//
کدخبر: ۳۹۷۹۳۹ //
هوش مصنوعی

پیوند هیجان‌انگیز هوش مصنوعی و فوتبال / تحلیل دقیق عملکرد ۱۱ بازیکن

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی گفت: لیگ‌های شبیه‌سازی‌شده تمام عملکرد ۱۱ بازیکن دو تیم را به صورت خودکار با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری و هوش مصنوعی آموزش می‌بینند.

پیوند هیجان‌انگیز هوش مصنوعی و فوتبال / تحلیل دقیق عملکرد ۱۱ بازیکن
به گزارش فرتاک نیوز،

اسلام ناظمی، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر در گفت‌وگویی گفت: ۱۵ تیم در لیگ شبیه‌سازی دو بعدی درخواست دادند که ۸ مورد از آن‌ها تایید شده است. همچنین برای لیگ استارتر دو بعدی دانش‌آموزی ۳۶ درخواست داشتیم که ۲۹ مورد از آن‌ها تاییدیه برای شرکت در هفدمین دوره از مسابقات ربوکاپ کسب کردند.

وی در ادامه افزود: هفدهمین دوره از مسابقات ربوکاپ اتفاق بسیار خوشایندی است. ما از اینکه لیگ‌های دانشجویی و به‌خصوص دانش‌آموزی در این مسابقات شرکت دارند، بسیار خرسندیم، زیرا لیگ‌های دانش‌آموزی پایه‌ای اساسی برای لیگ‌های دانشجویی در سال‌های آینده هستند؛ بنابراین لیگ‌های دانش‌آموزی در این مسابقات از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

ناظمی درباره عملکرد لیگ‌های شبیه‌سازی‌شده مطرح کرد: لیگ‌هایی که برای شبیه‌سازی استفاده می‌شوند، لیگ‌های فوتبال دوبعدی هستند، این لیگ‌ها تمام عملکرد ۱۱ بازیکن دو تیم را به صورت خودکار با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری، هوش و هوش مصنوعی آموزش می‌بینند. خود تیم‌ها بدون دخالت افراد با یکدیگر مسابقه می‌دهند. افراد تنها نحوه بازی را می‌توانند مشاهده کنند.

ناظمی بیان کرد: شرکت‌کنندگان دانشجو از دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه آزاد قزوین، امیرکبیر و یک دانشگاه از شهرستان حضور گرمی در این دوره از مسابقات داشتند. همچنین دانش‌آموزان از دبیرستان علامه حلی، فرزانگان، دبیرستان‌های غیرانتفایی در تهران و ۵ دبیرستان از شهرستان در این مسابقات شرکت کردند.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در پایان بیان کرد: ما در لیگ‌های دانش‌آموزی و دانشجویی سه برگزیده خواهیم داشت، اما برای انگیزه بیشتر به بهترین ارائه‌دهنده‌ها و پیاده‌سازی‌کننده‌ها از دانش‌آموزان سه مدرک معتبر ارائه می‌دهیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۹۷۹۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان