//
کدخبر: ۴۲۱۰۷۱ //
هوش مصنوعی|مرسدس بنز

مرسدس بنز مجهز به هوش مصنوعی شد/ جدیدترین معرفی خودروی مفهومی مجهز به هوش مصنوعی مرسدس بنز

مرسدس بنز جدیدترین خودروی مفهومی خود را در IAA Mobility 2023 در مونیخ معرفی کرد که یک خودروی کاملاً الکتریکی و مجهز به هوش مصنوعی کلاس CLA است.

مرسدس بنز مجهز به هوش مصنوعی شد/ جدیدترین معرفی خودروی مفهومی مجهز به هوش مصنوعی مرسدس بنز
به گزارش فرتاک نیوز،

مرسدس بنز جدیدترین خودروی مفهومی خود را در IAA Mobility 2023 در مونیخ معرفی کرد که یک خودروی کاملاً الکتریکی و مجهز به هوش مصنوعی کلاس CLA است. این خودرو عناصر طراحی جدید و هیجان‌انگیزی را در نمای بیرونی و داخلی و همچنین محاسبات بی‌نظیری را به لطف فناوری اختصاصی جدیدی به نام «سیستم عامل مرسدس بنز یا MB.OS » ارائه می‌دهد.

مرسدس بنز از خودروی مفهومی جدیدی به نام کلاس CLA رونمایی کرده است که تماماً با برق کار می‌کند. این معرفی مهیج نشان‌دهنده تعهد مرسدس بنز به پیشرفت فناوری خودروهای الکتریکی است و رویکرد پیشرفته آنها را در این زمینه نشان می‌دهد.

خودروی کانسپت کلاسCLA ، دارای نمای بیرونی خیره‌کننده‌ای است که به طور خاص برای مطابقت با عصر خودروهای الکتریکی طراحی شده است. این نشان می‌دهد که طراحی بیرونی خودرو نه‌‎تنها از نظر بصری جذاب است، بلکه برای برآورده کردن الزامات و ویژگی‌های خودروهای برقی نیز بهینه شده تا با پیشرفت‌ها و نیازهای حمل‌و‌نقل الکتریکی مطابقت داشته باشد.

مرسدس بنز و هوش مصنوعی

جلوی خودرو طراحی پویا و چشم‎نوازی دارد و شامل یک پانل یکپارچه است که شبیه به یک شبکه به نظر می‌رسد. این پانل به عنوان یک پس‌زمینه‌ یا بوم برای الگوی ستارگان درخشان و متحرکی که در قسمت پنجره جلویی خودرو طراحی شده‌اند، عمل می‌کند. از دیگر ویژگی های بیرونی قابل‌توجه خودرو می‌توان به فاصله بین چرخ‌های جلو و عقب، محدوده پنجره‌ها در طرفین و کاپوت بلند آن اشاره کرد.

علاوه بر این، سقف شیشه‌ای گسترده و بزرگ خودرو نه‌تنها سبک طراحی بیرونی آن را ارتقا می‌دهد، بلکه حس آرامش‌بخشی را به فضای داخلی آن می‌بخشد. در داخل، مسافران محیطی مینیمالیستی و مدرن را خواهند یافت که عناصر سنتی و دیجیتال را با یکدیگر ترکیب کرده است. مواد مورد استفاده در فضای داخلی خودرو مانند تزئینات کاغذی، چرم سازگار با محیط زیست و سطوح براق آن نیز یک تجربه لمسی جالب و لذت‌بخش را برای مسافران ایجاد می‌نماید.

این خودرو در زیر طراحی خیره‌کننده، فناوری پیشرفته‌ای به نام VISION EQXX را در خود جای داده است و بر روی پلت‎فرمی به نام معماری مدولار مرسدس بنز (MMA) ساخته شده که امکان بهبود عملکرد را برای خودرو فراهم می‌آورد. این خودرو با یک بار شارژ می‌تواند تقریباً ۵۰۰ مایل را طی کند و از ۱۲ کیلووات ساعت برق برای مسافت ۶۲ مایل استفاده می‎کند که این موضوع آن را به یک انتخاب عالی برای رانندگان دوستدار محیط زیست مبدل می‌سازد. علاوه بر این، سیستم الکتریکی خودرو را می‌توان تا ۲۵۰ مایل تنها در ۱۵ دقیقه شارژ کرد.

فناوری MB.OS، شخصی‌سازی، ویژگی‌های ایمنی و قابلیت‌های رانندگی مستقل را امکان‌پذیر می‌کند. مرسدس بنز با استفاده از محاسبات ابری و هوش مصنوعی به این مهم دست می‌یابد. این فناوری تجربیات منحصر‌به‌فردی مانند تشخیص حضور کودک را به کاربران ارائه می‌دهد که با جلوگیری از رها شدن تصادفی کودک، ایمنی را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، مرسدس بنز اعلام کرده که کلاس مفهومی CLA آغاز طیف کاملاً جدیدی از خودروهای تمام الکتریکی مقرون به صرفه است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۲۱۰۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان