//
کدخبر: ۴۱۴۳۶۲ //
فناوری|ربات

نزدیک شدن زندگی رباتها به انسان!|اولین ربات جهان با قابلیت تعریق، تنفس و راه رفتن در فضای باز

محققان دانشگاه ایالتی آریزونا موفق شدند رباتی ساختند که می تواند مانند انسان در فضای باز راه برود، نفس بکشد و قدرت تعریق داشته باشد.

نزدیک شدن زندگی رباتها به انسان!|اولین ربات جهان با قابلیت تعریق، تنفس و راه رفتن در فضای باز

 ربات جدید ANDI نام دارد. این ربات با همکاری محققان دانشگاه ASU و مرکز Thermetrics ساخته شد. اندی با کمک سنسورهای دما، گرما و منافذی که قادر به عرق کردن هستند می تواند در 35 سطح مختلف از سیستم حرارتی بدن انسان تقلید کند.

تیم فنی در حال حاضر 10 نمونه از ربات اندی را برای شرکت های تولید کننده پوشاک ورزشی تولید کردند. آن ها از این ربات ها برای آزمایش لباس های ورزشی استفاده می کنند. ANDI به لطف فن خنک کننده منحصر بفردی که در آن تعبیه شده است، به راحتی می توان در محیط های باز از آن استفاده کرد. محققان امیدوراند اندی بتواند به آنها در درک بهتر عکس العمل های گرمایی بدن هنگام هیجانات عصبی کمک کند.

محققان در طول آزمایش ربات را در داخل محفظه حرارتی به نام "اتاق گرم" قرار دادند. این اتاق مجهز به فناوری پیشرفته ای است که عوامل محیطی مختلفی مانند باد، گرمای تا 140 درجه فارنهایت و تابش نور خورشید را کنترل می کند. سیستم خنک کننده اندی آب سرد داخل بدن ربات را به گردش در می آورد. آب خنک باعث می شود ربات بتواند گرمای شدید محیط را تحمل کند و به درک ما از مکانیسم حرارتی بدن کمک کند.

Ankit Joshi، سرپرست تیم مدل سازی و اپراتور اصلی ANDI می گوید:" استاندارهای قد و وزن(BMI)، ویژگی های مرتبط به رده های سنی و شرایط مختلف پزشکی را می توانند در ربات جدید شبیه سازی کنند. به عنوان مثال: سیستم حرارتی بدن یک بیمار مبتلا به دیابت با یک فرد سالم فرق می کند. بنابراین، ما می توانیم این تغییرات را در اندی سفارشی سازی کنیم. "

محققان از طریق جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده‌های این آزمایش ها امیدوارند به روشی برای خنک‌ نگه داشتن لباس‌ها، اسکلت‌های بیرونی و کوله‌پشتی‌ها دست پیدا کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۴۱۴۳۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان