//
کدخبر: ۲۷۵۱۹۸ //

مقایسه گلکسی نوت ۲۰ با گلکسی S۲۰ ؛ کدامیک بهتر است؟

با معرفی گلکسی نوت 20 چند ماه بعدتر از گلکسی S20 و داشتن پردازنده بهتر، این سوال مطرح شده که کدام یک از این دو بهتر است. در این مقاله با مقایسه گلکسی نوت 20 با گلکسی S20 سعی داریم به این سوال پاسخ بدهیم. پس با ما همراه باشید.

مقایسه گلکسی نوت 20 با گلکسی S20 ؛ کدامیک بهتر است؟

تصمیم‌گیری بین سری‌های S و Note از بین دستگاه‌های سامسونگ Galaxy همیشه برای طرفداران سامسونگ مشکل بوده است.

اگر شما هم یکی از آنها هستید به احتمال زیاد منتظر خبر رونمایی از گلکسی نوت 20 سامسونگ بوده‌اید. S Pen بهتر، دوربین جدید و قابلیت 5G تنها چند ویژگی مهمی هستند که باعث می‌شوند تا این دستگاه جذاب به نظر برسد. بنابراین سامسونگ گلکسی S20 چه شانسی در این رقابت خواهد داشت؟ در این مقاله ما با بررسی ویژگی‌های این دو دستگاه به مقایسه گلکسی نوت 20 با گلکسی S20 پرداخته‌ایم.

مقایسه گلکسی نوت 20 با گلکسی S20

مشخصات فنی

Screenshot_2020-08-15 مقایسه گلکسی نوت 20 با گلکسی S20 ؛ کدامیک بهتر است؟ پلازامگ

طراحی، صفحه نمایش و دوام

Galaxy-Note-20-vs-Galaxy-S20-۲برنده این قسمت: سامسونگ گلکسی S20

اولین نکته در رقابت گلکسی Note 20 با گلکسی S20 این است که آیا S-Pen می‌خواهید یا خیر. این برجسته‌ترین تفاوت بین سری‌های S و Note است که باید در نظر بگیرید.

سپس به اندازه دستگاه توجه کنید. نوت 20 با صفحه نمایش 6.7 اینچی در مقایسه با S20 با صفحه نمایش 6.2 اینچی بزرگتر است. اگر در جستجوی موبایل جمع و جور و سبک‌تر (163 گرم) هستید، گلکسی S20 انتخاب مناسبی است. اما اگر مایلید که از S Pen استفاده کنید، صفحه بزرگتر و مسطح نوت 20 مفید خواهد بود. سرانجام S20 با بدنه‌ای تمام شیشه ساخته شده است که زیبایی درخشان و چشمگیری نسبت به بدنه پلاستیکی نوت 20 دارد.

هر دو موبایل گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار دارند؛ بنابراین می‌توانند شرایط 1.5 متر زیر آب را تا 30 دقیقه تحمل کنند. با توجه به قیمتشان، تفاوت سخت‌افزاری زیادی بین آنها وجود ندارد. با این حال سامسونگ گلکسی S20 ظاهر باکیفیت‌تر و راحت‌تری را ارائه می‌دهد و در مقایسه گلکسی نوت 20 با گلکسی S20 تفاوت زیادی ایجاد می‌کند.

عملکرد ، عمر باتری و شارژ

note-20-1برنده این قسمت: سامسونگ گلکسی نوت 20

اسنپدراگون 865 پلاس نوت 20 پردازنده به‌روز شده‌تری نسبت به اسنپدراگون 865 در S20 است. با این وجود تفاوت عملکردی بسیار کمی دارند.

هر دو موبایل توانایی اجرای برنامه‌ها و بازی‌های معمولی را دارند و حتی در انجام کارهای سخت‌تری مثل ویرایش ویدیوی 4K نیز عملکرد خوبی دارند. S20 از تراشه کمی قدیمی‌تر با حافظه رم بیشتر (12 گیگابایتی در مقابل 8 گیگابایت) و پشتیبانی از کارت میکرو SD تا 1 ترابایت برخوردار است. همچنین دارای یک صفحه نمایش با سرعت تازه‌سازی 120 هرتزی است و با استفاده از این موبایل حس راحت‌تر و دلنشین‌تری را تجربه خواهید کرد.

در مقایسه گلکسی نوت 20 با گلکسی S20 از نظر عمر باتری، هر دو موبایل عملکرد عالی دارند. این دو دستگاه به ترتیب با باتری‌های 4300 و 4000 میلی‌آمپر ساعت به راحتی یک روز را دوام آورده و حتی با استفاده از نور صفحه متوسط بیشتر هم می‌شود. اگر موبایل را در حالت خاموش شارژ کنید، هر دو دستگاه از شارژ سریع 25 واتی و شارژ بی‌سیم 15 واتی پشتیبانی می‌کنند.

همانطور که گفته شد نوت 20 از جدیدترین پردازنده اسنپدراگون نسبت به S20 بهره می‌برد. از طرف دیگر نوت 20 دارای رم و انعطاف پذیری بیشتری برای ذخیره سازی است و با 256 گیگابایت حافظه فضای ذخیره سازی زیادی دارد و 8 گیگابایت رم نیز برای اکثر افراد مناسب است. پس در این قسمت از مقایسه نوت 20 و اس 20، یک امتیاز به نوت 20 خواهد رسید.

دوربین

Galaxy-Note-20-vs-Galaxy-S20-3برنده این قسمت: سامسونگ گلکسی نوت 20

در مقایسه گلکسی نوت 20 با گلکسی S20 از نظر دوربین باید بگوییم که در این قسمت کاملا شبیه همدیگر هستند. هر دو تلفن از یک لنز، سنسور و نرم‌افزار پردازش تصویر استفاده می‌کنند؛ بنابراین تفاوت‌های بسیار کمی دارند.

نوت 20 و S20 هر دو مجهز به سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی، لنز تله فوتو 64 مگاپیکسلی و لنز اولترا واید 12 مگاپیکسلی هستند. از این دوربین‌ها حتی در حالت حرکت می‌توانید تصاویری شفاف و واضح ثبت کنید و لنزهای اضافی انعطاف‌پذیری بیشتری را به شما ارائه می‌دهند. یکی از مزایای استفاده از نوت 20 سازگاری S Pen است. با جادوی قلم بی‌سیم (Wireless stylus)، می‌توانید با کنترل از راه دور فیلم و عکس‌برداری کنید.

با وجود اینکه کیفیت هر دو دوربین یکسان است، اما با توجه به قیمت یکسان و ویژگی‌های گفته شده، دوربین سامسونگ گلکسی نوت 20 در مقابل Galaxy S20 ارزش بیشتری دارد.

نرم افزار و به روز رسانی

Galaxy-Note-20-vs-Galaxy-S20-4برنده این قسمت: برابر

عملکرد نرم‌افزار در مقایسه گلکسی نوت 20 با گلکسی S20 تقریبا یکسان است. بهترین عملکرد اندروید 10 را در بستر One UI سامسونگ تجربه خواهید کرد. البته کنار این رابط کاربری محبوب، Add-on‌های معمولی سامسونگ نیز وجود دارد. به سادگی S Pen را روی نوت 20 بکشید و از ویژگی‌های Note مانند AR Doodle، ویژگی Live Messages و Live Translate استفاده کنید.

کاربران سری S و Note از این خبر خوشحال خواهند شد که تا به امروز سامسونگ متعهد شده است حداقل تا 3 نسل از به‌روزرسانی و ابزارهای امنیتی را برای دستگاه‌های بعدتر از Galaxy S10 اختصاص دهد. این تعهدی بسیار امیدوارکننده و البته دشوار برای شرکت‌هایی به جز اپل و گوگل است.

در مقایسه Galaxy Note 20 و Galaxy S20 از نظر نرم‌افزار و به‌روزرسانی کار بسیار سخت است و تقریبا باهم برابر هستند. اگر قلم S Pen را در نظر نگیریم، کار کردن با S20 به خوبی نوت 20 است.

ویژگی های خاص

note-20-s-penبرنده این قسمت: سامسونگ گلکسی نوت 20

همانطور که قبلا هم گفته شد بزرگ‌ترین ویژگی خاص در مقایسه گلکسی نوت 20 با گلکسی S20، قلم S Pen است. سرعت عملکرد S Pen در نوت 20 کمتر از 26 میلی‌ثانیه است و می‌توانید از آن برای عکس گرفتن، کنترل اسلایدها و نقاشی کردن استفاده کنید. گفتنی است که نوت 20 اولین نوع از مدل اسپرت و مات است؛ ویژگی‌ای که بسیاری از کاربران Note آرزوی آن را داشتند.

عدم وجود S Pen به معنای این نیست که S20 ویژگی‌های خاص خود را ندارد. اولا صفحه نمایش اس 20 دارای سرعت تازه‌سازی 120 هرتزی است که دو برابر نوت 20 محسوب می‌شود. همچنین مانند نوت 20 از اتصال 5G پشتیبانی می‌کند.

حافظه S20 تنها 128 گیگابایت است، اما می‌توانید با استفاده از SD کارت حافظه را تا 1 ترابایت افزایش دهید. حافظه اضافی در ذخیره‌سازی فیلم‌ها با کیفیت 8K مفید خواهد بود.

کاملاً مشخص است که هر دو موبایل لیستی از ویژگی‌های منحصر به فردی را ارائه می‌کنند که باعث بهبود تجربه استفاده از Galaxy خواهد بود. در این قسمت هم رقابت گلکسی Note 20 با گلکسی S20 نسبتا برابر است، اما S Pen در نوت 20 به راحتی ویژگی‌های خاص بیشتری را ایجاد می‌کند که باعث برتری این مدل می‌شود.

قیمت و تاریخ عرضه

سامسونگ گلکسی نوت 20 از 21 اوت (31 مرداد) با قیمت 999 دلار (850 پوند انگلیس) عرضه می‌شود. سامسونگ گلکسی S20 با همین قیمت و از طریق فروشگاه‌های سامسونگ یا هر فروشگاه دیگری قابل خریداری است.

نتیجه گیری

note-20-screen

برنده نهایی: سامسونگ گلکسی نوت 20

رقابت گلکسی Note 20 با گلکسی S20 خیلی به هم نزدیک است، اما در نهایت سامسونگ گلکسی نوت 20 برنده است؛ چراکه قدرتمندتر است، دارای دوربین و ابزارهای بهره‌وری بهتری است و S Pen دارد.

البته این نتیجه به این معنی نیست که سامسونگ گلکسی S20 انتخاب بدی است. اس 20 با طراحی زیبای خود به راحتی در دست قرار می‌گیرد و بدنه شیشه‌ای آن بسیار جذاب است. همچنین بر خلاف نوت 20 که بسیاری از ویژگی‌های موجود در اولترا نوت 20 را ندارد، تنها تفاوت عمده S20 و نوع بزرگترش در اندازه آنهاست و با خرید آن مطمئن هستید که نسخه پایین‌تری را نخریده‌اید.

البته اگر گزینه‌های دیگری را در نظر دارید، گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ هم سال گذشته یکی از بهترین موبایل‌های پرچمدار اندرویدی بود. اما در مقایسه گلکسی نوت 20 با گلکسی S20 در حال حاضر گلکسی نوت 20 حرف اول را می‌زند. نظر شما در این رابطه چیست؟ به عقیده شما در مقایسه سامسونگ گلکسی نوت 20 و گلکسی اس 20 کدام یک پیروز میدان است؟

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۵۱۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان