//
کدخبر: ۳۶۱۷۰۱ //

کاهش پیامک‌های مزاحم با استفاده از فایروال هوشمند

پیامک‌ها و تماس‌های مزاحم همیشه مشکلی جدی برای کاربران تلفن همراه بوده‌اند، اما با فعال کردن یک فایروال هوشمند در انگلیس از شدت این مشکل تا حدی کاسته شده است.

کاهش پیامک‌های مزاحم با استفاده از فایروال هوشمند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از فون ارنا، بررسی‌های مؤسسه آفکام در اکتبر سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد در آن زمان حدود ۴۵ میلیون نفر در این کشور که معادل ۷۰ درصد از جمعیت آن است تماس‌ها یا پیامک‌های مزاحم دریافت کرده‌اند.

برای مقابله با مشکل مذکور تمامی شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای تلفن همراه در انگلیس مانند اسکای موبایل، تسکو، تری، ویرجین مدیا و ودافون به ائتلافی برای مبارزه با پیامک‌ها و تماس‌های مزاحم پیوستند که منجر به طراحی یک فایروال هوشمند و مسدود کردن ۱۴۲ میلیون پیامک کلاهبردارانه شد.

همچنین در قالب این طرح ۶۰ هزار سیم کارت متخلف هم شناسایی شد و از کار افتاد. این سیم کارت‌ها بیشتر برای ارسال پیامک‌های کلاهبردارانه مورد استفاده قرار می‌گرفتند. با این اقدام میزان ارسال پیامک‌های مذکور تا ۹۷ درصد کاهش یافت و درصد حملات فیشینگ بر روی گوشی‌های هوشمند نیز کمتر شد.

بر اساس آمار آفکام میزان گزارش‌های مردمی در مورد تماس‌ها و پیامک‌های مزاحم هم از نیم میلیون مورد در سال گذشته میلادی به تنها ۵۰ هزار مورد در سال جاری میلادی رسیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۱۷۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان