//
کدخبر: ۳۷۲۵۳۹ //

"فالکون هوی" پس از ۳ سال روشن شد

شرکت اسپیس‌ایکس قدرتمندترین موشک عملیاتی جهان موسوم به فالکون هوی(Falcon Heavy) را پیش از پرتاب مجدد آن در تاریخ اول نوامبر پس از ۳ سال آزمایش کرد و روز گذشته (۲۷ اکتبر) آزمایش آتش ثابت خود را انجام داد.

"فالکون هوی" پس از ۳ سال روشن شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 موشک بزرگ "فالکون هوی" متعلق به شرکت اسپیس‌ایکس برای اولین بار در بیش از سه سال اخیر روشن شد.

اسپیس‌ایکس عصر پنجشنبه ۲۷ اکتبر از طریق توییتر اعلام کرد که فالکون هوی آزمایش "آتش ثابت" خود را روی سکوی ۳۹A در مرکز فضایی کِنِدی ناسا در فلوریدا به انجام رسانده است.

انجام آزمایش‌های آتش ثابت که در آن موتورهای مرحله اول یک موشک برای مدت کوتاهی مشتعل می‌شوند، در حالی که وسیله نقلیه روی زمین باقی می‌ماند و به هوا بلند نمی‌شود، یک آزمایش معمول قبل از پرتاب است.

اسپیس‌ایکس در توییت خود اعلام کرده است که تکمیل این نقطه عطف، فالکون هوی را در مسیر پرتاب ماموریت USSF-۴۴ برای نیروی فضایی ایالات متحده در روز سه شنبه ۱ نوامبر (۱۰ آبان) نگه می‌دارد.

ماموریت USSF-۴۴ چهارمین پرتاب فالکون هوی و اولین پرتاب آن از ژوئن ۲۰۱۹ تاکنون خواهد بود. این موشک بزرگ در این ماموریت، دو ماهواره را برای نیروی فضایی آمریکا به فضا حمل خواهد کرد که اطلاعات زیادی در مورد آنها یا اهدافشان فاش نشده است.

ژنرال استفان پردی، افسر اجرایی برنامه نیروی فضایی آمریکا برای دسترسی مطمئن به فضا گفت: این پرتاب حاصل سال‌ها تلاش یک تیم اختصاصی متشکل از افراد متمرکز بر ماموریت از سراسر نیروی فضایی ایالات متحده و اسپیس‌ایکس است. فالکون هوی یک عنصر مهم از قابلیت کلی پرتابی ما است و ما بسیار هیجان زده هستیم که برای این پرتاب آماده هستیم.

گفتنی است که پنجشنبه روز شلوغی برای اسپیس‌ایکس بود، چرا که این شرکت علاوه بر آزمایش آتش ثابت فالکون هوی، ۵۳ ماهواره اینترنتی استارلینک خود را نیز با استفاده از یکی از موشک‌های "فالکون ۹" به مدار زمین پرتاب کرد.

پرتاب ماهواره‌های استارلینک که شامل فرود اولین مرحله موشک "فالکون ۹" در یک قایق بدون سرنشین در دریا بود، از پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ در کالیفرنیا به پرواز درآمد. این چهل و نهمین ماموریت مداری اسپیس‌ایکس در سال ۲۰۲۲ بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۲۵۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان