//
کدخبر: ۱۸۷۰۸۹ //

خسروی:۱۰ هزار نفر به صفحه شخصی من آمدند و بدترین فحش ها را دادند

یکی از معضلات داوری در فوتبال ایران این است که رییس کمیته داوران و رییس دپارتمان کمیته داوران از اشتباهات داوران دفاع می کنند و سعی می کنند به نوعی اشتباهات را توجیه کنند.

خسروی:10 هزار نفر به صفحه شخصی من آمدند و بدترین فحش ها را دادند
به گزارش فرتاک نیوز،

این معضل از دیر باز وجود داشته و اکنون هم داوود رفعتی تلاش می کند از اشتباهات داوران دفاع کند. در بازی های این هفته و در حالی که در تصاویر تلویزیونی مشخص بود توپ مهدی قائدی به بیرون نرفته است داوود رفعتی می گوید هیچ چیز مشخص نیست و در نقد این صحنه باید به تصمیم کمک داور احترام بگذاریم چون به صحنه نزدیک تر بوده است.او هم چنین در مورد پنالتی اشتباهی که علیرضا فغانی برای پدیده گرفت به این نکته اشاره کرد که در تصاویر تلویزیونی هیچ چیز مشخص نیست.اظهار نظر عجیب از سوی داوود رفعتی را در بازی داماش – نیروی زمینی نیز شاهد بودیم که گفت اگر کمک داور گل داماش را می پذیرفت بازی دو بر دو می شد و باز هم نیروی زمینی صعود می کرد در حالی که اگر داماش دو بر صفر پیش می افتاد چه بسا بازی را اداره می کرد و دو گل نمی خورد.

علی خسروی، کارشناس داوری در مورد این معضل می گوید: « این معضل زمانی حل می شود که ما به عنوان مسئول یا کارشناس داوری انصاف داشته باشیم و به واقعیت ها اشاره کنیم چه این طرف میز باشیم و چه آنطرف میز. من در تحلیل داوری بازی صنعت نفتاستقلال به حرف کمک داور اشاره کردم که توپ مهدی قائدی از خط عبور کرده است. 10 هزار نفر به صفحه شخصی من آمدند و بدترین فحش های ناموسی را دادند،  در حالی که من از کمک داور بازی نقل قول کردم. موضوعی که شما به آن اشاره کردید یک مشکل فرهنگی و اجتماعی است و همه ما این طور هستیم که این طرف میز و آنطرف میزمان با هم فرق دارد. فقط داوران این طور نیستند. حتی قاضی هم این طور است. قاضی بعد از 30 سال قضاوت وقتی وکیل مدافع می شود برای کسب درآمد تفکرش تغییر می کند و تلاش می کند از موکل خود دفاع کند. از سویی اگر مدیر از مجموعه زیر دستی خود دفاع نکند از سوی مدیر بالادستی مورد خطاب قرار می گیرد و چه بسا کار خود را از دست بدهد. با این حال من به شخصه تلاش می کنم در نقد انصاف را رعایت کنم اما شاید من هم اکنون در کمیته داوران مشغول بکار شوم همان طور رفتار کنم که از سوی شما یک معضل به حساب می آید. باید زمینه به طور فراهم شود که اگر مدیری از مجموعه زیر دستی خود انتقاد کرد خودش مورد انتقاد قرار نگیرد و جایگاه خود را از دست ندهد. هر وقت این زمینه فراهم شود بی شک معضلی که مد نظر شماست حل خواهد شد.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۷۰۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان