//
کدخبر: ۲۷۳۷۶۲ //

وزیر ارتباطات: اختیارات رگولاتوری برای برخورد با گرانفروشی اپراتورها افزایش می‌یابد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ارائه‌ی طرحی به دولت خبر داد تا بدین‌وسیله اختیارات سازمان تنظیم مقررات به‌منظور برخورد با گرانفروشی اپراتورها افزایش یابد.

وزیر ارتباطات: اختیارات رگولاتوری برای برخورد با گرانفروشی اپراتورها افزایش می‌یابد

پس از گذشت یک ماه از گران‌شدن تعرفه‌های اینترنت موبایل ازسوی دو اپراتور همراه اول و ایرانسل، هنوز تغییری در تعرفه یا نحوه‌ی نمایش بسته‌های اینترنت دیده نمی‌شود. محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیشتر گفته بود وزارت ارتباطات این اختیار و قدرت را دارد تا با اپراتورها برخورد کرده و آن‌ها را وادار به بازگردانی تعرفه‌های اینترنت موبایل به حالت قبل کند. بااین‌حال پس از دادن مهلتی ده‌روزه به اپراتورهای موبایل و حتی اعلام جریمه‌ی دو میلیارد تومانی، اپراتورها همچنان نسبت به ایجاد هرگونه تغییری سکوت کرده‌اند. حال، جهرمی از تقدیم طرحی به دولت سخن می‌گوید تا بدین‌ترتیب، اختیارات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای برخورد با مسئله‌ی گرانفروشی افزایش پیدا کند.

به گزارش فرتاک نیوز، وزیر ارتباطات امروز با حضوریافتن در کمیسیون صنایع و معادن مجلس، اقدام دو اپراتور در افزایش تعرفه را خلاف ضوابط پروانه و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات و مصداق گران‌فروشی اعلام و عنوان کرد: «به‌سبب این تغییر، خلائی ایجاد شد و این‌ها از عدم وجود ابزار برخوردی لازم، گران‌فروشی را ادامه دادند. از دید ما هم این گران‌فروشی هیچ توجیه اقتصادی ندارد و منطقی پشتش نیست و این مشکل باید برطرف شود.»

به‌گفته‌ی وزیر ارتباطات، موضوع گران‌فروشی ازسوی سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان تأیید شده و دادگاه تعزیرات نیز برگزار شده است. آذری جهرمی خبر داده که در دادگاه برگزارشده، آخرین دفاعیات اپراتورها گرفته شده و حکم آن به‌زودی اعلام می‌شود.

آذری جهرمی همچنین از اخذ ابزارهای نظارتی و اختیاراتی لازم به وزارت ارتباطات از سمت دولت برای برخورد با متخلفان در هفته‌ی جاری خبر داد. وی می‌گوید: «از دید ما، اتفاقی که افتاده گران‌فروشی است و تمام مبالغ باید به مردم برگردد و حتما باید بابت این گران‌فروشی با مختلفان برخورد شود. ما پیگیر موضوع هستیم.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۳۷۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان