//
کدخبر: ۴۲۵۶۶۷ //
گوشی های هوشمند|هواوی

هواوی با قاب مجهز به خنک‌کننده مایع، از داغ‌شدن گوشی میت X۵ جلوگیری می‌کند

با اولین قاب خنک‌کننده‌ی مایع گوشی‌های تاشدنی آشنا شوید: این شما و این قاب خنک‌کننده‌ی مایع میکروپمپ هواوی.

هواوی با قاب مجهز به خنک‌کننده مایع، از داغ‌شدن گوشی میت X5 جلوگیری می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

هواوی ماه پیش ضمن رونمایی میت ۶۰ پرو، قاب‌های جذاب و چشم‌نوازی برای پرچم‌دار جدید و تازه‌نفس خود معرفی کرد. اگرچه هریک از این قاب‌ها ویژگی منحصربه‌فرد خود را دارند، یکی از آن‌ها با بهره‌مندی از سیستم خنک‌کننده‌ی مایع، بیش از بقیه جلب توجه می‌کند.

با گذشت نزدیک یک ماه از عرضه‌ی قاب‌های جدید، محبوب‌ترین و جالب‌ترین قاب، یعنی قاب خنک‌کننده‌ی مایع میکروپمپ که با تهیه‌ی آن می‌توانید از مزایای سیستم خنک‌کننده‌ی مایع برخوردار شوید، برای گوشی تاشدنی میت ایکس ۵ عرضه شده است.

در‌حال‌حاضر، میت X5 جدیدترین گوشی تاشدنی است و با پردازنده‌ اختصاصی HiSilicon Kirin 9000s و پشتیبانی از فناوری 5G و ارتباط ماهواره‌ای عرضه می‌شود.

قاب خنک کننده مایع هواوی

قیمت قاب خنک‌کننده‌ی مایع میت ۶۰ پرو ۲۹۹ یوان (۴۰ دلار) بود؛ اما هواوی قاب مخصوص میت ایکس ۵ را با برچسب قیمتی ۳۹۹ یوان (۵۵ دلار) روانه‌ی بازار کرده است و خریداران گوشی تاشدنی جذاب هواوی می‌توانند همین‌حالا آن را تهیه کنند.

وظیفه‌ی اصلی قاب‌های محافظ افزایش استحکام گوشی و مراقبت بیشتر از آن در‌برابر آسیب‌های احتمالی است. یکی از عواملی که موجب آسیب‌دیدگی قطعات الکترونیکی می‌شود، دمای زیاد آن‌ها است. ازاین‌رو، وظیفه‌ی اصلی قاب خنک‌کننده‌ی مایع میکروپمپ کاهش دمای پردازنده ازطریق فعال‌سازی میکروپمپِ پیزوالکتریک تعبیه‌شده در قاب است.

پنجره‌ی آبی‌رنگی در قسمت پایین قاب به‌چشم می‌خورد. این پنجره در‌واقع گردش جریان آب را نمایش می‌دهد و در مواقعی که دمای پردازنده از حد مشخصی بیشتر شود، میکروپمپ موجود در قاب آب را به‌سمت پردازنده پمپاژ می‌کند. تمام این عملیات را از‌طریق پنجره‌ی آبی‌رنگ تعبیه‌شده روی کیس می‌توان مشاهده کرد.

گفتنی است قاب خنک‌کننده‌ی مایع میکروپمپ برای پمپاژ آب و کاهش دمای پردازنده، از باتری گوشی استفاده می‌کند. به‌بیان بهتر، این قاب سیم‌پیچ شارژ بی‌سیمی دارد که جریان الکتریکی لازم برای پمپاژ آب درون لوله‌های مخفی قاب را ازطریق آن تأمین می‌کند.

قاب جدید هواوی با وجود استفاده از سیستم خنک‌کننده‌ی مایع ضخامت بسیار کمی دارد و فقط در رنگ مشکی عرضه می‌شود. پیش‌از‌این، اوپو با قاب Ice-Skin مخصوص گوشی اوپو X5 پرو و وان‌پلاس با قاب Glacier Mat مخصوص گوشی وان پلاس 10T نیز قاب‌های خنک‌کننده برای گوشی‌ طراحی کرده بودند؛ اما Micropump Liquid Cooling Shell اولین قاب خنک‌کننده‌ی مایعی است که مخصوص گوشی‌های تاشدنی طراحی و عرضه شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۵۶۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان