//
کدخبر: ۷۷۸ //

مصاحبه با افسانه پاکرو بازیگر فیلم رویای خیس

محیط زندگی و خصوصیات فردی و اجتماعی می‌تواند عوامل تعیین کننده مهمی در امر احساس جوانی باشد.

مصاحبه با افسانه پاکرو بازیگر فیلم رویای خیس
افسانه پاکرو بازیگر سینما و تلویزیون که بیشتر او را با بازی در فیلم «رویای خیس» به یاد می‌آوریم، حرفه بازیگری را با فیلم «محکومین بهشت» آغاز کرد.

 

پاکرو فارغ‌‌التحصیل رشته نقاشی است. دوران دبستان در چند نمایش ایفای نقش کرده بود. بعد از راهنمایی به هنرستان رفت و در آنجا رشته گرافیک را انتخاب کرد و در ادامه هم رشته گرافیک را تا مقطع کارشناسی خواند. وی با فیلم سینمایی «محکومین بهشت» که در اسفند ماه سال ۱۳۸۵ اکران شد، به اهالی سینما معرفی شد. البته بازیگری را از کلاس‌های استاد سمندریان فرا گرفته است. با این بازیگر جوان سینما و تلویزیون گفتگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:  

  

* خانم پاکرو، اولین سوالم این است که تعریف شما از جوانی چیست؟ 

جوانی یعنی نشاط و سلامت. نعمتی که اکثر انسانها آن‌را در دوره‌ای از زندگی‌شان تجربه می‌کنند؛ اما اینکه چقدر از این تجربه و این دوره از زندگی‌مان استفاده درست می‌کنیم، اهمیت دارد. سن جوانی در انسان‌های مختلف، متغیر است. اگر از مساله ژن صرف نظر کنیم، محیط و نوع زندگی و عادات و خصوصیات فردی و اجتماعی و حالات روحی و روانی فرد می‌تواند تعیین کننده مهمی در امر جوانی باشد.

  

*به نطر شما جوانان در هنر چه نقشی دارند؟ 

جوانان نقش بسزایی نه تنها در هنر، بلکه در هر کار و پیشه‌ای که در آن دارای استعداد هستند، دارند. یک جوان با نیرو و فکر تازه قطعا میتواند ایده های ناب و خاصی داشته باشد وبا اجرایی کردن آن، راه موفقیت را طی کند و در این راه به مرور تجربه کسب کند.  

  

*چقدر در زمینه جوانان فیلم و سریال ساخته می‌شوند؟ 

متاسفانه زیاد فرصت نمی‌کنم فیلم و سریال‌ها را دنبال کنم؛ ولی از فیلمنامه‌های پیشنهادی که به دستم می‌رسد، فکر می‌کنم که موضوع جوانان درصد بالایی از سوژه‌ فیلم‌ها و سریال‌هاست.

  

*چه توصیه‌ای برای ورود جوانان به عرصه هنر دارید؟ 

به نظر من باید کاری که به آن علاقه و البته استعداد دارند را دنبال کنند. هنر شاخه‌های متنوع و زیادی دارد که واقعا بدون علاقه و استعداد نمی‌شود به سمتش رفت. بعد از آن هم آموزش و تمرین لازم است. به هر حال هر کاری، راه و روشی دارد و اگر از راه درستش شروع شود، به درستی هم پیش خواهد رفت.

  

تلاش جوانان نسبت به زمانی که شما وارد هنر شدید، بیشتر شده یا کمتر؟ 

خب شرایط زمانی آن موقع با حالا کمی فرق می‌کند. نمی‌توانم بگویم راحت‌تر یا سخت‌تر شده ولی به هر حال با پیشرفت در تکنولوژی شاید یکسری چیزها راحت‌تر به دستمان می‌رسد. به همین دلیل فکر می‌کنم هرچه تکنولوژی رو به پیشرفت می‌رود، راحت‌طلبی انسان نیز بیشتر می‌شود. ولی خب به هر حال هر کاری سختی خودش را نیز دارد.

 

*خود جوانان برای اینکه دیده شوند، تلاش می‌کنند؟

دیده شدن کلمه‌ای است که من آن را دوست ندارم. متاسفانه همین دیده شدن و تلاش برای دیده شدن، می‌تواند مخرب باشد. اینکه به هر طریقی بخواهیم دیده شویم، خوب نیست. البته به دید مثبت هم می‌توان به این موضوع نگاه کرد و آن خلق یک اثر هنری است که خالق اثر با دیده شدن اثرش دیده میشود. قطعا تلاش برای راه دوم جذاب‌تر و ماندگار‌تر به نظر می‌رسد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۷۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان