//
کدخبر: ۱۷۸۸۵۷ //

مروری بر صحنه های خطرناکی که استقلال روی دروازه الهلال ایجاد کرد!

استقلال در دربی موقعیت های خوبی روی ضربات ایستگاهی به دست آورد اما قدر این موقعیت ها را ندانست و حتی می شد در آن برهه از زمان گفت برنامه ای برای استفاده از ضربات ایستگاهی نداشت.

 مروری بر صحنه های خطرناکی که استقلال روی دروازه الهلال ایجاد کرد!
به گزارش فرتاک نیوز،

اما مرور صحنه های خطرناکی که استقلال روی دروازه الهلال ایجاد کرد بیانگر این نتیجه است استقلال تیمی است که می تواند روی ضربات ایستگاهی به گل و در نهایت سه امتیاز شیرین برسد. هر دو گل استقلال در بازی با الهلال روی ضربات ایستگاهی به ثمر رسید و جالب اینکه پاس نهایی هر دو گل روی برنامه از پیش تعیین شده و صد در صد تمرین شده بود.

 

روی گل اول وقتی پاتوسی پشت ضربه کرنر می ایستد هیچ یک از بازیکنان استقلال نزدیک به تیر یک جایگیری نمی کنند و تراکم آنها نزدیک به نقطه پنالتی است. البته از ابتدا هم به نظرمی رسید فضای نزدیک به تیر یک جایی است که بازیکنان استقلال به عنوان فضای حمله انتخاب کرده اند و بعد از سانتر پاتوسی دو سه بازیکن به سمت این فضا حرکت می کنند. جالب اینکه یکی از بازیکنان استقلال صدم ثانیه ای قبل از سانتر پاتوسی به سمت تیر یک حرکت می کند تا یکی دو بازیکن را همراه خود ببرد و فضا برای علی کریمی و دیگر بازیکنان باز شود که در نهایت هم این اتفاق رخ داد. این یک برنامه ساده روی ضربه ایستگاهی برای گل زنی بود اما به خوبی پیاده شد و دراین جا باید اشاره ای به ارسال دقیق پاتوسی داشته باشیم که روی شکل گیری گل خیلی موثر بود.

 

واما گل دوم؛ ارسال توپ به سمت راست و پشت خط دفاعی پلن B پاتوسی برای تهدید دروازه استقلال بود که در نهایت دانشگر به خوبی پژمان را دید. مدافعی که از ضلع مخالف به داخل زد و زمانی به توپ رسید که باید می رسید. این هم یک برنامه تمرین شده بود چرا که محمد دانشگر به خوبی پژمان را دید و توپ را دقیق برای او ارسال کرد. معمولا وقتی مدافعان در محوطه جریمه صاحب توپ می شوند به خصوص نزدیک دروازه توپ را به سمت دروازه نشانه می گیرند اما همان طور که اشاره شد محمد دانشگر با اطمینان از نفوذ پژمان منتظری توپ را برای او پاس کرد و در نهایت این توپ هم تبدیل به گل شد.

 

نکته قابل تامل روی هر دو صحنه گل حضور حداکثری بازیکنان استقلال است و این نشان می دهد حمله تیمی و رسیدن به پیروزی خواست استقلال در این بازی حساس و مهم بود چرا که اگر به سه امتیاز بازی نمی رسید امیدهایش برای رسیدن به صعود از مرحله گروهی کمرنگ تر می شود. استقلال که جام حذفی را از دست داده و در لیگ برتر هم کارش را برای قهرمانی سخت شده است اگر از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود نکند سومین جام را هم از دست خواهد داد و این می توانست برای استقلال گران تمام شود. هر چند استقلال در حال حاضر هم برای صعود می بایست به سیر صعودی خود ادامه دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۷۸۸۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان