//
کدخبر: ۲۱۳۶۰۸ //

مقامات فیس بوک با بانک های مرکزی ۲۶ کشور ملاقات می کنند

قرار است نمایندگان فیس بوک با مقامات ارشد بانک های مرکزی ۲۶ کشور از جمله انگلیس، آمریکا و اتحادیه اروپا درباره ارز دیجیتال لیبرا دیدار کنند و به سوالاتی پاسخ دهند.

مقامات فیس بوک با بانک های مرکزی ۲۶ کشور ملاقات می کنند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از انگجت، به نظر می رسد فیس بوک برای ارز دیجیتال خود تحت تحقیقات قرار می گیرد و باید به سوالات سختی پاسخ دهد.

طبق گزارشی جدید  در ۱۶ سپتامبر نمایندگان فیس بوک با مقامات ۲۶ بانک مرکز ( از جمله بانک مرکزی انگلیس و فدرال رزرو) در سوییس ملاقات می کنند.

رییس بانک مرکزی اتحادیه اروپا نیز احتمالا ریاست این جلسه را برعهده خواهد داشت. در این جلسه درباره گستره و طراحی ارز دیجیتال لیبرا از فیس بوک سوالاتی پرسیده می شود.

این در حالی است که مقامات فیس بوک موضع پیشین خود را  تکرار و اعلام کرده اند آماده همکاری با سیاستمداران و قانونگذاران هستند. 

البته احتمال دارد نتیجه این مذاکرات مورد پسند فیس بوک و تیم توسعه لیبرا نباشد. زیرا رییس بانک مرکزی اروپا نیز پیش تر هشدار داده بود لیبرا باید استانداردهای بسیار بالایی را تامین کند. از سوی دیگر وزرای اقتصاد کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز درباره ارزهای مجازی مانند لیبرا نگران هستند. آنها بیم آن دارند که ارزهای دیجیتال ثبات اقتصادی منطقه را برهم زنند  و قدرت بانک های مرکزی را زیر سوال برند. 

پیش از این فرانسه و آلمان هر دو اعلام کرده بودند لیبرا باید در اتحادیه اروپا  ممنوع شود زیرا ثبات اقتصادی دولت ها را به خطر می اندازد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۳۶۰۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان