//
کدخبر: ۱۸۵۶۷۲ //

امیدواریم علیمنصور از یک سوراخ دوبار گزیده نشود!

سرمربی ذوب آهن هم در لیگ برتر و هم لیگ قهرمانان آسیا به هرآنچه می خواست رسید و او حالا یک تیم کامل و آماده در اختیار دارد که امید می رود بتواند در فصل آینده این تیم را حفظ کند.

امیدواریم علیمنصور از یک سوراخ دوبار گزیده نشود!
به گزارش فرتاک نیوز،

با حذف تیم های استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا حالا تنها امید ایران در عرصه باشگاهی به ساق های شاگردان علی رضا منصوریان  دوخته است. جایی که این تیم از ساعت  بیست و سه ( سه شنبه) باید در شهر کربلا به  مصاف الزورا عراق برود . 

این در حالی است که تیم فوتبال ذوب آهن برای صعود در دو بازی آینده  تنها به یک امتیاز احتیاج دارد. 

شاید اگر 6 ماه پیش به خوشبین ترین هوادار ذوب آهن  می گفتید در 17 اردیبهشت در شرایطی به مصاف الزورا می رود  که برای صعود از گروه در چنین شرایط مطلوبی به سر می برد  محال بود  که گفته های شما باور کند. اما این تمام داستان نیست .ذوب آهن که در لیگ برتر پایش به جایگاه چهاردهم نیزباز شده بود حالا در فاصله دو هفته به پایان لیگ برتر باید برای کسب مقام ششم در روز جمعه به مصاف فولاد خوزستان برود .

 این کارنامه قابل قبول قبل از هر کسی مرهون اعضای کادر فنی تیم فوتبال ذوب آهن به خصوص علیرضا منصوریان و همچنین سعید آذری است .آنها حالا به عنوان  تنها بازمانده نماینده های ایرانی با سری بالا قدم در راهروهای ورزشگاه زیبای کربلا می گذارند.

اما یکی از دلایل بارز موفقیت ذوب آهن در ماه های اخیر استفاده درست منصوریان از سیستم چرخشی است .اما چرا منصوریان اقدام به چنین انتخابی زده است؟

منصوریان در بدو ورودش می دانست باید اولویت را در صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بگذارد و در وهله بعدی به فکر کسب جایگاه ششم در لیگ برتر باشد که هر دوی این اهداف تا حد زیادی دور از دسترس به نظرمی رسید . از همین رو برای حضور در این در دو جبهه می دانست که باید از تمام داشته هایش استفاده کند . منصوریان طبق اولویت اولش به نوعی ترکیب اصلی خودش را روی لیگ قهرمانان آسیا تنظیم  کرد و در لیگ برتر سعی کرد از بازیکنان جوانترش سود ببرد . اما آنچه که بدان دست یافت بهترین تیم آسیا در پایان دور چهار لیگ قهرمانان با ده امتیاز و صعود به مکان هفتم جدول رده بندی در لیگ برتر بود .نتیجه از این بهتر برای منصوریان و یارانش نمی شد. این موفقیت تا آنجا است که او حالا خاطرات روزهای واپسین خودش را در استقلال از اذهان فوتبالی ها پاک کرده است .

درخشش بازیکنان با تجربه این تیم از رشید مظاهری  گرفته تا قاسم حدادی فر و  حمید بوحمدان ومیلاد فخرالدینی گرفته تا جوانان مستعدی مثل نژاد مهدی و محمد رضا حسینی و ارسلان مطهری  و ظهور بازیکنان مستعد و جویای نامی  مثل  علیرضا چراغعلی ، زبیر نیک نفس و حمید ملکی ، رضا حبیب زاده  همگی در تیم ذوب آهن دست منصوریان را برای چیدن نفراتش باز گذاشته است تا جایی که  در واقع او دقیقا دو تیم کاملا آماده را  در خدمت دارد.  این می تواند نهایت سعادت یک مربی باشد که حالا منصوریان جزو آن دسته  محسوب می شود. این که او امشب  چه بازیکنانی  را برای دیدار برای الزورا در نظرمی گیرد شاید چندان  مهم نباشد چرا که  او 24 بازیکن آماده  به خدمت دارد که منتظرند تا با یک اشاره سرمربی خودشان را در پازل تاکتیکی منصوریان جای دهند . 

 تنها امیدواریم این سرمربی جوان اشتباهش را در اولین سال ورودش به استقلال تکرار نکند و در فصل آینده با حفظ اسکلت این تیم  تنها به ترمیم نقاط ضعفش بپردازد  تا از یک سوراخ دوبار گزیده نشود .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۶۷۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان