//
کدخبر: ۱۸۹۶۱۱ //

قانونی که برای لیگ یک ممنوع اما برای لیگ برتر آزاد است!

همه تغییراتی که قرار بود در آیین نامه و شکل برگزاری بازی ها در فصل آینده صورت گیرد تدوین و تصویب شده است و در روزهای آینده و تا پیش از شروع بازی ها دراین باره بحثی نخواهد شد.

قانونی که برای لیگ یک ممنوع اما برای لیگ برتر آزاد است!
به گزارش فرتاک نیوز،

بر اساس تصمیم سازمان لیگ بار دیگر تعداد تیم های حاضر در رقابت های فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه های کشور 18 تیم خواهد شد. با سقوط تنها یک تیم از دسته اول به دسته دوم  و صعود سه تیم از دسته دوم به دسته اول تعداد تیم های حاضر در لیگ یک به 18 تیم افزایش پیدا کرد. سهمیه صعود هم در فصل آتی طبق آئین نامه قبلی دو تیم خواهد بود اما با توجه به 18 تیمی شدن لیگ یک در انتهای فصل سه تیم به دسته پایین تر سقوط خواهند کرد. 

حضور بازیکنان خارجی در تیم های دسته اولی همانند گذشته ممنوع است اما تیم های لیگ برتری بر اساس آیین نامه منعی برای جذب بازیکنان خارجی نخواهند داشت. اما دسته اولی هایی که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده اند، می توانند 8 بازیکن لیگ برتری بخدمت بگیرند و این سهمیه برای تیم های لیگ برتری 6 بازیکن است. بر اساس قانون جدیدی که وضع شده تیم های لیگ برتری و دسته اولی باید پیش از شروع بازی ها 14 بازیکن را برای سازمان لیگ لیست کنند که این مهلت برای تیم های لیگ برتری 14 روز و برای تیم های دسته اولی 10 روز پیش از شروع بازی ها است. این قانون به این خاطر وضع شده که اگر تیمی از حضور در بازی ها انصراف داد سازمان لیگ فرصت داشته باشد قرعه کشی بازی ها را دوباره برگزار کند و اتفاقات فصل گذشته دسته اول تکرار نشود. فصل گذشته نفت تهران با وجود حضور در قرعه کشی در بازی ها حاضر نشد و تیم سیاه جامگان هم با رای کمیته انضباطی از جدول بازی ها کنار گذاشته شد و ناگزیر هر هفته دو تیم در جدول بازی ها استراحت می کردند. 

گفتنی است در روزهای آتی هیچ تغییر جدیدی در آیین نامه بازی ها از جمله اینکه سهمیه صعود لیگ دسته اول به لیگ برتر 2.5 تیم شود، رخ نخواهد داد و به عبارتی سازمان لیگ برتر پرونده تغییرات این فصل را به طور کلی بست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۹۶۱۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان