//
کدخبر: ۱۸۶۰۴۶ //

محدودیت حضور خارجی ها در لیگ برتر

فصل آتی شاهد حضور مربیان و بازیکنان خارجی کمتری در تیم های لیگ برتری خواهیم بود و این به خاطر مشکلات اقتصادی باشگاه ها و بالا رفتن قیمت ارز در داخل کشور است.

محدودیت حضور خارجی ها در لیگ برتر
به گزارش فرتاک نیوز،

در نشستی که به تازگی در فدراسیون فوتبال با حضور مهدی تاج  و مدیران عامل 6 باشگاه لیگ  برتری برگزار شد و البته بهانه برگزاری جلسه استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی بود رییس فدراسیون فوتبال به باشگاه های لیگ  برتری توصیه کرد در فصل جاری هزینه های خود را کاهش دهند تا با شکایت های متعدد بازیکنان و مربیان در کمیته تعیین وضعیت و کنفدراسیون فوتبال آسیا مواجه نشوند چرا که تکرار این مسئله ممکن است پروانه حرفه ای آنها را از سوی afc  با چالش مواجه کند و البته توصیه شد با توجه به بالا رفتن قیمت ارز سعی کنند نیازهای فنی خود را با بازیکنان ایرانی مرتفع کنند. دغدغه های وزیر ورزش و جوانان هم در این مسیر و ماحصل نشست مهدی تاج با ایشان هم به اطلاع مدیرا ن عامل باشگاه ها رسید. 

با این وجود عدم بکارگیری از مربیان و بازیکنان خارجی در تیم های لیگ برتری هیچ گاه نمی تواند به صورت الزام درآید چرا که این بر خلاف قوانین حرفه ای در فوتبال است و قطعا در صورت تصویب با واکنش هایی از سوی فیفا همراه خواهد شد. همان طور که دیدید به تازگی باشگاه گل گهر قرارداد وینگو را به مدت دو فصل دیگر تمدید کرد و برخی از بازیکنان خارجی که هم اکنون در تیم های لیگ  برتری حضور دارند فصل آینده هم در تیم های لیگ برتری بازی خواهند کرد. البته به دلیل مشکلات موجود در تهیه مسیر ارز خیلی از تیم ها جذب بازیکن خارجی را از دستور کار خارج کردند که یکی از آنها پارس جنوبی است. این تیم که در فصل اول حضور در لیگ برتر از چند بازیکن خارجی بهره می برد این فصل هیچ بازیکن خارجی را جذب نکرد. به تازگی هم فدراسیون فوتبال برای کاهش هزینه های تیم امید همکاری با کرانچار را قطع کرد تا یک مربی ایرانی بخدمت بگیرد. واقعیت این است اگر بازیکن یا مربی خارجی تنها درخواست 100 هزار دلار از تیم های لیگ برتری داشته باشد باشگاه ایرانی باید 1 میلیارد و 500 میلیون تومان برای تهیه ارز هزینه کند که خب این دستمزد کمی نیست. هر چند پیدا کردن بازیکن و مربی خوب خارجی با 100 هزار دلار کار سخت و شاید ناممکن است. 

گفتنی است در حال حاضر حضور بازیکنان و مربیان خارجی در تیم های دسته اولی ممنوع است و قطعا با توجه به شرایط اقتصادی باشگاه ها حضور خارجی ها در لیگ برتر محدود می شود و شاید اگر مهدی تاج این توصیه را هم به مدیران عامل باشگاه ها نمی کرد باز هم این اتفاق رخ می داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۶۰۴۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان