//
کدخبر: ۱۸۵۵۲۴ //

برنامه قضاوت های فغانی در سال ۹۸

داور بین المللی فوتبال ایران در سال 98 روزهای شلوغی را سپری کرده و احتمالا این روند در دو هفته آینده نیز برایش ادامه دار خواهد بود.

برنامه قضاوت های فغانی در سال 98
به گزارش فرتاک نیوز،

طبیعی است که در هفته های پایانی لیگ برتر و با توجه به حساسیت مسابقات تیم های مدعی قهرمانی و در کورس سقوط فدراسیون فوتبال از بهترین داوران خود در بازی های بزرگ استفاده کند، اما این موضوع باعث خستگی بیش از حد علیرضا فغانی داور بین المللی و مطرح فوتبال ایران شده است.

فغانی در سال 98 دوران بسیار پرکاری را سپری و تقریبا در همه هفته ها قضاوت کرده است. اگرچه حضور داوری که بازی های مهم بین المللی از جمله رده بندی جام جهانی، فینال جام ملت های آسیا، فینال المپیک، فینال جام کنفدراسیون ها، فینال لیگ قهرمانان آسیا و... را در سابقه خود دارد، برای تیم های لیگ برتری بسیار خوشایند است اما استفاده مکرراز فغانی در همه هفته هایی که مسابقات داخلی برگزار می شود،در حالی که او در صحنه های بین المللی نیز باید حضور یابد، می تواند باعث خستگی او شود.

فغانی از ابتدای سال 98 تاکنون در 6 مسابقه فوتبال داخلی حاضر بوده و قرار است فردا نیز در لیگ قهرمانان آسیا برای نمایندگان ژاپن و چین سوت بزند. فغانی در هفته بیست و سوم لیگ برتر که در تعطیلات نوروز برگزار شد، 9 فروردین دیدار پدیده و پارس جنوبی را در مشهد سوت زد و بلافاصله به تهران سفر کرد تا 10 فروردین ماه داور ویدئویی دربی پایتخت باشد. 4 روز بعد او در ورزشگاه آزادی سوت زد و در هفته بیست و پنجم در شهر قدس بین پیکان و ذوب آهن داوری کرد. فغانی در هفته بیست و ششم لیگ برتر قضاوت نداشت و به جای آن کمیته داوران او را به لیگ یک فرستاد و قضاوت بازی حساس سرخپوشان پاکدشت و شاهین شهرداری بوشهر را به این داور بین المللی سپرد. در هفته بیست و هفتم فغانی با داوری سپیدرود- فولاد برگشت و او چند روزی است به کشور ژاپن سفر کرده تا فردا مسابقه هیروشیما و گوانگژوی چین در هفته پنجم لیگ قهرمانان را سوت بزند.

 

برنامه قضاوت های فغانی در سال 98

 

9 فروردین: پدیده- پارس جنوبی(هفته بیست و سوم لیگ برتر- داور وسط)

10 فروردین: استقلال- پرسپولیس(هفته بیست و سوم لیگ برتر- کمک داور ویدئویی)

14 فروردین: استقلال- سایپا(هفته بیست و چهارم لیگ برتر- داور وسط)

24 فروردین: پیکان- ذوب آهن(هفته بیست و پنجم لیگ برتر- داور وسط)

3 اردیبهشت: سرخپوشان پاکدشت– شاهین شهرداری بوشهر(هفته سی و سوم لیگ یک- داور وسط)

6 اردیبهشت: سپیدرود- فولاد(هفته بیست و هفتم لیگ برتر- داور وسط)

18 اردیبهشت: هیروشیمای ژاپن- گوانگژوی چین(هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا- داور وسط)

 

**با اینکه کمیته داوران هنوز به طور رسمی اسامی داوران دو هفته پایانی لیگ برتر را اعلام نکرده اما از راهروهای فدراسیون فوتبال شنیده می شود که فغانی به محض بازگشت از ژاپن به تهران باید به مشهد برود و مسابقه حساس پدیده و سپاهان را سوت بزند. همچنین گفته می شود این داور بین المللی قاضی دیدار پارس جنوبی جم و پرسپولیس در هفته پایانی لیگ برتر نیز خواهد بود که این دو مسابقه سنگین بعد از سفر طولانی به ژاپن می تواند شرایط سختی را برای فغانی رقم بزند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۵۵۲۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان