//
کدخبر: ۷۷۴۱۶ //

"نیکی کریمی" و "مهدی پاکدل" ؛ بدترین بازیگران سال شناخته شدند

نیکی کریمی برای دومین سال پیاپی برنده تمشک طلایی بدترین بازیگر زن شد و تمشک بدترین بازیگر مرد سال هم به مهدی پاکدل رسید.

"نیکی کریمی" و "مهدی پاکدل" ؛ بدترین بازیگران سال شناخته شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

 نویسندگان و منتقدان سینمایی همراه با نویسندگان همشهری جوان بدترین‌های جشنواره سی وششم را انتخاب کردند. طبق آرای به دست آمده از مجموع نظر سنجی انجام شده، نیکی کریمی برای بازی در فیلم «کامیون» عنوان بدترین بازیگر زن جشنواره سی وششم را از آن خودش کرد. این بازیگر سال گذشته به خاطر فیلم «آذر» برنده تمشک طلایی شده بود.

 

هانیه توسلی برای بازی در فیلم «سوتفاهم» نزدیک‌ترین رقیب نیکی کریمی برای تصاحب تمشک طلایی بود. در بخش بازیگری مرد مهدی پاکدل برای مجموع آثارش در جشنواره فیلم فجر برنده تمشک طلایی شد. پاکدل با فاصله‌ای زیاد نسبت به نفر دوم عنوان بدترین بازیگر را از آن خودش کرد. در رشته بدترین فیلم تمشک طلایی به «امپراطور جهنم» رسید. «سوتفاهم» و «هایلایت» بعد از فیلم پرویز شیخ طادی بیشترین رای را برای کسب عنوان بدترین فیلم داشتند.

 

دربخش بهترین‌ها هم امسال در رشته بهترین بازیگر مرد در رقابتی تنگاتنگ گوی طلایی به هادی حجازی فر برای بازی در فیلم «لاتاری» رسید، نوید محمد زاده با فاصله‌ای میلیمتری در رتبه دوم ایستاد و امین حیایی هم سوم شد. حجازی فر سال گذشته هم موفق به کسب گوی طلایی بهترین بازیگر مرد شده بود.

 

گوی طلایی بهترین بازیگر زن را سارا بهرامی از آن خودش کرد. در بخش بهترین فیلم «مغز‌های کوچک زنگ زده» با فاصله‌ای زیاد نسبت به فیلم «شعله ور» اول شد و گوی طلایی را به دست آورد. «تنگه ابو قریب» بعد از فیلم حمید نعمت الله در رتبه سوم ایستاد.

 

مشروح نظرسنجی و آرا به دست آمده همراه با یادداشت‌های نویسندگان درباره برندگان تمشک و گوی در شماره جدید همشهری جوان منتشر شده است.

 

روزی روزگاری نیکی کریمی

در میان تمشکی‌ها نام نیکی کریمی بیشتر از دیگران خودنمایی می‌کند. بازیگری که همچنان عنوان استار یدک می‌کشد، چرا باید برای دو سال پیاپی تمشک روبروی خود ببیند؟ پیش‌تر درباره مسیر معکوس نیکی کریمی نوشیم و حالا زنگ خطر برایش بلندتر به صدا درآمده است.

 

این یادداشت درباره نیمچه حضور نیکی کریمی در فیلم «کامیون» است که او را واجد دریافت تمشک کرده است:

 

نمونه‌های فراوانی می‌توان توی ذهن ردیف کرد بازیگرانی را که نقشی کوتاه، در حد یک سکانس در فیلمی بازی می‌کنند. نیکی کریمی هم در «کامیون» چنین کرده و از قضا در نقش نیکی کریمی ظاهر شده. یعنی بازیگری که صاحب شهرت است، دغدغه‌های اجتماعی دارد، درد هم نوعان را می‌فهمد و. اگر بخواهیم کد روشن تری بدهیم مجبوریم اشاره‌ای کلی به فیلم کامبوزیا پرتوی داشته باشیم.

 

«کامیون» داستان همسفر شدن یک راننده کرد با زنی ایزدی (اقلیت مذهبی عراق که حتما قصه شیرزنان آن‌ها در برابر داعش را شنیده اید) است. این زن اسباب و اثاثیه خود را پشت کامیونی بار زده و برای پیدا کردن همسر به تهران می‌آید. در گیر و دار یافتن مرد، کامیون با ماشین یک خانم تصادف می‌کند و از روی اتفاق راننده آن کسی نیست جز نیکی کریمی.

 

همه او را می‌شناسند جز زن و مرد کرد که همین تقابل به نوعی نمک فیلم است و در فصل پایانی به عنوان یک کلید مورد استفاده کارگردان قرار می‌گیرد. تا این جا نه می‌توان به پرتوی به خاطر نوشتن این سکانس خرده گرفت و نه نیکی کریمی را سرزنش کرد که چرا پذیرفته بازی کند. بر عکس، ایده درخشان است و می‌تواند نقطه عطف «کامیون» محسوب شود. در عمل، اما نتیجه‌ای کاریکاتورگونه بدست آمده:خانم کریمی از ورود طوری رفتار می‌کند گویی فرشته‌ای است متعلق به کره‌ای دیگر. هنوز در شوک تصادف است که متوجه زن ایزدی می‌شود؛ سراغش می‌رود و بی مقدمه و از روی ترحم می‌پرسد: «داعش با شما‌ها چه کرده؟!»

 

این دیالوگ و اجرای بد کریمی حتی در سینما‌های مردمی با واکنش منفی و پوزخند مخاطب همراه بود. چه بسا اگر بازیگر و کارگردان استفاده‌ای کارآمد از این سکانس می‌کردند، تبدیل به یکی از موقعیت‌های جذاب «کامیون» می‌شد، بویژه آن که پیش و پس از آن، شاهد چند اتفاق ناگوار هستیم. نیکی کریمی قرار بوده شمایل تطهیر شده و دغدغه‌مند از بازیگران نشان دهد؟ کاش حداقل این مهفوم گل درشت را جذاب بازی می‌کرد نه تا این حد رها، بلاتکلیف و نچسب می‌بود.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۷۴۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان