//
کدخبر: ۸۸۶۱۴ //

ششمین روز جشنواره جهانی فجر در انتظار «آستیگمات»

ششمین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر با اکران آثار سینمایی ایران و جهان ادامه خواهد یافت. از جمله مهم ترین آثار اکران شده در روز ششم می توان به فیلم "آستیگمات" ساخته مجیدرضا مصطفوی اشاره کرد.

 ششمین روز جشنواره جهانی فجر در انتظار «آستیگمات»
به گزارش فرتاک نیوز،

 ششمین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر با اکران آثار سینمایی ایران و جهان ادامه خواهد یافت. از جمله مهم ترین آثار اکران شده در روز ششم می توان به فیلم "آستیگمات" ساخته مجیدرضا مصطفوی اشاره کرد.

جشنواره جهانی فجر در سی و ششمین دوره تغییرات بسیاری را به همراه داشته که از جمله مهم‌ترین آنها می توان به استقبال خوب کارگردانان و فیلمسازان ایرانی در این جشنواره اشاره کرد.

proxy-this-arg

 

از جمله حاشیه‌های جشنواره جهانی فیلم فجر در روزهای اخیر می‌توان به حضور الیور استون و برگزاری کارگاه آموزشی این کارگردان سینما اشاره کرد. جالب آنجا بود که در این کارگاه از حضور اهالی رسانه و عکاسان جلوگیری شد.

نکته قابل توجه در این دوره از جشنواره جهانی فیلم فجر را می توان در بلیت فروشی آثار ایرانی دانست. پس از مشکلاتی که برای فروش اضافه در اکران فیلم هت تریک بوجود آمد از آن پس بلیت اکثر آثار ایرانی به سرعت در سایت سینما تیکت بسته شد. به صورتی که اکثر آثار سینماگران خارجی تا لحظه اکران هم بدون مخاطب هستند اما آثار ایرانی در دقایق اولیه بلیت فروشی بسته می شوند.

لوکا، آیات فراموشی، غول، دروغ کوچک مصلحتی، حریف تمرینی، داستان یک ازدواج، نوعی از خانواده، راه دل، مسیرها و گندم از جمله آثار سینمایی خارجی هستند که در روز ششم جشنواره میزبان مخاطبان خواهند بود.

روز ششم جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور نسبتاً کم سینماگران ایرانی در بخش اکران آثار مواجه است. طی این روز دو فیلم "بازمانده" و "آستیگمات" و "تنگه ابوقریب" از جمله معدود آثار مطرح سینمای ایران است که برای تماشاگران اکران می شود.

proxy-this-arg

آستیگمات دیگر فیلم اکران شده در پنجمین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر خواهد بود. این فیلم نویسندگی و کارگردانی "مجیدرضا مصطفوی" ساعت 13 در سالن شماره 4 پردیس چارسو اکران می شود.

محسن کیایی، هادی حجازی فر، حسین پاکدل، سیامک صفری، باران کوثری، نیکی کریمی و بهنوش بختیاری بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

مردی بعد از جدایی چند ساله از خانواده برگشته و می خواهد خانه اش را از زن و پسر و عروس و نوه اش پس بگیرد. پسرش که در زیرزمین خانه زالو پرورش میدهد و می خواهد از این راه ثروتی بهم بزند، سعی می کند زن و مرد را آشتی دهد تا در خانه بمانند اما مادرش می خواهد با مردی دیگر ازدواج کند. در این بین نوۀ زن هم در مدرسه برای معلمش مشکلاتی به وجود می آورد که کل زندگی اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد. هم خانوادۀ پسر و هم خانوادۀ معلم به خاطر این موضوع بهم می ریزد.

proxy-this-arg

فیلم سینمایی "تنگه ابوقریب" به کارگردانی "بهرام توکلی" جزو آثار دفاع مقدسی سینمای ایران است که در جشنواره امسال با سایر فیلم ها به رقابت پرداخته و از نگاه بسیاری از منتقدان یکی از شانس های اصلی در بخش های فیلمنامه، کارگردانی و بازیگری محسوب می شود.

این فیلم دوشنبه در پنجمین روز جشنواره جهانی فیلم فجر ساعت 17 در پردیس سینمایی چارسو سالن یک اکران خواهد شد.

در 21 تیرماه 1367، حمله وسیعی سراسر جبهه جنوب را درگیر می‌کند، یکی از نقاط حساسی که دشمن قصد عبور از آن و رسیدن به شهرها و جاده‌های کلیدی ایران را دارد تنگه ابوغریب است، تنگه ای که نام و خاطره اش در میانه تاریخ رسمی روزهای پایانی جنگ گم شده تنگه ای که محل مقاومت افراد گردان عمار بود.

جواد عزتی، امیر جدیدی، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی، قربان نجفی و مهدی قربانی از جمله بازیگران اصلی هستند که در فیلم "تنگه ابوغریب" به ایفای نقش پرداخته اند.

بیگانه، من دیگو مارادونا نیستم، برف سرخ، نزدیک تر، آسمان زرد کم عمق، پرسه در مه، اینجا بدون من، پابرهنه در بهشت و عقل سرخ نام 9 اثر سینمایی است که توکلی تاکنون کارگردانی آنها را بر عهده داشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۶۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان