//
کدخبر: ۳۶۷۹۶۶ //

آخرین وضعیت اینترنت ایران در رتبه بندی جهانی

جدیدترین گزارش اسپید تست از میانه سرعت جهانی اینترنت موبایل نشان می دهد جایگاه ایران یک پله رشد کرده، هرچند در بخش اینترنت ثابت جایگاه کشور با دو پله سقوط روبرو شده است.

آخرین وضعیت اینترنت ایران در رتبه بندی جهانی
به گزارش فرتاک نیوز،

طبق جدیدترین گزارش وب سایت اسپید تست درآگوست ۲۰۲۲ میلادیمیانه سرعت اینترنت جهانی موبایل ۳۰.۷۹ و ثابت ۶۹.۱۴ مگابیت برثانیه بوده است. حال آنکه ماه گذشته میلادی (جولای) میانه سرعت اینترنت موبایل جهان ۳۰.۷۸ و میانه سرعت اینترنت ثابت ۶۷.۲۵ مگابیت برثانیه بوده است.

این امر نشان می‌دهد هرچند میانه سرعت موبایل در ماه گذشته میلادی نسبت به ماه قبل از آن تغییر چندانی نداشته اما سرعت اینترنت ثابت جهانی اندکی رشد کرده است.

آخرین وضعیت اینترنت ایران در رتبه بندی جهانی

سقوط ۲ پله‌ای اینترنت ثابت ایران

همچنین این گزارش نشان داد میانه سرعت اینترنت موبایل ایران در هشتمین ماه میلادی ۲۸.۴۰ مگابیت بوده و جایگاه آن در رده بندی کشورهایی با بیشترین سرعت اینترنت موبایل در جهان نسبت به ماه قبل یک پله رشد کرده و در رده ۶۹ قرار دارد.

از سوی دیگر میانه سرعت اینترنت ثابت ایران در آگوست ۱۰.۰۲ مگابیت برثانیه اعلام شده و جایگاه آن در رده بندی جهانی با ۲ پله سقوط رده ۱۴۷ است.

آخرین وضعیت اینترنت ایران در رتبه بندی جهانی

این درحالی است که طبق داده‌های همین گزارش میانگین سرعت اینترنت موبایل ایران در همین ماه ۴۱.۲۸ مگابیت برثانیه بوده و کشور با یک پله رشد در رده ۷۶ قرار دارد. همچنین میانگین سرعت اینترنت ثابت ایران ۲۳.۲۳ مگابیت اعلام شده است. جایگاه ایران در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانگین سرعت اینترنت ثابت ۲ پله صعود کرده و رده ۱۴۵ است.

نروژ دارای پرسرعت ترین اینترنت موبایل جهان

آمار اسپید تست نشان می‌دهد در هشتمین ماه ۲۰۲۲ میلادی، نروژ پر سرعت ترین اینترنت موبایل جهان را برای شهروندانش فراهم کرده است. طبق این گزارش میانه سرعت اینترنت موبایل این کشور ۱۲۲.۷۷ مگابیت برثانیه بوده و جایگاه این کشور در رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت موبایل نسبت به ماه گذشته ۳ پله صعود کرده است.

در رده دوم، سوم و چهارم این فهرست به ترتیب امارات متحده عربی (۱۱۸.۴۲ مگابیت برثانیه)، قطر (۱۱۴.۲۸ مگابیت برثانیه) و کره جنوبی (۱۱۲.۲۶ مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه هرکدام از این کشورها در رده بندی یک پله سقوط کرده است.

آخرین وضعیت اینترنت ایران در رتبه بندی جهانی

صعود ۷ پله‌ای دانمارک در سرعت اینترنت موبایل

در رده پنجم فهرست دانمارک با میانه سرعت اینترنت موبایل ۱۰۳.۵۰ مگابیت برثانیه قرار دارد. جایگاه این کشور در رده بندی مذکور ۷ پله صعود کرده است.

در رده‌های ششم و هفتم به ترتیب هلند (۱۰۲.۰۶ مگابیت برثانیه) و بلغارستان (۹۵.۷۶ مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه این کشورها در رده بندی نسبت به ماه گذشته تغییری نکرده است.

در رده هشتم این فهرست کویت با ۳ پله سقوط قرار دارد و میانه سرعت اینترنت موبایل آن ۹۴.۸۶ مگابیت برثانیه اعلام شده است. چین نیز مانند ماه گذشته در رده نهم قرار دارد و میانه سرعت آن ۹۲.۵۳ مگابیت برثانیه است.

میانه سرعت اینترنت موبایل عربستان سعودی ۹۱.۸۱ مگابیت برثانیه ثبت شده و جایگاه در رده بندی با ۲ پله سقوط در رده ۱۰ ثبت شده است.

سنگاپور صاحب پر سرعت ترین اینترنت ثابت جهان

در بخش رده بندی کشورهایی با بیشترین میانه سرعت اینترنت ثابت در ماه آگوست سنگاپور با یک پله رشد در رده نخست قرار دارد. میانه سرعت اینترنت ثابت این کشور ۲۱۹.۰۱ مگابیت برثانیه است. در رده دوم فهرست شیلی با سرعت اینترنت ۲۱۱.۴۳ مگابیت برثانیه قرار دارد. جایگاه این کشور در رده بندی نسبت به ماه قبل یک پله سقوط کرده است.

در رده‌های سوم، چهارم و پنجم به ترتیب تایلند (۱۸۸.۷۵ مگابیت برثانیه)، هنگ کنگ (۱۷۹.۵۸ مگابیت برثانیه)، چین (۱۷۸.۷۳ مگابیت برثانیه) قرار دارند. جایگاه آنها در رده بندی کشورهایی با سریع‌ترین اینترنت ثابت در جهان نسبت به ماه گذشته هیچ تغییری نکرده است.

آخرین وضعیت اینترنت ایران در رتبه بندی جهانی

در رده ششم فهرست آمریکا با میانه سرعت اینترنت ثابت ۱۶۷.۳۶ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن در رده بندی یک پله صعود کرده است. در رده هفتم ماکائو با یک پله سقوط قرار دارد و میانه سرعت اینترنت ثابت آن ۱۵۷.۵۴ مگابیت برثانیه ثبت شده است.

دانمارک با میانه سرعت ۱۵۶.۰۶ مگابیت برثانیه مانند ماه گذشته در رده هشتم قرار دارد. در رده نهم فهرست نیز نیوزلند با یک پله صعود قرار دارد. سرعت اینترنت ثابت این کشور ۱۳۳.۴۴ مگابیت برثانیه ثبت شده است.

در رده دهم نیز ژاپن با میانه سرعت اینترنت ۱۳۱.۸۶ مگابیت برثانیه قرار دارد و جایگاه آن در رده بندی نسبت به ماه قبل یک پله سقوط کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۷۹۶۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان