//
کدخبر: ۱۸۸۲۹۳ //

نگاهی به تیم منتخب هفته پایانی لیگ برتر

تیم منتخب هفته پایانی لیگ برتر در حالی انتخاب شده است که پنج تیم بالای جدول مسابقات هر کدام یک بازیکن در ترکیب دارند.

نگاهی به تیم منتخب هفته پایانی لیگ برتر
به گزارش فرتاک نیوز،

انتهای لیگ هجدهم به کام هواداران سرخپوش پایتخت شد. پرسپولیس با شکست پارس جنوبی در شهر جم جشن قهرمانی را برپا کرد تا برای سومین سال پیاپی کاپ طلایی مسابقات را بالای سر برده باشد.  سپاهان اصفهان نیز با دو گل مقابل استقلال خوزستان به برتری رسید و مقام نایب قهرمانی خود را قطعی کرد. شاگردان فرهاد مجیدی هم آخرین بازی خود در مسابقات را برابر سپیدرود برگزار کردند و با شکست این تیم در رده سوم جای گرفتند و همچنین سقوط سرخ های گیلانی را قطعی کردند. پدیده مشهد هم در ادامه روند عالی‌اش ماشین سازی را در تبریز در هم کوبید تا با حضور در رتبه چهارم سهمیه آسیایی را کسب کرده باشد.

 اما تراکتورسازی تبریز که به دنبال پیروزی برابر فولاد بود در دقایق پایانی این مهم را از دست داد و با نتیجه تساوی دو بر دو مقابله شاگردان قطبی متوقف شد. شاگردان علیرضا منصوریان در ذوب آهن نیز آخرین بازی خود را برابر نفت مسجدسلیمان برگزار کردند و با نتیجه تساوی ۲-۲ از زمین مسابقه خارج شدند. صنعت نفت آبادان هم در ادامه روز های طلایی خود با سه گل سایپا را در بازی خارج از خانه را شکست داد و به رتبه نهم جدول رسید.

نساجی مازندران هم با دو گل از سد پیکان گذشت تا مجید جلالی انتقام خوبی از تیم سابق خود گرفته باشد.

 

دروازه‌بان:

 

محمد دریس (نفت آبادان)

محمد دریس گلرجوان و جویای نام آبادانی درغیاب شهاب گردان در آخرین هفته لیگ برتر، جواب اعتماد به موقع پائولو سرجیو را داد و درعین حال ارزش های خود را ثابت کرد تا نوید ظهور یک گلر بلند قامت را در فوتبال ایران بدهد .

او در در دقیقه 34 بازی با مهار ضربه پنالتی آرمان رمضانی در زمانی که بازی بدون گل دنبال می شد نقش ارزنده ای در پیروزی سه بر صفر صنعت نفت در مقابل سایپا ایفا کرد. دریس علاوه برمهار ضربه پنالتی در ادامه  بازی موفق شد در چند صحنه دیگر مهاجمان سایپا را ناکام بگذارد تا دروازه خود را تا انتهای بازی بسته نگه دارد و به این ترتیب طعم شیرین  اولین کلین شیت خودش را در لیگ برتر بچشد. این در حالی است که او پیش از این نیز در جام حذفی با مهار دو پنالتی ثابت کرده بود که یک گلر پنالتی گیر محسوب می شود .

 

مدافعان :

 

رضا ناصحی (پدیده شهرخودرو)

با وجود اینکه در نیم‌فصل اول یکی از مهره‌های ثابت یحیی گل‌محمدی بود، اما در دور برگشت جایی در ترکیب اصلی پدیده نداشت و درخشش آقاجانپور موجب شد تا این بازیکن جوان جای کاپیتان پدیده را بگیرد؛ محمدرضا ناصحی که آخرین بار در هفته بیست و چهارم مقابل فولاد خوزستان در ترکیب پدیده حضور داشت، بعد از ۶ مسابقه و در هفته پایانی لیگ برتر برابر ماشین‌سازی تبریز مجددا جزو نفرات اصلی تیمش قرار گرفت که اتفاقاً بازی خوبی به نمایش گذاشت؛ ناصحی با دوندگی بالا در سمت چپ زمین اجازه نداد یکی از تاکتیک‌های اصلی ماشین‌سازی که نفوذ از آن جناح بود نتیجه‌ای داشته باشد و همچنین با حضور به موقع در حملات موقعیت‌های خطرناکی ایجاد کرد که یکی از سانترهای او نیز تبدیل به گل شد؛ کاپیتان پدیده در آخرین بازی فصل و در بازگشت به ترکیب، ستاره تیمش بود تا نامش بین برترین‌ها قرار بگیرد.

 

عزت پورقاز (سپاهان اصفهان)

سپاهان در آخرین هفته لیگ ماموریتش را در همان نیمه اول به سر انجام رساند تا منتظر لغزش پرسپولیس در شهر جم شود . یکی از بازیکنان خوب سپاهان در بازی مقابل استقلال خوزستان مدافع میانی این تیم عزت پورقاز بود. او علاوه بر پوشش مناسب در خط دفاعی و هماهنگی زیادش با سیاوش یزدانی، موفق شد در یکی ازنفوذ های خود گل دوم سپاهان را به زیبایی با یک ضربه ای سر محکم  به ثمر برساند . پورقاز در طول نود دقیقه خستگی ناپذیر ظاهر شد و بارها حد فاصل خط حمله تا خط دفاعشان را پیمود تا خودش را  باز هم درشرایط گلزنی قرار دهد و رکوردش را به عنوان گلزن ترین مدافع لیگ ارتقاء ببخشد. در کل عزت پورقاز این مدافع 32 ساله بندر ترکمنی روز گذشته در آخرین بازی سپاهان در لیگ برتر یکی از بازی های خوب خود را در طول فصل به نمایش گذاشت . وی با دوندگی بی امانش در خط دفاع یکی ازدلایل اصلی عدم گلزنی مهاجمان جوان وسرعتی استقلال خوزستان بود.

 

فردین عابدینی (صنعت نفت آبادان)

فردین عابدینی بازیکن سابق باشگاه استقلال و تراکتورسازی در این فصل همراه با اوج گیری صنعت نفت در نیم فصل دوم بازی‌های بسیار خوبی را در این تیم  به نمایش گذاشت و یکی از ارکان اصلی تیم  پائولو سرجیو در کسب رتبه نهم جدول مسابقات بود . او در دیدار مقابل  سایپا در هفته پایانی لیگ هجدم بارها خط چپ دفاع سایپا را به هم ریخت و یکی از بازیکنان تاثیر گذار در  پیروزی با ارزش بود . عابدینی علاوه بر نفوذ های خطرناکش به عنوان مدافع راست صنعت نفت به همراه سه مدافع دیگر این تیم یعنی وفا هخامنش ، عقیل کعبی و سیروان قربانی وهمچنین محمد دریس اجازه نفوذ به مهاجمان خطرناک سایپا را ندادند تا دروازه تیمشان را در یک دیدار خارج از خانه بسته نگه دارند.

 

هافبک‌ها:

 

محمد کریمی(سپاهان)

اینکه در نخستین سال تجربه حضور در لیگ برتر و با وجود هافبک‌های میانی سرشناسی مثل مهدی کیانی، محسن مسلمان و ... بتوانی به ترکیب برسی، اتفاق مهمی برای یک بازیکن محسوب می‌شود که این کار را محمد کریمی توانست انجام دهد؛ این هافبک ۲۲ ساله پس از درخشش در خونه به خونه امسال برای طلایی پوشان به میدان رفت و در طول ۲۳ بازی فصل توانست ۸ پاس گل بدهد تا به‌عنوان بهترین پاسور لیگ هجدهم معرفی شود؛ کریمی که کمتر از حد انتظار در ترکیب سپاهان قرار می‌گرفت، در هفته‌های پایانی خود را به جمع نفرات اصلی قلعه‌نویی رساند و در آخرین مسابقه فصل مقابل استقلال خوزستان نیز به میدان رفت؛ این هافبک ریزنقش و تکنیکی با ارسال‌های خطرناک خود به ویژه از روی کرنر، موقعیت‌های خوبی به وجود آورد و همچنین با پاس‌های خلاقانه و زیبایی که داشت، به دنبال ثبت یک پاس گل دیگر بود که مهاجمان سپاهان نتوانستند از آن استفاده کنند؛ کریمی مثل همیشه کم‌نقص ظاهر شد و با میدان‌داری در وسط زمین، نظم خوبی به بازی سپاهان برابر استقلال خوزستان داد تا در نهایت به‌عنوان یکی از عوامل اصلی برد تیمش شناخته شود.

 

حکیم نصاری (نفت مسجدسلیمان)

کاپیتان نفت مسجد سلیمان بعد از این که پنالتی حساسی برابر سرخ‌های گیلانی دست داد، بهترین بازی را برای درخشش و کسب محبوبیت دوباره بین هواداران انتخاب کرد. در صحنه گل اول این تیم نصاری ضربه آزاد به دست آمده را با پای چپ به محوطه جریمه ارسال کرد تا از این طریق خطای پنالتی مدافع ذوب آهن را به دنبال داشته باشد. در ادامه خود او پشت توپ ایستاد و با گل کردن این خطا نتیجه بازی را به تعادل کشاند. در نیمه دوم هم هافبک نفتی‌ها به خوبی در میانه زمین توپ را به گردش درآورد و مالکیت را به نفع میزبان کرد. در صحنه گل دوم باز هم سانتر نصاری با تاثیرگذاری بازیکن ذوب آهن به مجتبی بیژن رسید تا او گل دوم را وارد دروازه اسماعیلی کند.  رفت در نهایت با این یک امتیاز شیرین بالاتر از سپیدرود در لیگ برتر باقی ماند.

 

اشکان دژاگه (تراکتورسازی تبریز)

یکی از کاپیتان های تیم ملی ایران در اولین فصل حضورش در فوتبال باشگاهی کشور  نمایش بسیار خوبی از خود به جا گذاشت. دژاگه در جدال با   فولاد تاثیرگذارترین بازیکن میانه میدان بود و بارها حملات زیادی را برای تیمش طراحی کرد. در نیمه اول تراکتوری‌ها خیلی زود به گل رسیدند. دژاگه با یک والی زیبا توپ را به دیگر یار خود رساند و در یک رفت و برگشت دروازه فولاد فرو ریخت که توسط داور رد و آفساید اعلام شد. در نیمه دوم هم دژاگه از سمت راست توپ را به محوطه جریمه ارسال کرد و اکبر ایمانی در شلوغی این فصا توپ را با پای راست به قعر دروازه فرستاد. هافبک باتجربه تراکتور چند دقیقه بعد نیز از سانتر دقیق شجاعی نهایت استفاده را برد و گل دوم را با پای چپ به ثمر رساند تا پرونده خود را با خاطره خوش در لیگ بسته باشد.

 

مهدی ترابی (پرسپولیس تهران)

هافبک جوان پرسپولیس که در نقل و انتقالات زمستانی به این تیم آمده بود حالا اولین قهرمانی در دوران بازی خود را تجربه می کند.  سرخ های پایتخت در این چند بازی اخیر خود مقداری از فرم ایده آل خارج شده بودند.  اما ترابی یکی از ستاره های تیم بود که با انجام حرکات تکنیکی و قدرت پا به توپ بودنش موقعیت‌های زیادی را برای این تیم به وجود آورد.  در بازی مقابل پارس باز هم ترابی هدف نهایی پرسپولیس در خط هافبک به حساب می آمد و همه توپ‌ها به او می رسید. بازیکن شماره ۹  سرخ ها در صحنه گل این تیم سانتر دقیق و کات داری را به محوطه جریمه ارسال کرد تا بودیمیر با یک نوک پا گل قهرمانی را به ثمر برساند. بی شک ترابی با ادامه این روند خود می‌تواند در لیگ نوزدهم به مهره و ستاره ای تاثیر گذار برای قهرمان سه فصل اخیر لیگ برتر تبدیل شود.

 

مهاجمان:

 

روح‌الله باقری (استقلال تهران)

فرهاد مجیدی تصمیم گرفت بعد از حدود ۱۵ مسابقه روح‌الله باقری را دوباره به جمع ۱۱ بازیکن اصلی استقلال برگرداند که این مهاجم نیز توانست پاسخ اعتماد سرمربی آبی‌ها را بدهد؛ باقری در دقیقه ۶ با نفوذ از سمت راست زمین به مرتضی تبریزی پاس داد تا او پایه‌گذار گل اول استقلال توسط مهدی قائدی شود؛ ۱۰ دقیقه پس از آن باقری شانس خود را برای گلزنی امتحان کرد که ضربه به سر خطرناک او را کوروش ملکی از زیر طاق دروازه بیرون کشید؛ در دقیقه ۲۲ یک بار دیگر باقری خطرناک ظاهر شد و پاس در عمق زیبایی و مرتضی تبریزی داد تا این بازیکن گل دوم آبی‌ها را به ثمر رساند؛ باقری تا پایان نیمه اول دو بار دیگر دروازه سپیدرود را تهدید کرد که شوت‌های خطرناک او این بار همراه با گل نبود و یک بار به تیرک افقی اصابت کرد؛ این مهاجم در نیمه دوم نیز تلاش زیادی کرد تا فصل را با گلزنی به اتمام رساند، اما یک شوت دیگر او را ملکی دفع کرد تا او در روزی که یک پاس گل داد، روی یک گل تاثیر گذاشت و یک بار تیرک دروازه سپیدرود را به لرزه در آورد، در امر گلزنی ناکام باشد ولی با این وجود ستاره تیمش لقب بگیرد.

 

کریستین اوساگونا (ذوب‌آهن)

مهاجم نیجریه ای ذوب آهن که در این فصل دوم با نظر علیرضا منصوریان به ترکیب این تیم اضافه شده بود حسن ختام  خوبی برای  کار خود داشت. در صحنه گل اول از سمت چپ سانتری به محوطه جریمه انجام شد و این بازیکن با ضربه سر عالی آن را در اختیار درخشان مهر قرار داد تا بازیکن جوان سبز پوش گل اول مسابقه را به ثمر برساند. در اواخر بازی هم در حالی که می‌رفت برد شیرینی به حساب نفتی‌ها واریز شود حمید ملکی باز هم از سمت چپ زیبایی را به محوطه جریمه انجام داد و اوساگونا این بار با ضربه سر محکمی گل دوم تیمش را وارد دروازه میزبان کرد تا نتیجه به تعادل برسد.  حالا او به مهره کلیدی منصوریان در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا تبدیل شده و از الان باید او را جزو بازیکنان اصلی ذوب در لیگ نوزدهم بدانیم.

 

لوسیانو پریرا (فولاد خوزستان)

پریرا معروف به شیمبا که یکی از برزیلی های پر سابقه فوتبال ایران است با ثبت دو گل برابر تراکتورسازی در کنار هم وطن خود به مقام آقای گلی رسید. او که ستاره فولاد در این بازی بود در نیمه اول از سانتر آکاهوشی و ضربه سر دیگر بازیکن این تیم در نهایت استفاده را برد و با جاگیری مناسب گل اول را با ضربه بغل پا وارد دروازه حریف کرد. در شروع نیمه دوم هم او با ارسال پاس زیبایی صابر حردانی را صاحب موقعیت کرد و این بازیکن با پاس در عمق باعث شد تا گل دوم توسط مسی به ثمر برسد اما کمک داور مانع از سالم ماندن آن شد و در نهایت آفساید نتیجه این کار زیبا بود. اما در حالی که بازی با دو گل به سود تراکتور در پیش بود، حسن بیت سعید سانتر بی نقصی را به محوطه جریمه ارسال و پریرا با ضربه سر استثنایی گل دوم و تساوی بخش فولاد را وارد دروازه تراکتور کرد و بازی با همین نتیجه به پایان رسید‌ تا باز هم دقیقه نود همه چیز را عوض کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۸۲۹۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان