//
کدخبر: ۱۰۵۲۹۵ //

عملیات پلیس برای برخورد با ۱۳۸ سارق حرفه‌ای تهران

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۱۳۸ سارق حرفه‌ای در سطح شهر تهران خبر داد.

عملیات پلیس برای برخورد با ۱۳۸ سارق حرفه‌ای تهران
به گزارش فرتاک نیوز،

 سردار حسین رحیمی در اجرای طرح برخورد با سارقان که پیش از ظهر امروز در مقر پلیس آگاهی پایتخت برگزار شد، گفت: طرح برخورد با سارقان و سارقان حرفه‌ای در پایتخت طی ۴۸ ساعت گذشته و پس از روزها کار اطلاعاتی و شناسایی به مرحله اجرا درآمد و در این راستا همکاران من ۱۳۸ نفر از سارقان حرفه‌ای که در قالب ۳۱ باند فعالیت داشتند را دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه برخی از این سارقان مسلح بودند خاطرنشان کرد: ۷۳ نفر یعنی ۵۷ درصد از سارقان دستگیر شده پیش از این دارای سوابق متعدد کیفری به خاطر ارتکاب جرائمی چون سرقت، سرقت مسلحانه، زورگیری و ... بوده‌اند. به طوریکه تنها یکی از باندها تا کنون به بیش از ۸۰۰ مورد سرقت اعتراف کرده است.

رحیمی اضافه کرد: ۴۵ نفر از دستگیرشدگان که در قالب ۱۰ باند فعالیت می‌کردند زورگیر و کیف قاپ بودند که برخی از آنها تحت عنوان مامور دست به سرقت می‌زدند. ۳۱ نفر نیز در ۸ باند اقدام به سرقت از منزل و اماکن کرده بودند و ۴۱ نفر نیز با فعالیت در ۱۰ باند خودرو و موتورسیکلت به سرقت می‌بردند.

رحیمی با بیان اینکه در این عملیات ۷ باند جعل و کلاهبرداری نیز منهدم شد، گفت: همچنین دو باند سرقت مسلحانه و زورگیری نیز منهدم و شش نفر دستگیر شدند. در جریان این عملیات ۱۰ محکوم متواری نیز که با قید وثیقه آزاد شده یا پس از مرخصی به زندان بازنگشته بودند نیز شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه اکثر قریب به اتفاق دستگیر شدگان حرفه‌ای و سابقه دار بودند گفت: یکی از این باندها اقدام به ده‌ها مورد سرقت مسلحانه از مغازه‌ها کرده بود. باندی دیگر از زنان و پیرزن‌ها زورگیری و خفت گیری می‌کردند و یک باند دیگر نیز پس از سرقت خودرو اقدام به سندنمره کردن این خودروها می‌کردند که تا کنون ۱۵ مورد از اقدامات آنان شناسایی شده است.

رحیمی در پاسخ به سوالی درباره راهکارهای پیشگیری از خفتگیری گفت: شهروندان باید توجه کافی را به رعایت موارد ایمنی داشته باشند و پلیس نیز تمام توان خود را در این زمینه به کار می‌بندد اما واقعیت این است که نمی‌توان در هر کوچه و محله یک مامور پلیس را مستقر کرد بنابراین این خود شهروندان هستند که با رعایت موارد ایمنی می‌توانند از وقوع سرقت‌های اینچنینی پیشگیری کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۵۲۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان