//
کدخبر: ۲۱۹۷۴۸ //

ردیابی اطلاعات کاربران توسط تلویزیون های هوشمند

تحقیقاتی که با همکاری یک محقق ایرانی انجام شده، حاکی از آن است که تلویزیون های هوشمند اطلاعات کاربران خود را ردیابی می کنند.

ردیابی اطلاعات کاربران توسط تلویزیون های هوشمند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از ورج، تلویزیون های هوشمند را باید به فهرست لوازم خانگی اضافه کرد که کاربران را رصد می کنند. در همین راستا تحقیق آرویند نارایان استادیار علم رایانشی در پرینستون و هومن مهاجری مقدم محقق ایرانی همین دانشگاه نشان می دهد تلویزیون های متصل به اینترنت اطلاعات کابران را ردیابی می کنند.

تلویزیون های متصل به اینترنت به افراد اجازه می دهند برنامه شبکه های نتفلیکس و هولو را تماشا کنند.

نارایانان استادیار علوم رایانشی در پرینستون در این باره می گوید: اگر کاربران از دستگاههایی مانند Rokuو آمازون فایرتیوی استفاده می کنند، انبوهی از شرکت ها می توانند اطلاعات دقیقی از برنامه های تلویزیونی که فرد تماشا می کند را در اختیار داشته باشند.  این در حالی است که نظارت اندکی بر فعالیت های آنان وجود دارد و اطلاع رسانی در این باره مانند آنکه اطلاعات به کجا فروخته می شوند نیز کافی نیست.

البته فروش اطلاعات یکی از دلایلی است که به کاهش قیمت نوع تلویزیون ها منجر شده است. اکنون دستگاه Roku با قیمت کمتر از ۲۰۰ دلار عرضه می شود.  به طور فنی بیشتر افراد با فروش اطلاعات موافقت می کنند تا بتوانند از دستگاه استفاده کنند. اما بسیاری از آنها نمی دانند دقیقا چه اتفاقی می افتد.

درهمین راستا نارایان و مهاجری مقدم یک بات ابداع کردند که به طور خودکار هزاران کانال را روی دستگاه های Roku و آمازون فایرتی وی نصب می کرد. این بات با تماشای ویدئو و مرور کانال ها رفتار انسان را تقلید می کرد. در مرحله بعد بات به محض رصد یک آگهی تبلیغاتی، اطلاعات جمع آوری شده مربوط به آن را رصد می کرد.

 برخی از این اطلاعات مانند نوع دستگاه ، شهر و کشور  فقط مربوط به یک کاربر نیست. اما اطلاعات دیگر مانند شماره سریال دستگاه، شبکه وای فای و آی دی تبلیغاتی برای رصد و ردیابی تک تک کاربران کافی بود.

 مهاجری مقدم در این باره می گوید: این اطلاعات تصویری کامل از هویت کاربران در اختیار شرکت ها می گذارد. او اشاره می کند برخی کانال ها حتی آدرس ایمیل های رمزگذاری نشده و عنوان ویدئو را ثبت و برای شرکت ها ارسال می کنند.

 در کل این تحقیق نشان داد ۶۹ درصد کانال های Rokuو ۸۹ درصد کانال های آمازون فایر تی وی اطلاعات کاربران را جمع آوری می کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۹۷۴۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان