//
کدخبر: ۲۶۱۷۹۵ //

چگونه باعث کاهش رتبه الکسا سایت خود شویم؟

اگر شما هم یک مدیر سایت هستید، حتما با وب‌سایتی به نام الکسا آشنایی دارید. الکسا سیستمی وابسته به مجموعه آمازون است که بر اساس اطلاعاتی که از سایت‌ها جمع‌آوری می‌کند، یک رتبه جهانی و یک رتبه کشوری به هر سایت اختصاص می‌دهد.

چگونه باعث کاهش رتبه الکسا سایت خود شویم؟
به گزارش فرتاک نیوز،

بنابر اعلام کلیک اول، در این متن با کلیک اول همراه باشید تا ضمن بررسی مزایای بهبود رتبه الکسا، روش‌هایی را معرفی کنیم که به کمک آن‌ها می‌توانید رتبه سایت خود را در الکسا کاهش بدهید.

مزایای بهبود رتبه سایت در الکسا

یکی از چالش‌هایی که بسیاری از سایت‌ها با آن روبه‌رو هستند، کاهش رتبه الکسا است. چرا که این عمل می‌تواند فواید زیادی را برای سایت شما به ارمغان بیاورد. تعدادی از این مزایا عبارت‌اند از:

۱- شناخته شدن بیشتر وب‌سایت و برند شما

۲- افزایش اعتبار سایت نزد مشتریان

۳- امکان کسب درآمد از طریق بنرهای تبلیغاتی

۴- اعتماد بیشتر کاربران به سایت

چه فاکتورهایی در بهبود رتبه الکسا موثر هستند؟

رتبه‌بندی الکسا بر اساس معیارهای خاصی رخ می‌دهد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم... هر چقدر که سایت شما این پارامترها را بهتر رعایت کند، جایگاه بهتری می‌تواند در الکسا نصیب خود کند:

۱- تعداد کاربرانی که از ابزار تولبار الکسا استفاده می‌کنند.

۲- ترافیک کلی سایت

۳- تعداد بازدید هر کاربر از صفحات سایت

۴- فاکتور بانس ریت (Bounce rate)

۵- مدت‌زمان حضور کاربر بر روی سایت

۶- ورودی از موتورهای جستجو

۷- ورودی از سایت‌های معتبر

پس همان‌طور که حتما از ۷ پارامتر بالا متوجه شده‌اید، تنها کمیت و کیفیت بازدیدکنندگان سایت است که الکسا نسبت به آن‌ها توجه ویژه‌ای دارد و رتبه جهانی و کشوری سایت‌ها را بر این اساس تعیین می‌کند.

چگونه باعث کاهش رتبه الکسا سایت خود شویم؟

برای این که بتوانید رتبه سایت خود را در الکسا کاهش بدهید، باید بتوانید فعالیت‌هایی را انجام دهید که منجر به افزایش بازدید سایت نوبت. بدین منظور نیز راه‌های مختلفی وجود دارد، ازجمله:

تولید محتوا: اولین گام برای افزایش ترافیک سایت، تولید محتوای مداوم و با کیفیت است. اگر بازدیدکنندگان شما از محتوای ارائه‌شده در سایت رضایت داشته باشند، تبدیل به مشتریان همیشگی شما می‌شوند. حتی ممکن است سایت شما را به دیگران معرفی کرده و باعث افزایش هرچه بیشتر بازدیدکنندگان سایت شما شوند.

رعایت فاکتورها و پارامترهای گوگل: در صورتی‌ که بتوانید سایت خود را برای موتورهای جستجو مانند گوگل بهینه‌سازی کنید، می‌توانید جایگاه مناسبی را در صفحه اول گوگل به دست آورده که بدین ترتیب روزانه کاربران زیادی روانه سایت شما خواهد شد. این امر نیز در درازمدت می‌تواند باعث کاهش رتبه الکسا سایت شما به‌صورت تضمینی شود.

فعالیت‌های تبلیغاتی: یکی از روش‌هایی که به کمک آن می‌توانید در کوتاه‌مدت باعث افزایش بازدید سایت خود به میزان فراوانی شوید، ایجاد کمپین‌های تبلیغاتی در سایت‌های پر بازدید است. در صورتی‌ که بنر تبلیغاتی جذابی در این‌گونه سایت‌ها قرار دهید، به‌سرعت بازخورد مناسب را دریافت نموده و مشاهده خواهید کرد که ترافیک سایتتان به میزان قابل‌ توجهی افزایش‌ یافته است.

فعالیت مفید در شبکه‌های اجتماعی: امروزه کاربران فراوانی هستند که روزانه چندین سایت در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و ... حضور دارند. در صورتی‌ که برند وبسایت شما در این شبکه‌ها فعال بوده و بتواند کاربران و بازدیدکنندگان زیادی را از طریق این شبکه‌ها برای سایت فراهم آورد، می‌تواند در کاهش رنک سایت در الکسا بسیار موثر باشد.

استفاده از سیستم بهبود رتبه الکسا کلیک اول: در صورتی‌ که قصد دارید به‌سرعت و به‌صورت کاملا تضمینی، رتبه سایت خود را در الکسا بهبود بدهید، سیستم هوشمند کلیک اول اولین و بهترین انتخاب برای شماست که می‌تواند رتبه الکسا ایران شما را در ظرف کمتر از یک ماه کاهش دهد و به رتبه مدنظر شما برساند.

نصب تولبار الکسا: تولبار الکسا، ابزاری است که الکسا برای مرورگرهای گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس ایجاد کرده است. با نصب آن‌ها روی مرورگر، الکسا می‌تواند دقت بیشتری در مورد بازدیدهای شما داشته باشد و همین امر نیز باعث می‌شود رتبه شما در الکسا بهبود پیدا کند.

ثبت سایت در الکسا: پارامتر دیگری که باعث می‌شود بازدیدهای سایت شما با نهایت دقت بررسی شود، ثبت سایت در الکسا و قرار دادن کد اسکریپ مخصوص آن در سایت است. این امر می‌تواند در برهه‌ای در حدود ۳ الی ۴ هفته باعث کاهش رتبه الکسا ایران نوبت. هنگامی‌ که بازدیدها با دقت کامل بررسی شود، رتبه سایت شما نسبت به سایت‌هایی که بازدید آن‌ها به‌صورت تخمینی محاسبه می‌شود، بهتر خواهد بود.

تفاوت رتبه جهانی و کشوری الکسا

حتما توجه کرده‌اید که رتبه کشوری و جهانی در الکسا، عدد متفاوتی است و معمولا رتبه الکسای جهانی، عددی بالاتر است؛ اما اگر بخواهیم این دو مورد را توضیح دهیم، باید بگویم که رتبه جهانی یک سایت، به تعداد کل بازدیدکنندگان آن سایت در سراسر جهان بستگی دارد؛ و هر چه مجموع بازدیدهای شما بالاتر باشد، رتبه جهانی بهتری در الکسا خواهید داشت.

اما رتبه کشوری به بازدیدکنندگان شما از یک کشور خاص بستگی دارد. در صورتی‌ که تعداد بازدیدکنندگانی که با IP ایران از سایت شما بازدید می‌کنند افزایش یابد، این مسئله باعث بهبود رتبه الکسا ایران سایت شما خواهد شد.

مجموعه کلیک اول نیز با ارائه بازدیدهایی کاملا ایرانی، می‌تواند در بهبود رنک ایران شما در الکسا بسیار موثر باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۶۱۷۹۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان