//
کدخبر: ۶۸۲۲۹ //

«پنبه» چینی ها به هیسپان رسید

چین را می توان صاحب بزرگترین صنعت نساجی در جهان دانست که در بخش تولید و صادرات مقام اول را در جهان دارد؛ مستند «پنبه» قرار است پشت پرده این صنعت چینی ها را برای مخاطبان هیسپان بازگو کند.

«پنبه» چینی ها به هیسپان رسید

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان، مستند «پنبه» Cotton در سه قسمت 25 دقیقه ای به سراغ مزارع پنبه در کشور چین رفته تا مخاطبان را با صنعت تولید این محصول بیشتر آشنا کند.

 

در این مستند خواهیم دید که ده ها میلیون چینی، شبانه روز مشغول کار کردن هستند تا بتوانند چرخ صنعت پنبه این کشور را بچرخانند. لنز دوربین مستند «پنبه» از کشاورزان این مزارع شروع می کند تا به کارگران کارخانجات ریسندگی و بافندگی برسد و در نهایت قاب خود به روی خیاط های کارگاه های عظیم لباس و پوشاک می بندد. این مستند در واقع، چرخه کامل تبدیل شدن بذر پنبه به پوشاک را نشان می دهد و ما را با کارگران گمنامی که در پشت پرده این صنعت با چه شرایط سختی مشغول به کار هستند آشنا می کند.

 

کارگردان «پنبه» در این مستند نشان می دهد درحالی تولیدات نساجی در سال 2013 در این کشور 13 درصد افزایش داشته که کارخانجات و کارگاه های نساجی به مناطق فقیرتر در این کشور انتقال پیدا کرده اند تا هزینه های تولید به خصوص در زمینه دستمزد کارگران کاهش پیدا کند.

 

مستند 75 دقیقه ای «پنبه» به کارگردانی Zhou Hao محصول سال 2013 در سه قسمت 25 دقیقه ای از روز دوشنبه 18 دی ماه ساعت 7:30 به وقت تهران به روی آنتن هیسپان می رود و در ساعات 14:30 و 20:30 همان روز بازپخش خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۸۲۲۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان