//
کدخبر: ۱۸۰۸۲۵ //

شفر بماند یا برود؟

رئیس هیئت‌مدیره باشگاه استقلال چند روز پیش گفته بود نظر اعضای هیئت‌مدیره باشگاه در مورد شفر مثبت است و او در استقلال می‌ماند.

شفر بماند یا برود؟
به گزارش فرتاک نیوز،

احمد سعادتمند، به این نکته اشاره کرده که سرمربی تیم درست می‌گوید و از هم‌اکنون باید تلاش خود را برای بازیکنانی که قراردادشان رو به پایان است آغاز کنیم از جمله پاتوسی. این صحبت‌ها در حالی مطرح شد که شفر نگرانی‌هایی نسبت به آینده کاری خود دارد و به موازات در محافل ورزشی گفته می‌شود برخی از اعضای هیئت‌مدیره تیم به دنبال گزینه خاص خود برای حضور در اردوگاه آبی هستند و واکنش برخی بازیکنان و اعضای کادر فنی به همین خاطر بوده است.

اما صرف نظر از صحت و سقم این خبر‌ها این پرسش مطرح است که بهترین تصمیم در مورد کادر فنی استقلال چیست؛ شفر بماند یا برود؟ طبیعتاً اگر قرار باشد شفر برود و یک مربی خارجی بهتر از او هدایت آبی‌ها را برعهده بگیرد، تصمیم خوبی است به شرطی که با شفر به گونه‌ای صحبت شود که بی‌خیال دستمزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلاری خود شود. در غیر این صورت هزینه زیادی به باشگاه تحمیل می‌شود. حتی اگر باشگاه نخواهد در این برهه از زمان به شفر پول بدهد او به راحتی با شکایت به فیفا به همه این پول خواهد رسید و سنت آخرش را هم از باشگاه خواهد گرفت.

اما اگر هدف چیزی غیر از این باشد بازگشت به عقب است و استقلال از هدف دورتر خواهد شد. استقلال این فصل بیش از اینکه از اشتباهات شفر ضربه بخورد از اشتباهات مدیریت باشگاه ضربه خورد چرا که خیلی از بازیکنان کلیدی تیم به راحتی اردوی تیم را ترک کردند در حالی که اگر می‌بودند چه بسا تیم اکنون در بهترین شرایط قهرمانی قرار داشت. در فصل جاری و در خیلی از بازی‌ها استقلال ارائه‌گر بازی خوبی بود و به دلیل عدم استفاده از فرصت‌ها، موقعیت را از دست داد. همان‌طور که این روز‌ها پاتوسی برای استقلال امتیاز می‌گیرد اگر تیام می‌بود در دور رفت هم استقلال امتیازات ارزشمندی را به دست می‌آورد.

استقلال از نظر سبک بازی از زمان روی کار آمدن شفر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و این یک واقعیت محض است؛ دیگر این‌طور نیست تیم برای گل زدن تنها به سانتر از کناره‌ها اکتفا کند. از همه مهمتر تیم در ثبات بهتر نتیجه می‌گیرد.

اشتباهات مدیریتی همان‌طور که اشاره شد بزرگ‌تر از اشتباهات شفر بوده؛ نمونه اش بیانیه‌ای که باشگاه بعد از باخت در شهرآورد صادر کرد و این بیانیه دو امتیاز حساس از تیم در بازی با سایپا گرفت. باشگاه در شرایطی می‌تواند به این کادر فنی ایراد بگیرد و سبب برکناری آن‌ها شود که همه خواسته‌های کادر فنی را برآورده کرده باشد.

برکناری شفر حق طبیعی باشگاه استقلال است. البته به شرطی که این برکناری غرامتی برای باشگاه به دنبال نداشته باشد و از همه مهمتر مربی‌ای که به جای شفر می‌آید قوی‌تر از او باشد.

کارشناسان و پیشکسوتان پاسخ می‌دهند:

بهترین تصمیم برای کادر فنی استقلال در فصل آینده چیست؟

استقلال تهران تیمی است که نوسان زیادی در نتیجه‌گیری دارد. گاهی در لیگ برتر بدترین نتایج را می‌گیرد و گاهی برترین بازی‌ها را ارائه می‌کند و خوب می‌برد. در آسیا هم فعلاً شرایط بر وفق مراد آبی‌های تحت هدایت وینفرد شفر است. اما این‌که استقلال چه زمان می‌تواند به ثبات نسبی در نتیجه‌گیری برسد و در فصل آینده بهترین تصمیم برای کادر فنی استقلال چه خواهد بود، سوالی است که آن را با تنی چند از کارشناسان و صاحب‌نظران مطرح کردیم. این پاسخ‌ها را بخوانید:

بهتاش فریبا: شفر می‌ماند، اما مهم تمدید قرارداد بازیکنان است

ابتدا باید بگویم وینفرد شفر برای فصل بعد هم با استقلال قرارداد دارد و به طور حتم ماندنی خواهد بود. پس کادر فنی کمترین تغییرات را خواهد داشت و شفر به کارش ادامه می‌دهد، اما از این موضوع مهم‌تر، تمدید قرارداد بازیکنان تأثیرگذار تیم است. بازیکنی، چون پاتوسی باید هرچه زودتر قراردادش را تمدید کند تا مشکلی که سر جریان تیام به وجود آمد، دوباره تکرار نشود. شفر خوب یا بد یک فصل دیگر با تیم قرارداد دارد، اما نباید اجازه داد بازیکنان تأثیرگذار تیم به راحتی جدا شوند.

رضا حسن‌زاده: باید کمترین تغییرات را داشته باشیم

من فکر می‌کنم کادر فنی استقلال شرایط خوبی دارد، اگرچه شفر هم از قراردادش یک سال دیگر باقی مانده و ظاهراً هدف باشگاه حفظ این مربی آلمانی است. اما برای فصل آینده باید تیمی خوب ببندیم و اجازه ندهیم ستاره‌های تیم به راحتی جدا شوند و استقلال بی‌مهره بماند و دچار مشکل شود. در حال حاضر اولویت هم تمدید قرارداد پاتوسی است، چون او مهره بسیار خوبی است و می‌تواند بسیاری از مشکلات خط میانی استقلال را حل کند. باید قرارداد ستاره‌های تیم را تمدید کرد و کمترین تغییرات را داشت.

محمد مؤمنی: شفر باید بماند، خارجی‌ها هم تمدید کنند

شفر مربی باتجربه و دانایی است. هم باشگاه به او اعتماد دارد و هم هواداران دوستش دارند. یک فصل دیگر هم که با تیم قرارداد دارد لذا این می‌تواند خبر خوبی باشد که نیمکت تیم ثبات خواهد داشت. در عوض اولویت باید تمدید قرارداد خارجی‌ها به خصوص پاتوسی باشد. او به راحتی جای خالی تیام را پر کرده است. همچنین شفر باید نیمکت تیم را تقویت کند و مهره‌های قوی را جایگزین مهره‌های ضعیف‌تر کند. اگر این تیم تقویت شود، قطعاً فصل آینده مدعی اصلی قهرمانی خواهد بود.

جعفر مختاری‌فر: پول بیاورند و همه را نگه دارند

ابتدا باید دید شرایط باشگاه از لحاظ مالی به کجا خواهد کشید. به هر حال سرمربی استقلال یک فصل دیگر با تیم قرارداد دارد و خودش هم تمایل دارد با تیم همکاری خودش را ادامه دهد و با استقلال قهرمانی بیاورد. اگر پول تأمین شود، هم شفر بدون دغدغه کار می‌کند و هم بازیکنان خارجی قرارداد‌های خودشان را تمدید می‌کنند و نگرانی‌ها برطرف می‌شود. من معتقدم کادر فنی فعلی بماند و برای فصل آینده تیمی قوی با مهره‌های قوی را راهی مسابقات نماید تا بلکه شاهد یک استقلال مدعی از همان ابتدا باشیم.

سیروس دین‌محمدی: شفر مربی باتجربه‌ای است

من معتقدم وینفرد شفر مربی باتجربه‌ای است و او می‌تواند با حل بسیاری از مشکلات فنی استقلال تیمی پرقدرت را بسازد. در حال حاضر که او قرارداد دارد و ما باید دنبال تمدید قرارداد سایر بازیکنان، چون آیاندا پاتوسی باشیم و البته اگر قرارداد ستاره‌های تیم در حال تمام شدن است، آن‌ها را تمدید کنیم و اجازه ندهیم نگرانی در دل هواداران بیفتد. روی هم رفته من فکر می‌کنم استقلال حالا هم در لیگ برتر شانس قهرمانی دارد و اگر بخت با بچه‌ها یار باشد، نتایج خوبی می‌توانیم بگیریم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۸۰۸۲۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان