//
کدخبر: ۸۸۳۴۹ //

کیوان ساکت در همدان می نوازد

ششم و هفتم اردیبهشت ماه سال 97 کیوان ساکت همراه با گروه فارابی در سالن ابن سینای همدان به اجرای برنامه می پردازد.

کیوان ساکت در همدان می نوازد
به گزارش فرتاک نیوز،

علی آقامحمدی سرپرست گروه فارابی ونوازنده تار در این گروه با علام این خبر می‌گوید: این برنامه با  حضور نوازندگان گروه فارابی و با آواز وحید تاج در دوشب اجرا خواهد شد و بیشتر قطعات از ساخته‌های استاد ساکت است و به جز آوازهای این برنامه 14 قطعه ارکسترال اجرا خواهد شد.

این هنرمند همدانی ادامه می‌دهد: استاد کیوان ساکت یکی از نوازندگان تکنیکی ساز تار است و قطعات کلاسیک غربی بسیاری را با ساز تار اجرا کرده است. به همین دلیل در دنیا بسیار شناخته شده است همین تکنیک در کارهای ایرانی او نیز وجود دارد و این برنامه نیز در همین حال و ها است.

او ادامه می‌دهد: تعداد اعضای اصلی گروه در ده سال گذشته تغییر نکرده و تعداد اعضای جدید نیز به ارکستر اضافه شده است. حالت ارکسترال بودن و رنگ و بوی کلاسیک داشتن کارهای ایرانی از ویژگی های این برنامه است

آقا محمدی با اشاره به حضور نوازندگان جوان در این گروه می‌گوید: وقتی در کنار بزرگان موسیقی قرار می گیرم علاوه بر اینکه حمایت می شویم تلاش می‌کنیم از تجربه های آنان بهره ببریم. استاد کیوان ساکت بسیار علاقمند هستند با جوانها کار کنند و این ویژگی به ما انرژی می‌دهد. او یکی از سولیست‌های مطرح کشور است اما با این حال در شهرستانها با حمایت او ارکسترهایی  با حضور جوانان تشکیل شده است از جمله ارکستر وزیری و فارابی.

او با پیش بینی استقبال مردم همدان از کنسرت می گوید: پیش از این وقتی در همدان اجرا داشتیم معمولا سالن ما پر بوده و نگران نیستیم آقای ساکت نیز بیش از این 7 بار در همدان اجرا داشتند و مردم همدان استقبال خوبی از هنر می کنند اما متاسفانه کنسرت در همدان کم برگزار می‌شود.

سرپرست گروه فارابی با اشاره چگونگی شکل گیری ارکستر فارابی می گوید: همدان ارکستر نداشت، سال 1385 تصمیم گرفتم گروهی را در قالب ارکستر مجلسی تشکیل دهم و در این گروه تلاش کردیم آرام آرام به استانداردهای جهانی ارکستر نزدیک شویم. با ارکستر فارابی نزدیک 300 اجرا داشتیم که حدود 25 کنسرت در شهرهای مختلف اجرا کرده‌ایم علاوه بر جشنواره های داخلی در خارج از کشور نیز اجراهایی داشتیم.

او می گوید: برای اجرای گروهی در شهر همدان یک وقفه 5ساله داشتیم با اصرار اداره ارشاد و برخی همکاران تلاش کردیم این کنسرت را اجرا کنیم. هرچند اداره ارشاد هم تلاش کرد با ما همکاری کند اما با آنچه ما انتظار داریم  تفاوت دارد..

او با اشاره به مشکلات اجرای کنسرت در همدان می گوید: شرایط اجرای موسیقی صحنه ای درهمدان بسیار ضعیف است. آمار کنسرت ها نسبت به شهرهای دیگر بسیار پایین است و سیستم مجوز گرفتن مشکل دارد و بسیار دشوار است انگار سیستم اداری ما مشکل دارد.

آقا محمدی ادامه می دهد: به طور مثال ما برای اجرا در سنندج اقدام کردیم همه هماهنگی ها از جمله اماکن و آتش‌نشانی از طریق اداره ارشاد صورت م‌ گیرد اما در همدان همه کارها را باید اعضای گروه پیگیری کنند و سیستم اداری باعث کند بودن این روند می شود.

اسامی نوازندگان ارکستر فارابی عبارتند از: کیوان ساکت  رهبر ارکستر و آهنگساز و نوازنده تار، وحید تاج خواننده، علی آقامحمدی سرپرست گروه فارابی ونوازنده تار، جلال حدادی سنتور، سیاوش بهراد فلوت، حسین معنوی فلوت، بهروز بیگی یسنای، رضا صفوی پیانو، سینا منتظری تار، علی اصغر پاکروان تارباس، افشین چوب ریزان تنبک، عرفان، احمدی ویلن ، بهزاد زرندی ویلن، سیاوش مسلم ویلن، فرید آقامحمدی ویلن، محمد خان محمدی ویلن، امیر زارعی ویولا، مازیار محمدی کنترباس، حامد مردانیان دف و کوزه، سپیده نوری نژاد سه تار، عطیه خورشیدی ویلن و هادی رحمانی نی.

 

گزارش : حسین زندی

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۳۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان