//
کدخبر: ۴۰۲۳۴۷ //

گزینه‌های روی میز استقلال کم‌تر شدند؛ خوش به حال «سا پینتو»

با پیوستن «غلام‌رضا عنایتی» به تیم فوتبال امید، یکی دیگر از گزینه‌های روی میز استقلال برای جانشینی «ریکاردو سا پینتو» کم شد.

گزینه‌های روی میز استقلال کم‌تر شدند؛ خوش به حال «سا پینتو»
به گزارش فرتاک نیوز،

 هنوز سه بازی تا پایان رسمی این فصل از رقابت‌های فوتبال ایران باقی مانده است و باید طی روزهای آینده شاهد برگزاری دیدارهای نیمه‌نهایی و فینال جام حذفی باشیم. چهار تیم هوادار، نساجی، پرسپولیس و استقلال برای رسیدن به عنوان قهرمانی شانس دارند و باید دید سرنوشت‌شان به چه ترتیبی رقم خواهد خورد. ماجرای استقلال با سه تیم دیگر کمی متفاوت است و نتایج پیش روی آن‌ها می‌تواند تکلیف نیمکت این تیم را تا حد زیادی مشخص کند.

این جام حذفیِ تعیین‌کننده

استقلال در صورتی که موفق به کسب عنوان قهرمانی در جام حذفی شود؛ باشگاه موظف است با سا پینتو تمدید کند و این خواسته 100 درصدی هواداران این تیم خواهد بود. ریکاردو در حال حاضر هم توانسته رضایت بخش قابل توجهی از هواداران را جلب کند و ناکامی در دربی‌های لیگ بیست‌ودوم و عدم موفقیت در تکرار عنوان قهرمانی نیز نتوانسته خللی در این ماجرا به وجود بیاورد. با این حال شکست در دربی احتمالی جام حذفی و یا نرسیدن به جام قهرمانی ممکن است ورق را برگرداند.

بازهم پای پول در میان است

فارغ از این ماجرا باید به بحث مالی قرارداد ریکاردو سا پینتو هم اشاره داشته باشیم. حجت کریمی، سرپرست باشگاه استقلال در اظهارات اخیر خود اعلام کرده که آبی‌پوشان تمایل به ادامه همکاری با سرمربی پرتغالی خود دارند و می‌خواهند که ریکاردو در فصل بعدی نیز سکان‌دار آن‌ها باشد اما موانعی در این راه وجود دارد. سا پینتو هنوز حقوق خود را در این فصل به صورت کامل دریافت نکرده و بخش قابل توجهی از آن باقی مانده است. همچنین شنیده می‌شود که او برای فصل بعدی هم پیش‌پرداخت می‌خواهد و هم خواهان افزایش حقوقش خواهد بود. این مسائل می‌تواند مانعی بزرگ برای باشگاه استقلال در راه تمدید قرارداد سا پینتو باشد؛ چرا که باشگاه به تازگی با دریافت وام‌های سنگین موفق شد بدهی‌های قبلی را پرداخت کند.

نام‌هایی که به استقلال نمی‌آیند

اگر به هر دلیلی همکاری سا پینتو و استقلال ادامه‌دار نباشد و مسئولان باشگاه تهرانی به دنبال جذب یک سرمربی داخلی باشند گزینه‌های چندانی روی میزشان نخواهد بود. امیر قلعه‌نویی به عنوان یکی از گزینه‌های همیشگی هدایت استقلال، سرمربی تیم ملی بزرگسالان شد و غلام‌رضا عنایتی هم سرمربی‌گری تیم فوتبال امید را پذیرفت تا یکی دیگر از گزینه‌های روی میز استقلال هم مشغول به کار شود. فرهاد مجیدی نیز قراردادش را چندی پیش با الاتحاد کلبا تمدید کرد تا احتمال بازگشت او نیز به سمت صفر میل کند.

گزینه‌های روی میز آبی‌ها

با حذف 2 گزینه بالا در شرایط کنونی فقط 2 نفر می‌توانند گزینه‌ای قابل اعتنا برای نیمکت استقلال باشند. جواد نکونام بدون شک یکی از اصلی‌ترین کاندیداها خواهد بود. او بعد از ترک فولاد با تیمی به توافق نرسیده و یکی از علایق همیشگی‌اش سرمربی‌گری در تیم فوتبال استقلال است. به جز جواد باید از هم‌تیمی سابق او مهدی رحمتی هم یاد کنیم. دروازه‌بان اسبق استقلال در آلومینیوم نمایش قابل توجهی داشت و این تیم را در جایگاه هشتم قرار داد.

حال باید دید پایانِ کار استقلال در این فصل با چه نتیجه‌ای همراه خواهد بود. نتیجه نهایی آبی‌ها می‌تواند در مشخص شدن سرنوشت ریکاردو سا پینتو تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۰۲۳۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان