناطق اشاره کرد و گفت: درحال حاضر در بافت فرسوده عوارضی برای صدور پروانه ساخت پرداخت نمی‌شود و این کمکی برای نوسازی بافت فرسوده است. اگر این موضوع بخواهد درمناطق دیگری که بافت فرسوده نیست و نیاز به ساخت و ساز دارد، اجرایی شود، باید بررسی‌های کارشناسی صورت گیرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۷۰۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان