//
کدخبر: ۱۰۴۴۸۸ //

اعلام نتایج آزمون دکتری پزشکی ۹۷

پورکاظمی از اعلام نتیجه آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پزشکی ۹۷ خبر داد.

اعلام نتایج آزمون دکتری پزشکی ۹۷
به گزارش فرتاک نیوز،

 محمد حسین پورکاظمی رئیس سنجش پزشکی از اعلام نتیجه آزمون دکتری پزشکی ۹۷ خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در رشته‌های دکتری تخصصی مجاز به انتخاب رشته شدند که ۲ برابر ظرفیت رشته هاست.

رئیس سنجش پزشکی عنوان کرد: در نتیجه رشته‌های دکتری تخصصی (آموزشی) ۵۰ درصد نمره مصاحبه و سوابق آموزشی و ۵۰ درصد نمره آزمون کتبی لحاظ خواهد شد.

وی افزود: در رشته‌های پژوهشی دکتری پزشکی ۹۷ با وجود اینکه ۳۰۰ نفر ظرفیت داشتیم تنها ۹۷ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند، زیرا شرط قبولی در این رشته‌ها داشتن ۲ مقاله ISI است, همچنین نتیجه رشته‌های دکتری پژوهشی بر اساس ۷۰ درصد سوابق تحصیلی و ۳۰ درصد نمره آزمون محاسبه شده است.

پورکاظمی تصریح کرد: در مجموع حدود ۲۸۰۰ نفر مجاز به انتخاب رشته دکتری تخصصی و پژوهشی پزشکی ۹۷ شده و کسانی که مجاز به انتخاب رشته نشده اند، حدنصاب نمره را کسب نکرده اند یا ظرفیت تکمیل بوده است.

رئیس سنجش پزشکی با اشاره به رشته‌های مجموعه‌ای در دکتری پزشکی گفت: برخی رشته‌ها در دکتری پزشکی مجموعه‌ای هستند به عنوان مثال در مجموعه داروسازی  ۳۰۰ نفر ظرفیت داریم ۶۰۰ که نفر مجاز به انتخاب رشته شده و برای مصاحبه معرفی شده اند، این امکان برای داوطلبان مجموعه داروسازی وجود دارد که هر ۱۳ رشته زیرمجموعه را انتخاب کنند، اما در نهایت بر اساس نمره و اولویت هر داوطلب تنها در یک رشته پذیرش می‌شود.

پورکاظمی با بیان اینکه دفترچه انتخاب رشته دکتری پزشکی ۹۷ بر روی سایت سنجش پزشکی قرار گرفته است، تاکید کرد: توصیه ما به داوطلبانی که اسامی آن‌ها برای مصاحبه اعلام شده این است که پس از مطالعه دقیق دفترچه به سایت سنجش پزشکی مراجعه و انتخاب رشته کنند، زیرا مدرک قبلی فرد تعیین کننده رشته‌های مجاز به انتخاب رشته دکتری پزشکی داوطلبان است.

رئیس سنجش پزشکی عنوان کرد: آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی رشته‌های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی ۹۷، ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار شد.

وی اظهار کرد: آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی در ۶۱ رشته امتحانی گروه علوم پایه پزشکی، ۱۲ رشته امتحانی دکتری تخصصی داروسازی و ۲ رشته دکتری تخصصی دندانپزشکی در ۱۰ منطقه آمایشی برای پذیرش داوطلبان در دوره‌های روزانه، شهریه پرداز و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده است.

پورکاظمی تصریح کرد: تعداد ۱۰ هزار و ۳۲۳ نفر در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی علوم پزشکی ۹۷ ثبت نام کرده که ۶ هزار و ۸۸۶ نفر زن و ۳ هزار و ۴۳۷ نفر مرد بودند، از تعداد متقاضیان ۹ هزار و ۹۱۵ نفر در آزمون دکتری تخصصی (آموزشی) و تعداد ۴۰۸ نفر در آزمون دکتری پژوهشی سال ۹۷ گروه پزشکی ثبت نام کردند و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در آزمون غایب بودند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: بهداشت نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۴۴۸۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان