//
کدخبر: ۴۳۰۶۹۶ //
ساعت هوشمند| اپل واچ

اپل واچ ۲۰۲۴ «آپنه خواب» را تشخیص خواهد داد

اپل قصد دارد ویژگی‌های سلامتی‌محور جدیدی ازجمله تشخیص آپنه در خواب و فشارخون و قندخون را به ساعت هوشمند خود اضافه کند.

اپل واچ ۲۰۲۴ «آپنه خواب» را تشخیص خواهد داد
به گزارش فرتاک نیوز،

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی جدید به فناوری تشخیص فشارخون در اپل واچ ۲۰۲۴ اشاره کرده است. به‌ادعای این وب‌سایت، سیستم پایش فشار‌خون ساعت مچی هوشمند اپل به‌گونه‌ای طراحی شده است تا به کاربر بگوید فشار‌خونش در حال افزایش است و در همان لحظه، دلیل را توضیح دهد. سپس برای جلوگیری از تشخیص اشتباه، کاربر را به مشاوره با پزشک یا اندازه‌گیری فشارخون هدایت می‌کند.

طبق گفته‌ی بلومبرگ، مدل‌های آینده‌ی اپل واچ می‌توانند اعداد دقیق را ارائه و حتی بیماری‌های مرتبط با فشار‌خون را تشخیص دهند؛ اما این بهبودها به‌زودی محقق نخواهند شد.

ساعت هوشمند اپل در سال ۲۰۲۴ با قابلیت تشخیص گرفتگی تنفسی در خواب (آپنه‌ی خواب) عرضه خواهد شد. این ویژگی از الگوهای خواب و تنفس برای برآورد این امر استفاده می‌کند که آیا کسی این بیماری را دارد یا خیر. سپس، کاربران را به مشاوره با پزشک هدایت می‌کند.

اپل در حال توسعه‌ی سیستم نظارت غیرتهاجمی (بدون نیاز به سرنگ) بر قند‌خون از‌طریق ساعت هوشمند است. در این فناوری، از تراشه‌ی سیلیکون فوتونیک برای تاباندن نور از لیزر به زیر پوست استفاده می‌شود تا غلظت گلوکز در بدن را تعیین کند.

سیستم نظارت بر قند‌خون شبیه به فشار‌خون عمل می‌کند. این یعنی با محاسبه‌ی روند تغییر قندخون کاربر، او را از ابتلا به دیابت آگاه می‌کند.

به‌نوشته‌ی بلومبرگ، حداقل تا چند سال دیگر امیدی به رونمایی فناوری تشخیص قندخون در ساعت‌های هوشمند اپل نیست.

علاوه‌براین، گفته می‌شود که اپل در حال طراحی سیستم تشخیص مشکلات شنوایی در هدفون‌ ایرپاد است که در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد. با این ویژگی جدید، ایرپاد خواهد توانست به‌عنوان سمعک عمل کند و آزمون‌های متداول شنوایی‌سنجی را انجام دهد.

ناگفته نماند که کوپرتینویی‌ها در حال بررسی راهکارهایی برای تبدیل هدست اپل ویژن پرو به دستگاه سلامتی هستند. ویژگی‌هایی مانند کاهش استرس و اضطراب، انجام مدیتیشن، تقویت مثبت‌اندیشی و بهبود سلامت روان در آینده به هدست واقعیت مجازی اپل افزوده خواهند شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۳۰۶۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان