//
کدخبر: ۷۷۷۲۳ //

دعای بانوی بزرگوار اسلام در نماز برای همه مردم

کارشناس علوم قرآنی گفت: از امام حسن(ع) روایت است که حضرت زهرا(س) وقتی نماز می خواندند برای رشد و توسعه جامعه و گشایش کار مردم دعا می کردند. این مسئله نشان می دهد که باید از ایشان الگو گرفته و به فکر دیگران باشیم.

دعای بانوی بزرگوار اسلام در نماز برای همه مردم
به گزارش فرتاک نیوز،

حجت الاسلام والمسلمین داوود کیانی کارشناس علوم قرآنی، درباره حضرت زهرا(س) گفت: عصاره هستی حضرت فاطمه(س) است.

وی در همین راستا افزود: خداوند در حدیث قدسی فرمود: "لولاک لما خلقت الافلاک و لو لا علی لما خلقتک و لو لا فاطمه لما خلقتکما". "ای احمد اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم و اگر علی نبود تو را خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود شما دو نفر را خلق نمی‌کردم". همچنین ابن عباس نقل کرده است که پیامبر اسلام(ص) در وصف حضرت زهرا(س) فرموده اند: "فانّها سیدة نساء العالمین من الاولین و الآخرین". "دخترم فاطمه بی شک سرور زنان عالمین از اولین و آخرین است".  این جملات نشان از عظمت حضرت زهرا(س) و اولین واردشونده به بهشت است.

 

این کارشناس علوم قرآنی درباره زندگی حضرت زهرا(س) بیان کرد: از امام حسن(ع) روایت است که حضرت زهرا(س) وقتی نماز می خواندند برای رشد و توسعه جامعه و گشایش کار مردم دعا می کردند. این مسئله نشان می دهد که باید از ایشان الگو گرفته و به فکر دیگران باشیم. روزی پیامبر اسلام(ص) وارد خانه حضرت علی(ع) شدند و دیدند ایشان در حال پاک کردن عدس هستند و فاطمه زهرا(س) آب را برای جوشاندن روی آتش قرار داده اند که این نمونه انجام کارها توسط این دو بزرگوار و کمک به هم در خانه بود. همسران برای این که کانون زندگی گرمی داشته باشند باید به سبک حضرت فاطمه(س) و حضرت علی(ع) گرم و صمیمی به هم محبت کنند. جامعه باید از زندگی فاطمه زهرا(س) الگو بگیرد که در منزل، یار امیرالمومنین بودند. تمام اعمال حضرت فاطمه زهرا(س) الگو برای جامعه است.

 

وی ادامه داد: ولایت پذیری ویژگی دیگر بانوی بزرگوار اسلام بود.  ام‌ّسلمه به عیادت دختر پیامبر رفته و محضر ایشان عرضه داشت: ای دختر رسول خدا شب را چگونه صبح کردید و حال شما چطور است؟ دختر پیامبر(ص) فرمود: "در میان اندوه و سختی!‌ غم و اندوه فقدان پیامبر و بزرگی ستمی که بر وصیّ و جانشینش رفته است، به خدا قسم، حرمت وصیّ پیامبر(ص) را زیر پای گذاردند و مقام امامت و رهبریش را برخلاف قرآن و تفسیر آن، از دستش ربودند و دلیل کارشان کینه‌ای بود که از جنگ بدر و احد از او در دل پنهان داشتند".

 

حجت الاسلام والمسلمین کیانی خاطرنشان کرد:حضرت فاطمه (س) به عنوان حمایت از ولایتاز حضرت علی(ع) دفاع کرده، بین در و دیوار ماندند . این ولایت مداری حضرت فاطمه(س) الگو برای همه جامعه است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۷۷۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان